Gå til innhold

Hvordan er sexlivet der ute....??

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at det å være gravid ikke tenner meg så veldig...

Vi har hatt sex en gang etter vi oppdaget at det var en liten på gang. Altså sex en gang på 17 uker.... Ups. Jeg kan ikke si at det var det store greiene sist heller, litt mer plikt pga bryllupsdag... Tror nok mannen min kunne ønsket seg mer...

Noen som har tips til hvordan man skal få mer lyst?

Ser at de fleste innleggene handler om en selv og magen, men forholdet til mannen/samboer/type/el er også veldig viktig. Om vi ikke har det bra nå, hvordan blir det når den lille kommer? Av erfaring (har en gutt på 2 år) vet jeg at nattevåke/melkesprende pupper/bleieskift ikke gjør det mye lettere....

Kjedelig når det er som dette. Har jo lyst til å ha det ok med mannen min, men ikke noe frister... Om dere har andre tips tar jeg imot. Et forhold handeler jo om mer enn senga.

Velger å være anonym i kveld...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5869466-hvordan-er-sexlivet-der-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sexlivet mitt stinker jeg maser og maser men han sier orker ikke orker ikke bestandig.nen ganger lurer jeg på om han har noen andre for han vill jo gjerne få tømt seg hehe.el er det bare det at han synes jeg har blitt fetere selv er jeg bare 17uker på vei så har kunn fått litt mage og gått ned ellers.men men klarer meg sikkert:(

Har vel mer samme problem som HI, med en snart to-åring og en på minus 25 uker i magen, full jobb og hus etc er det ikke sex som står øverst på prioriteringslista... Har etterhvert gjort det klart for min elskede at en del ting har endret seg på de snart ti årene vi har delt livet, bl.a. betyr "forspill" nå ikke nødvendigvis vin *bleurgh! - ville ikke hatt det om det ikke var bad for baby engang! antipica...* og romantisk musikk, men kanskje...

...husarbeid? Ingen ting som får meg så i humør som å komme hjem til et ryddig hus hvor oppvask- og vaskemaskinen går og noen har laget middag uen at kjøkkenet ser ut som et bomba... Tror han syntes det var forferdelig uromantisk, og han ble nok litt sur, men han hørte hva jeg sa! Han har prøvd det et par ganger, han tar to-åringen og sender meg i badekaret med et glossy magazine og et stort glass nypresset appelsinjuice, når jeg da står opp til ryddig hus og sovende sønn er det utrolig mye enklere å ha lyst på fyren!

I tillegg har han skjønt hvor slitsomt husarbeid/barn/jobb-kombinasjonen faktisk er (han ukependler, så jeg har hovedansvaret i heimen), så det er ikke alltid han orker de store maraton-sesjonene etterpå:) Men da har han i alle fall fått tilbudet!

Annonse

Vi har ikke sex nå. Slik var det de to andre gangene jeg gikk gravid og i ammetida etterpå. Men så jobbet vi oss til et normalt sexliv igjen. Tror det er lurt å forsøke å se langsiktig på tingene. Alt går jo i bølger og alt til sin tid. Personlig orker jeg ikke. Har mer enn nok med å ha overskudd til å være hyggelig mot barna og mannen min. Selv det røyner på noen ganger. Men så har jeg aldri hatt noen overdrevet sex drive heller. Samme med mannen min. Vi har begge vært single i lange perioder av livet og klart oss på "egenhånd". Så er vel derfor vi klarer å vente så lenge. Forholdet vårt er heldigvis basert på mye mer enn sexlivet.

jag kände som du i början, kände mig inte alls attraktiv eller sexig, bara smålubben.. efter att jag började må bättre efter 3 månader så bestämde ja mig för å anstränga mig lite.. saker ja gjorde: tog ansiktsbehandling, fotbad hemma, har de rent och fint hemma ( mår alltid bättre när ja vet att allt är på i ordning och reda) och viktigast av allt; jag försöker å bry mig va ja har på mig varje dag, prövar nån ny variant av aoutfit. vi har ju nya kroppar nu och plaggen vi har i skåpet sitter inte som de gjorde förr, därför får vi pröva å kombinera annorlunda och bruka assocearer, bruka fantasin... detta hjälpte väldigt på mig.. ja känner mig snygg igen å den hjälper på att få höra av typen eller andra att du e så fint gravid, du bryr dig fortfarnade hur du ser ut, så många gravida som bara struntar i å klä sig fint, säkert jätteskönt å bara gå med joggebyxa men de fungerar inte för mig, jag är avhängig av å klä mig för å känna mig vel.

du kan oxå pröva å köpa dig nya underkläder, de hjälper oftast på lite...

vi hade inte alls mycke sex i början, men nu e allt som vanligt igen..

