Gå til innhold

Oktober: Oslotreff torsdag 7.september på Consenzo kl 1700


Jeg er HAR FØDT!!!

Anbefalte innlegg

Hei

Gleder meg til å treffe dere igjen i neste uke, nå begyner det virkelig å nerme seg. Synes ukene går veldig fort så jeg håper den siste tiden også går fort.

 

Jeg har det heldigvis ganske rolig på jobben, jobber bare 40% og kjenner at det er godt for jeg blir veldig fort sliten. Har begynt å vaske babyklærne nå, det er koselig da med alle de små plaggene. Vi får håpe han så riktig på ul for det er masse rosa tøy som ligger klart her nå. Nå til helgen skal vi hente seng og vogn og kjøpe de gjenstående tingene vi trenger før jenta kommer.

 

I magen er det ganske livlig og jeg kjenner at det presser på litt både her og der. Magen er ganske stor men jordmora mente babyen er normalt stor. IMen det er ikke altid like morro å få kommentar om jøss er det så lenge igjen du er jo så stor.

 

Håper dere har det bra og er flike til å ta vare på dere selv :-)

 

Vi sees i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Gleder meg masse til å treffes igjen jeg og! Den siste tida har jeg faktisk begynt å kjenne meg litt bedre m bekkenlösningen! Så bassengtrening og fysioterapi fungerer for meg! Har fått bygget redet mitt, og kjenner at jeg begynner å bli litt rastlös enkelte dager! Så det blir bra med treff, og kanskje vi kan ta noen kjappe treff på dagtid også etterhvert når vi er så mange som er sykemeldte/ i permisjon.

 

I dag var jeg hos jordmor og Oscar hadde da snudd seg med hodet ned! Så det er jo bra, selv om det virker slitsomt å henge opp ned i 7 uker....

 

Slapp av og plei dere selv og vidundrene, så sees vi snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frustrasjon:

Jeg sitter her og jobber med halsinfeksjon, forkjølelse og en søvløs natt bak meg og vil aller helst bare hjem under dyna. Grunnen til at jeg er blitt syk, er stress og høyt konflikt-nivå på jobben. I resten av livet har jeg det meget bra og jeg gleder meg til å bli mor i begynnelsen av oktober.

 

Men jeg har jo da valgt å komme på jobben for gjøre noe ferdig som jeg gjerne vil se i havn. Like mye for min egen del, som for jobbens del. (Er 40% sykmeldt så jeg kan sove i morgen). Sekretæren (på rundt 60) kommer og spør hvordan det går, og jeg svarer som sant er at jeg er sliten og hanglete og vil aller helst skynde meg å jobbe så jeg kan komme meg hjem igjen. "Ja,ja," svarer hun "du må være glad du har en sånn stillesittende jobb. Og dette du opplever nå er helt vanlig, sånn hadde vi det også. Og du må bare glede deg til du kan hvile ut etter fødselen på sykehuset".

 

Fatter ikke at jeg gidder å komme her, altså!! Kjerring!! Heldigvis er både sjefen og vikaren min forståelsesfulle og setter pris på at jeg ser prosjektet mitt i havn. Men fra nå av skal holde meg til løftet mitt om å holde meg laaaangt unna alle de andre som tror de vet alt og vet best om alt bare fordi de har levd litt lenger.

 

Måtte bare få det ut!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!!

 

Jeg har også kjent en bedring i bekkenet i det siste, og nå har jeg fått henvisning til bassentrening.. Men kommer nok til å gå uansett for det å være i vannet og bevege meg litt. Blir mye sofasitting på meg hvis ikke.

 

Var hos legen min igår, og han var ikke ved sine fulle fem, ville først ikke gi meg videre sykemelding, når jeg spurte om hvor epiduralen skal settes nøyaktig, svarte han: Er ikke det i livmoren? Ehm.. vel jeg mener absolutt at den skal i spinalblablabla, hvorpå han unnskyldte seg med at han ikke var ekspert på det området.. Og når jeg i tillegg ber om henvisning til bassengtrening stønnet han at : jaja du får vel få det da.. Så jeg vet ikke hva som gikk av ham igår, men en kjip opplevelse for meg var det uansett!!

 

Men alt står bra til med meg og magen, gleder meg veldig til å møte den lille jenta som herjer i magen min!!

 

Gleder meg til treff!! Og ja marylu og resten, nå kan vi jo ta et kafebesøk dagtid med de som ønsker det!!

