Gå til innhold

Hjelp!! Hormonell forstyrrelse.

Anbefalte innlegg

Har sluttet å amme for 3 måneder siden, og mareriet har startet.

Fikk tilbakke regel mesige mesen fra min sønn ble 11 måneder, men da han ble 18 måneder og jeg slutte å amme han fikk jeg problemert med mensesn min.

Nå for jeg den hver 14 dager. Føler meg slitten og irritert helle tiden samt at jeg har ikke så mye lyst på noe verdens ting. Har snakke med legen og sier at dette kan være normalt og at vi kan begynne å gjøre noe etter et år, hvis dette ikke roe seg...

Hallo!!! et år, kan jeg ikke vente.

Har lest på internet at man må fo ordne dette senere etter 3 måneder, men jeg er forbirret så trenger hjelp med gode råd.

Samt føler jeg meg så deprimert fordi prøver å bli gravid igjen, men for ikke eggeløsning pga dette problemmer.

Har dere noe råd til meg.

:-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5870074-hjelp-hormonell-forstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har selv hatt hormonell forstyrrelse i forbindelse med graviditet, fødsel og amming. For meg var løsningen egentlig "enkel". Fastlegen fant det ikke ut, men gikk til alternativ behandling samt tok masse blodprøver på Balderklinkken. Jeg manglet mange vitaminer og mineraler samt fettsyrer pga at jeg ble tappet når jeg gikk gravid, hadde våkenetter etter fødsel og gjennom amming! Det var ikke alle verdier som var utenfor normalområdet, men ble likevel anbefalt å ta tilskudd, mer enn det som stod på pakningen i en periode, og deretter trappe ned og ta vedlikeholdsdoser, samt kutte ned på sukker. Etter det normaliserte mensen seg og jeg fikk den hver 4,5 uke. Fettsyrer og noen vitaminer og mineraler er forløpere eller/og essensielle i dannelsen av alle hormoner som inngår i kvinners syklus, og det er derfor viktig at man får disse i tilstrekkelig mengde for å opprettholde en normal syklus. Jeg har blant annet hatt PCO, men dette skyldtes da i stor grad feil kosthold og mangler hos meg. Men, dette forteller som regel ikke en vanlig lege deg!

Lykke til!

Mas på legen og be om at han tar blodprøver av deg for å sjekke hormonnivåene dine. Jeg gikk også til akupunktør på Balderklinikken og fikk mensen tilbake (den kom bare hver ca. 3. mnd og jeg prøvde å bli gravid). Etter en behandling ble jeg gravid, så jeg har klokketro på akupunktøren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...