Gå til innhold

kvalm kvalm kvalm

Vestlending med to, snart tre?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært kvalm i mange uker nesten i strekk. Er ikke så kvalm at jeg spyr men går rundt og er uggen hele dagen. I natt våknet jeg klokken 5 av at jeg var kvalm og fikk ikke sove videre. Har prøvd armbånd, og det virker kanskje litt, men alikevel kvalm, har prøvd ingefær og mynte tabletter. Hjelper også litt men vet jo ikke om jeg skal ta for mye av de heller. Har jo valgt situasjonen men syns likevel litt synd på meg selv. Gleder meg til å være kommet over denne kvalmen. Er veldig spent hvordan det blir når jeg begynner på jobb igjen i mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt om noen som har prøvd akupunktur. Tror det hjalp litt i hvert fall...

Jeg har foreløpig sluppet unna kvalmen, så håper det fortsetter sånn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig kvalm.

Fikk ett tips på 2.tri at du kunne spørre legen om B-12 sprøyte. Det er visst ufarlig. Og skal visst være veldig bra..

Skal kontakte legen min i morra å spørre om en sånn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten trøst er at de som opplever kvalme i svangerskapet har mindre sjans for å abortere...

Det er fælt å si det, men skulle nesten ønske jeg kjente litt kvalme selv, som en liten forsikring..

men burde vel bare være glad jeg slipper unne kanskje..

lykke til videre, og håper kvalmen gir seg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen første gang snakket jeg mye om bekymring for sa og ma. Han spurte meg da om hvilke graviditetssymptomer jeg hadde og nevnte veldig småkvalme hele dagen, ekstrem trøtthet, veldig ømme pupper osv. Han sa sa at jeg skulle slappe av for det var tydelig at det var høyt nivå av hormoner i sving, og det skulle jeg se svært positivt på i forhold til mulighetene for å miste. Virket som at han mente at høyt hormonnivå beskyttet i større grad... Men det er jo likevel ingen garanti akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det en veldig god trøst. Sist jeg var gravid endte det i SA i uke 11. Da var jeg lite kvalm og bare litt ekstra trøtt. Tror likevel at jeg ikke kommer til å slappe av for det med SA MA før etter ultralyden i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...