 

Inntil videre må dere alle ha det strålende!

 

 

Vi sees snart

 

Vi sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Kåa, jeg tror det er mange i "den litt eldre generasjonen" som rett og slett ikke husker så mye fra hvordan det var - og kanskje innerst inne er noen litt misunnelige også - fordi vi tross alt har bedre ordninger i dag enn de hadde og får oppleve denne tross alt veldig spennende tiden. Bare hev deg over det og prøv å fokuser på å glede deg...

 

Selv sitter jeg her ved skrivebordet og synes det strammer så fælt i magen for tiden - er som det ikke er plass igjen der inne, og det skal veldig lite til før hele magen blir kjempehard og litt vond. Selv om jeg er 40 % sykemeldt veksler jeg mellom å jobbe laange dager og så må jeg hviiile rett ut fordi bekkenet gjør vondt etter dagen før...Min store utfordring er å ta det NOK med ro - sjef og kolleger er bare veldig søte om omsorgsfulle for tiden, det er mest meg selv som driver tempoet opp. I natt tror jeg forresten at jeg var oppe SYV ganger på do - helt håpløst..:)

Bare sånn i tilfelle noen skulle lure; jeg kommer i alle fall neste torsdag - gleder meg til det! I kveld er det forresten tid for kveld 2 på svangerskapskurs - mandag fikk vi se fødselsvideo, så heldigvis er det unnagjort! (satt typisk nok på første rad og hadde gooood utsikt til det meste..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror gjennomsnittsalderen er 25? Kan det stemme jenter? Men du er hjertelig velkommen uansett!! Vi spiser og maser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for oppmuntring, Heltklar. I dag tippet det bare over. Har jo lært meg før at ingen takker en for at en står på, men så bygger man opp nye forventninger til folk. Og i dag ble jeg skuffet. (Er neppe overfølsom for tiden, neeeeidaaa. :-) Jeg begynner å skjønne at du virkelig ikke går glipp av en eneste detalj - synes jeg ser deg der du sitter på første rad og får med deg alt fra fødselsvideoen.. :-) Har du begynt å lese noe om det som kommer etterpå, da? Om kommunikasjon med babyen, barneoppdragelse og sånn? Jeg vurderer å kjøpe noen bøker om det, for jeg kjenner jeg er litt mottakelig for å tenke litt på det som kommer etterpå også. Tar gjerne i mot bok-tips fra noen!!??

 

Pusefrøken, kan jeg spørre hvor du trener basseng-trening? Jeg har også fått rekvisisjon fra legen uten at jeg er veldig sterkt plaget. Men jeg kunne tenke meg å finne et sted å trene fordi jeg har lyst til å forebygge også! Og jeg merker det fort hvis jeg har gått for mye eller sittet for lenge, altså. Prøver bare å variere stilling mest mulig gjennom arbeidsdagen!

 

Ellers er det hyggelig med alle som kommer på treff: "unge og gamle". Vi går stort sett gjennom de samme temaene hver gang: mager og plager, hehe!! Det er alltid nok å snakke om ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Fint å se at alle holder "hodet over vannet" fremdeles:-) Jeg har fått forlenget min 40% sykemelding frem til permisjon, så nå har jeg bare 10 arbeidsdager igjen før jeg kan legge meg hjemme med good samvittighet:-)

 

Dagene på jobb går unna, som vanlig mer enn nok å holde fingrene i! Stresser litt for å få unna mine saker før permisjonen tar til. Heldigvis kommer vikaren min allerede 11 september, så får muligens litt avlastning allerede da.

 

Dagene hjemme går stort sett med til å ligge på sofaen og forsøke å roe bekkenet mitt etter belastningen forårsaket de dagene jeg har vært på jobb :~) Merker at det hjelper god med en god natts søvn, særlig hvis jeg får sovet til jeg selv våkner. Enkelte dager er det likevel så vondt at jeg har vansker med å gå... Jaja, får vel holde ut de siste ukene, er jo tross alt ikke så alt for lenge igjen nå - og, belønningen jeg får gjør det jo tross alt verdt det!

 

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har bebiser som har snudd seg:~) Var på sykehuset for et par uker siden for å sjekke ut vonde og hyppige kynnere; de fant ingenting galt (trolig bare et magevirus el. som har påvirket livmoren), men bebisen lå godt plassert med rompa ned:-( Heldigvis har nurket fortsatt et par uker på seg til å snu seg, for må innrømme at setefødsel ikke akkurat frister... Skal til legen nå på tirsdag til uke 34 kontroll, og håper det har skjedd noe innen da!

