Gå til innhold

hvor leng går man på overtid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror de fleste sykehus i Norge regner 14 dager over termin som overtid, og dermed også ca dagen de setter i gang fødselen:) Det er derimot noen sykehus, bl. annet sykehuset på Lillehammer, som setter i gang etter 10 dager. Det er det som blir mer og mer vanlig:)

trur haukeland er i si eiga verd der ja..ei venninne av meg var på overtidskontroll når ho var tolv dagar over. då traff ho ei stakkars dame som var 17 dagar over, gjekk på krykker pga bekkenløysing og kjempediger med masse vatn i kroppen...veit ikkje om ho vart satt i gang då altså (håpar det), men det seier jo litt. eg lurer på kva dei legg i "fin fysisk form" på haukeland, for når ein er det set dei ikkje igang før dei MÅ. etter nokre venninner sine historier trur eg fin fysisk form er at ungen sparkar og at det er nok fostervatn...

Annonse

Pga plassmangel og dårlig økonomi har visst Haukeland begynt å tøye 14-dagersregelen... Det koster å sette gravide i gang.. I tillegg tenker de sånn at alt skal skje mest mulig naturlig.. "Barnet kommer når det kommer" etc.. - selv om dødfødselsstatistikkene på overtid har økt både her i Bergen og på landsbasis..

Ille.

De burde da ikke tenke økonomi i sånne tilfeller! Huff, huff!!

Jeg har fått UL-termin 17. des, med overtid på nyttårsaften! Så her kan det bli raketter og feiring! Men hvis det skulle gå sånn så får ungen være på tur ut etter midnatt, sånn at det blir en nyttårsbaby! : )

Men med menstermin 1.des, så håper jeg den kommer før julaften da! : )

Jeg ble satt igang på dag 16 på overtid og fødte på dag 17. På overtidskontrollen, ca 12 dager over, sjekker de mengde fostervann, blodtilstrømning til baby osv. Hvis alt dette er bra tror jeg ikke de stresser sånn. Jeg var på kontroll en fredag og måtte vente til tirsdagen etter før jeg ble satt igang.

Når jenta kom ut sa de at hun ikke kunne være 17 dager på overtid da hun hadde masse fett på kroppen osv. Så det kan jo ha vært grunnen til at mengden fostervann fortsatt var stor og jeg ikke ble satt igang før.

Dette var forresten i Tromsø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...