Det er ikke alt som henger på greip når man er gravid.

Vi har heller ikke hatt det helt topp før nå i det siste.

Har rett og slett ikke hatt lyst.

Alt ved det å ha sex har bydd meg i mot. Han har selvfølgelig klaget noe helt fryktelig og stadig kommet med påminelser om hvor vannvittig lenge det er siden vi hadde sex sist....ikke at det hjelper noe særlig akkurat. En sutrende mann er ikke akkurat det mest sexy jeg vet om....hehe....

Det hele har snudd seg nå. Startet med en etter krangel sex her om dagen og nå er heldigvis alt tilbake til det normale igjen.

Men så har jeg også litt mer overskudd nå. Det hjelper det.

Prøv å bryte den onde sirkelen dere sikkert har kommet inn i. Gjør noe annet. Ikke gå i det samme gamle hele tiden.

Reis på hotell eller telt tur eller noe annet så dere kan være alene...

Håper det går bedre for dere...lykketil!

Vi har heller ikke hatt mye sex, men det forklares ved at jeg har vært på nippen til diagnosen ekstrem svangerskapskvalme. Lysten har på en måte vært der, men jeg har vært redd for å kaste opp på mannen, hehe. Han har heldigvis vært veldig forståelsesfull. Vi benytter nå sjansen hver gang jeg hinter at jeg er i form, hehe. Så lenge det er gjensidig forståelse tror jeg dette kommer til å gå kjempebra.

Annonse

Hei, jeg er ikke mer kåt enn tidligere, men jeg får mye lettere orgasme enn før. T.o.m. to-tre ganger i løpet av et samleie, særlig i misjonæren. Tror det har med at underlivet svulmer litt under graviditeten. Det er jo deillig og motiverer meg mer til å ha sex, selv om jeg ikke er så lysten i utgangspunktet. Det eneste annderledes er at jeg blir så utrolig anpusten og hjertet slår så man nesten skulle tro det hoppet ut når jeg får orgasme. Og jeg er i normalt god form ellers. Rart og litt nifst. Lurer på om det kan skyldes økt blodmengde. Jeg er glad min kjære fortsatt er like lysten på meg. Man føler seg ikke alltid like attraktiv med en mage som er større, men ikke helt "gravid-mage" heller... Til dere som har menn som ikke er lystne; kan det være de er redde for å skade barnet? Min mann trodde han måtte klare seg helt uten sex til babyen var ute først;) Det er jo greit vi har mange følelser og hormoner i sving, men skjer jo noe nytt og fremmed i den kommende pappaens liv også...

trodde ikke det var så mange som har problemer med sex under svangerskapet, trodde egentlig at det var bare meg .

sexlivet mitt har endret seg drastisk siden vi fant ut at jeg var gravid, til det verre.

Når kjæresten min først kom over frykten over å skade barnet og vi hadde sex, gidder han ikke forspill og jeg følte meg som en puledukke.

ikke at vi har sex noe ofte heller , to tre ganger i måneden om jeg er heldig.

Han er blitt det egoet i sengen!

hater det...grunnen til at jeg vil ha sex hovedsaklig er at jeg vil føle meg ønsket, og at han fremdeles syns jeg er atraktiv.

Noe jeg ikke tror syns i det hele tatt..

Æsj! skikkelig kjedelige greier dette med sex med mage! jaja...

Vi hadde nesten ingen sex i første trimester, jeg var både trøtt og kvalm, og hadde ikke lyst. Men nå får jeg omtrent ikke nok! Kan nok også være for at jeg får mye lettere orgasme, og de er også ofte bedre enn før :-) Føler meg også (foreløpig) ganske sexy med større pupper enn vanlig, og magen er ikke blitt veldig stor enda. Mannen min er heldigvis med på notene, enn så lenge...Han har innrømmet at han kanskje vil få problemer med lysten når jeg blir veldig stor (håper ikke dette holder stikk, hvis jeg fortsatt har like mye lyst!) Det blir vel en pause på noen uker/måneder etter hvert, uansett...

TAKK til alle som svarte der ute!

Vi er visst veldig forskjellige mange av oss... noen har det som plommen i egget mens andre ikke...

Dere er veldig heldige dere som har lysten i behold!!! Nyt den.

Jeg har vært i forhold tidligere der jeg aldri fikk nok...det er supert. Dette forholdet er kanskje basert mer på trygghet...Har jo verdens snilleste, trykkeste og tålmodige mann. Det er jo noe det også.. men lysten? Nei, den har kanskje aldri vært helt på topp her. Tror ikke det har noe mer å være gravid eller ikke å gjøre...