 

Vel, vel, får vel forsøke å gjøre noe fornuftig nå som jeg faktisk har dratt meg opp på jobb:-) Dere jenter får ha en strålende dag, så møtes vi til nytt treff om en uke! Marylou: vi sees jo allerede på tirsdag:-) (blir spennende, men har ikke helt bestemt meg for om jeg vil se den fødselsfilmen...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg blir med neste torsdag : )

 

Har vært hos jordmor i dag. For 14 dager siden da jeg var hos henne oppdaget de sukker i urinene. Fikk beskjed om å legge om kostholdet for å se etter om det kunne påvirke slik at det ikke utviklet seg til svangerskapsdiabetes. I dag var testen negativ. JIPPI!!! I tillegg til at hun ikke fant noe sukker i urinene, hadde jeg gått ned 1,2 kg. Synes jeg har vært flink jente : )

 

Eller så er jeg i fin form, bortsett fra plagsom halsbrann. Jobber 100%

 

Det var en liten oppdatering på meg.

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassengtreningen ligger i Munchs g 7, 0165 Oslo , tlfnr er 22206222, jeg fikk info fra marylu. Det er mandag og onsdag kl 0900 eller 0945 tror jeg, og du må ha med hengelås og badehette!!

 

Hyggelig om du vil gå sammen med meg? Evt vi kan joine marylu?

 

Ellers er jeg så heldig at jeg har fått influensa, ligger under dynen og ser på tv. Sover dårlig nok om nettene i utgangspunktet, så influensa er supert. BLÆH

 

Ha en nydelig dag alle dere vakre gravide jenter!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stakkars Pusefrøken som er syk. Det er ikke noe gøy! Jeg har fått en eller annen form for infeksjon i halsen og mistet stemmen, så i morgen bærer det til legen for å få meg full sykemelding og forhåpentligvis hjelp til å "kutte navlestrengen" til jobben min totalt. Har nå fått streng beskjed av alle som er glade i meg om å gjøre det:-)

 

Derfor: jeg vil gjerne være med svømme (skulle opprinnelig jobbet mandager og onsdager). Men lurer på om man må melde seg på på forhånd? Jeg må neste se an på mandag hvordan jeg er i halsen for jeg tror ikke basseng og forkjølelse henger så godt i hop! Kanskje jeg får satse på onsdagen i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!! Hvis du ikke finner frem kan jeg møte deg et sted i nærheten så kan vi gå sammen. Vi kan ringes! Ellers er jeg fortsatt syk, hoster og harker og føler meg slett ikke bra. Men hva skal jeg gjøre? Sykemelde meg? He he, er jo liksom bare hjemme jeg.. Håper det går over snart!

 

Håper alle damene er i slaget, og at magene har det toppers! Det nærmer seg for en del av dere nå!! HURRA for det. ALTFOR lenge til jeg skal ha..sukk

 

Men vi sees på torsdag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken pus!

 

Det går fint her - dvs. nå har jeg blitt 80% sykmeldt og skal bare runde av det jeg har holdt på med på jobb hjemmefra. Sliter også med å hoste og harke og har vondt i halsen. Min søster sa jeg måtte prøve å ikke hoste for mye, fordi jeg kunne "hoste fødselen i gang"!! Har aldri hørt noe så rart, så jeg tror ikke helt på det...

 

Ja, du må nok bare smøre deg med tålmodighet gjennom alle våre oktober-fødsler til det blir din tur. Stakkars :-( Jeg tror nok tida kommer til å gå fort for deg uansett!! Jeg synes ihvertfall at ukene uansett bare flyr.. Og jeg har ikke fått vogn i hus ennå! Hjelp!!

 

Gleder meg til torsdag, jeg kommer jeg også!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, ja. Da jeg har også fått det, altså forkjølelse! Hoster, sår hals, svetter og fryser. Ikke i form. Var på jobb i dag 1,5 time før jeg kjørte hjem igjen.

 

Hoste fødselen i gang... syns nesten det hørest som en god ide. (men tviler på at det hjelper). Jeg prøver å lage en avtale med babyen om at den skal komme før tiden. Babyen er skikkelig aktiv for tiden. Sparker bra både på siden og mot ribbeina mine. Kan nesten se fotavtrykk på magen...

