Gå til innhold

Den ene foten min ser sinnsyk ut!

Anbefalte innlegg

Jeg har blodårer som tyter ut på den ene leggen, og det blir mer og mer "kunst" av blodårer der for hver dag... Noen av blodårene buler ut! Herlighet, det ser altså så lite pent ut at jeg faktisk blir lei meg...er ikke noe gøy å gå i skjørt og sånn med slike ben!

Jeg sutret til sambo om det tidligere i kveld, men det var ikke særlig mye trøst å få: "Jeg har hatt noen sånne siden jeg var liten" var alt han sa. "Ja, men det driter jeg i!!" klarte jeg å svare tilbake og tårene mine spratt..... Av og til må man nesten være halvdød for å få medlidenhet av sykepleiere..... :-(((

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5870630-den-ene-foten-min-ser-sinnsyk-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff, det er ikke noe gøy nei...... vet ikke om vi har samme, men jeg har også masse blodårer som synes utenpå beina (juhhu, god til å forklare ja) ikke åreknuter men blodårer.... det er alldeles ikke lekert, og det blir mer og mer for hver dag :-(

jeg har masse vann i beina også :-( så jeg jubler nå når varmen er på hell og jeg jkan gå i bukse igjen !!!!

Ja, sambo er sykepleier og jobber på akutten på Haukeland i Bergen..

Tror ikke jeg har vann i beina. Hvordan vet man om man har det...?

Men blodårene mine tyter ut og kan ( i følge sykepleieren) bli til åreknuter om de ikke forsvinner av seg selv. De er ikke vonde, med mindre jeg masserer dem... - støttestrømper, massasje og la beina ligge høyt skal visst holde dem litt i sjakk....Det visste jeg jo fra før.. i dag ville jeg rett og slett ha litt medlidenhet fra sambo....og han senser ikke alltid medlidenhetssignalene mine.. *klage, klage*

sender MASSE medlidenhet til mensana!!

håper det hjelper!! ;)

skal tenke på deg i dag, jeg.. og i kveld, når beina mine også er vonde!!

det er både fordeleer og bakdeler ved å ha helsepersonell i familien, jeg vet ;) hehe

ta deg et fotbad, kanskje det hjelper litt??

håper det blir bedre!!

klem, klem

Annonse

Åååå du har min fulle medlidenhet!

Sliter med noe av det samme selv, masse sprengte blodkar og noen åreknuter. Det ene benet mitt ser ut som om det har vært med i krigen, og det verker som fy etter noen timers gange og blir varmt og ekkelt i forhold til resten av benet. Hehe, kan tro jeg ser fin ut etter 11 timer på jobb med bare gåing, hoho, miss sexy :o)

*sender masse medlidenhet til deg også*

Foten ser faktisk verre ut for hver dag. Nå har sambo akkurat massert litt og det er veldig godt-vondt. Det går ann å massere blodårene inn i foten igjen, men de kommer kjapt ut igjen.. og nå er foten lilla og den dunker som bare juling, sikkert pga massasjen..

Sexy legs, ja.. hihi..

huff stakkars deg:( tanten min fikk også sånne da hun var gravid, hun fikk i råd at hun alltid skulle gå i komfortable sko,og helst en størrelse større enn hun brukte til vanlig..kanskje det kan hjelpe?:) hennes syns litt fortsatt, men det ble bedre!

Ikkje for å skremme nån, men dersom det e bare den ene foten som hovne opp, og får synlige blodårer, kan man være litt obs. på blopropp (DVT) Vi som e gravid e desverre mer disponert enn andre for å få det.. Da e det også vanlig å få dunkende smerte i foten.. Bedre føre var....

- og hva gjør man for å være føre var....?

*angst*

Jeg våknet nemlig i natt av at det verket så sinnsykt i det blå området på foten. - og ja, det er kun den ene foten, dette.. Den andre er helt fin. Sambo (som er sykepleier, men han er jo ikke lege slik som jeg innbiller meg av og til) sa at om dunkingen ikke gav seg skulle vi dra til lege.. Men den gav seg utover formiddagen. Nå gjør det bare vondt når jeg tar på det hovne området.. Det er lilla, blått og svart. Nydelig.

Skal på kontroll onsdag i neste uke, og skal vise mitt lekre bein til legen.. Håper det ikke skjer noe skummelt i mellomtiden.

Annonse

Ja.. varmt, svir og stikker.. Det brenner liksom.. Ikke hele tiden, men veldig i perioder. Høres ut som vi "lider" av det samme, ja! (litt bra. Felles skjebne, felles trøst, hihi)

Det har ikke verket i natt. Akkurat nå er det bare vondt når jeg tar rett på det, men gurimalla så blått det er! Enda jeg akkurat har stått opp!

Det blir ikke akkurat bedre/mindre blått av denne varmen heller.. jeg håper på overskyet, men pent hver morgen, men det er sol og atter sol.

Hei,

Min samboer er lege og vil opplyse om følgende;

Nr.1 : Hvis du har en fot som er betydelig større enn den andre er

dette ikke normalt. Det kan være uttrykk for en dyp vene trombose, eller blodpropp på folkemunne.

Nr.2 : Smerter i tykklegg er et sannsynlig tegn på blodpropp. Hvis du prøver å klemme midt på legg og i knehasen og det er smertefullt, bør du oppsøke lege snarest.

Nr.3. Hvis det kun er et område på leggen din som er rødt el blått etc og dunkende kan dette godt bare være åreknuter, da de kan gi slike plager, men er HELE leggen tykk er dette suspekt på blodpropp.

Er det åreknuter er det kun disse som er ømme når man klemmer på dem! Husk at åreknuter kan bli betente, og da utvikler du feber og økende smerter i åreknutene, dette krever også medisinsk behandling.

Nr.4. Har du vannansmaling i beina, blir begge leggene som oftest like tykke. Du kan prøve å klemme en finger ned mot huden din, og når du da slipper opp trykket, er det et trykkmerke i hud som blir værende en stund.

Behandling av blodpropp er blodfortynnende i gjennom graviditeten.

Håper dette er oppklarende!

Takk, 9.desember, for konkret og godt svar! Hils takk til legen din! (har vi fått ny lege her på BiM nå, mon tro? Hihi..)

Den blålilla leggen min er ikke tykkere enn den friske foten. Ikke sånn som jeg kan se, i hvertfall.. (jeg prøvde trykkemetoden du beskrev) Det er vondt å stryke over det blå området, og innimellom kan det dunke/verke kraftig i området og i området rundt. Det blå området blir større og større for hver dag, og i tillegg kommer det stadig flere blå blodåreområder rundt på resten av leggen. Merkelig at dette kun er på ene foten..?

Jeg skal på kontroll på onsdag, og skal ta det opp med legen da.. Håper det er kjapt nok, men det tror jeg nok.. Takk igjen, for godt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...