Hvem er denne "sex"? :oP ...her er det liten sexlyst, desverre, for jeg sliter fortsatt med svangerskapskvalme og bekkenløsning. Jeg er 18+6 i dag, men kaster fortsatt opp stort sett hver dag, så all bevegelse i sengen gjør meg kvalm...

tror jeg og velger å være annonym ikveld;)

jeg er i uke 18 å jeg sliter ikke med å mangle sex lyst! får en følelse av at mange kvinner kanskje velger å benytte anledningen GRAVID til å si nei til mannen,å jeg tror at mange menn godtar denne unnskyldningen!

--* er det slik i deres tilfelle ? håper ikke noen føler seg provsert av innlegget mitt,jeg spurte jo bare:)

jeg var selv veldig plaget med konstant kvalme,uten oppkast i 2 mnd.å jeg må ærlig innrømme at sex ikke fristet.men jeg fikk meg ikke til å avvise min kjære av den grunn.jeg visste at selv om det ikke fristet så ville det være godt når vi "kom i gang":) så vi hadde sex hver dag i denne perioden med kvalme.kan kun minnes par anledninger der vi ikke hadde sex..

jeg selv nøt veldig godt av denne sexen,selv om formen min var elendig.grunnen til at jeg nøt godt,va at jeg følte meg så attraktiv og bra,når min kjære fikk full tenning av meg.-selv om jeg hadde fått kviser,ømme store pupper,å noen kg ekstra!

er av den oppfatningen av at vi må få litt ekstra oppmerksomhet og støtte når vi er gravid,men jeg synest at vi også bør gjøre vårt beste til å bidra til at graviditeten blir en fin periode,også for vår kjære!

å da er det veldig viktig at vi tar vare på forholdet og det som tidligere fungerte godt!

hva vil det gjøre med de kommende fedrene om de gikk i 9mnd å følte seg avvist og ikke attraktive?jo da hadde de sikkert ikke ønsket mer enn det ene barnet;)

vet at vi kvinner kan forvente oss mye av mannen under graviditeten,men vi må da også gi av oss selv!

-ett forhold er jo basert på at vi både gir å tar!

å så tror jeg at om foreldrene har en fin tid sammen som ett par under graviditeten,så er det jo gode forutsetninger til at ting går fint etter fødselen og! ser ikke for meg at man skal ta sjangsen på å ha ett perfekt forhold etter fødselen,om man lar forholdet havarerer under svangerskapet..

håper ikke noen blir sinna på meg, jeg skriver bare min mening og oppfatning av ting, jeg klandrer ikke de som er av annen oppfatning!-forventer jo ikke at alle skal tenke likt,selv om vi har barn i magen!

Jeg er i uke 19.

sexlivet er som før...et par ganger i uka :)

får se hvor lenge det varer...

tips : selv om ikke du har lyst til å være veeeeeldig aktiv ...gjør noe hyggelig med han (selv om du egentlig ikke har KJEMPElyst)...kil han, kos med han, og gjør....alternative ting til penetrering rett og slett.

Ikke lett å være mann oppi dette heller... de har jo som regel lyst på sin partner og kan bi ganske fortvila.

jeg sier : "er litt øm oppi der, er det greit at jeg bare finner på noe annet godt"? han er blid og takknemlig...

dette er det jeg velger å gjøre, for det gjør godt for forholdet.

noen ganger må jeg gjøre litt som jeg ikke har så veeeeldig lyst til akkurat der og da....hmmm,tror det heter noe sånt som "gi og ta"?

Lykke til :)

Jeg har ikke lyst på mannen min for tiden... hadde vært ok med litt kos ja, men han frister ikke.. Benytter anledningen alene en gang iblant, men tenker de gjerne på noen andre!

Var ikke så mye på oss før jeg ble gravid heller. Jeg visste akkurat når jeg kunne bli gravid- og timet det dit. Og vi ble gravid med en gang. Jeg sitter jo igjen med kjempedårlig samvittighet hver eneste dag- vet jo at han har lyst (litt lite med en gang på 4 mnd...)

(Vi krangler og er sure hele tiden, har nok noe med det å gjøre. han er egentlig veldig irriterendes!)

Folk flest synes nok at han er en super type. Og kan nok ikke tro at vi har slike "problemer".

Det er ikke kjekt å ha det slik som dette. Det blir bare sure greier på oss dagen lang, + litt krangling om oppdragelse på 2-åringen vår...

Dere er heldige dere som har en mann som frister!

Jente 31 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...