 

Skal nok finne frem!

Vi sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sitter også her og hoster, har fått en virusinfeksjon i halsen. Jeg var hos legen på fredag og han sykmeldte meg 100% de siste 2 ukene, men må på jobb en tur å rydde pulten og sånn.

 

Gleder meg til å treffe dere igjen på torsdag. Siden vi er så mange som går hjemme nå håper jeg vi kan treffes på dagtid om ikke så lenge. Frykter at jeg kan komme til å kjede meg litt de nermeste 5 ukene.

 

God bedring til dere som er syke

 

vi sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om en gjeng med syklinger.. hi hi..

 

Håper vi er friske og raske til torsdag!! Og ja millemamma, treff på dagtid tror jeg blir bra etterhvert!! Vi kan kanskje avtale noe på treffet torsdag!!

 

God bedring og strålende dag til dere alle!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg notert meg at de som kommer på treff torsdag er:

 

Kåa

marylu

heltklar

Ina78

Pusefrøken

Millemamma73

Caef

Tvilling79

 

Noen jeg har hoppet over??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Tjo ho - dette er første gang jeg skriver et innlegg på barnimagen! Har litt nettskrekk ... Takk for sist til alle som var på TGI - det var veldig hyggelig!

 

Jeg jobbet 100 % frem til forrige treff, men ble sykemeldt like etterpå. Hadde gått litt ned i vekt de siste fire ukene og har dårlige jernlager. Jeg fikk så dårlig samvittighet da jeg så vekta mi! Men heldigvis er lillegutt visstnok mer enn stor nok :o) Selv om det var kjipt å finne ut at jeg ikke hadde tatt godt nok vare på babyen og meg selv, var det godt å finne ut hvorfor jeg har vært i så dårlig form ... Jeg ble sykemeldt 50 % først, men det gikk ikke så veldig bra, så nå er jeg 100 % sykemeldt. Rart å være sykemeldt fordi jeg er sliten - jeg er jo ikke akkurat syk ... Jeg prøver mitt beste å skyve den evinnelige dårlige samvittigheten unna! Når jeg leser om legeerfaringene deres, skjønner jeg at jeg har vært veldig heldig med "stresselegen" min. Det er jammen meg mye rart som sitter rundt på legekontorene gitt!

 

Nei, da får jeg vel prøve å sove igjen ... Snedig å være så trøtt, men samtidig så våken :o)

 

Jeg vil forresten gjerne være med på treffet i morgen!Håper jeg ikke er for sent ute :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Noen oppdateringer fra meg; jeg var hos jordmor i går og hun så jo at jeg var syk (forkjøla, rennende nese og litt feber). Da hun skulle høre på hjertelyden, syntest hun at den var litt høy, så hun sendte meg til sykehuset for å undersøke hjertelyden over lengre tid.

 

Der ble hjertelyden målt til godt over 170 (til og med over 200), så lille hadde det stresset. Da de tok temperaturen på meg, hadde jeg 38,6 i feber og fikk straks to paracet og litt mat. Så målte de på nytt 1 time etterpå. Da hadde fosteret "roet" seg ned til mellom 150-160. Legen på sykehuset var redd for at jeg har halsbetennelse, så jeg skal noe for det. MEN hun skrev også at jeg skulle ta 8, ja 8 stk paracet per dag. Jeg syns det var veldig mye, jeg tar nesten aldri paracet eller andre medisiner. Men det er for å holde feberen nede slik at lille ikke blir så stresset. Jeg ble også 100 % sykemeldt ut denne uken. På torsdag skal jeg på ny kontroll på sykehuset.

 

Men hvis jeg fremdeles er snuffs og hoster står jeg over treffet på kvelden. Får da det igjen når vi er ute i permisjon. Min siste arbeidsdag (etter planen) vil være 14. september.

 

Håper dere får det hyggelig på treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff så kjedelig for deg Ina78.. Nå må du ta det med ro og slappe av litt!! Pleie kroppen og helsen din. GOD BEDRING!!

 

Jeg er endelig begynt å føle meg litt bedre, så jeg er skikkelig aktiv med oppussing hjemme!! (alt er relativt, men jeg tar del i det minste.. hi hi)

 

Da har jeg notert ned 2 ekstra på treffet imorgen, husker ikke hvor mange jeg bestilte til, skal sjekke det senere!!

 

Vi sees imorgen alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...