Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg, jeg synes dette er et forferdelig kaos... Har nettopp funnet ut at jeg er gravid med barn nr 2, termin i april. Har nettopp fått innvilget yrkesrettet attføring, da jeg ikke lenger kan jobbe i den jobben jeg har grunnet sykdom. Hadde da lyst til å sette meg på skolebenken igjen og få meg et helt nytt yrke, om jeg da får med aetat på mine planer... Har lest at man ikke får permisjonspenger av yrkesrettet attføring (ei heller rehabiliteringspenger), så om jeg begynner å studere må vi faktisk leve av stipend og lån (som muligens blir omgjort til fødselsstipend). Aetat har en litt annen mening enn meg, og mener at jeg skal prøve ut yrket som jeg har søkt skoleplass på i ett år før jeg begynner å studere. Det vil si at de vil at jeg skal jobbe igjennom dem og kun motta yrkesrettet attføring hver måned som lønn, noe som er forferdelig dårlig betalt for å jobbe fullt forresten. Og da har jeg heller ikke rett til penger under svangerskapspermisjonen. Hva skal jeg leve av da da? Engangsstøtten på 33 000,-??? Da går jeg i såfall personlig konkurs... Har vel i grunn kommet fram til at enten må jeg få igjennom at jeg SKAL begynne å studere, ellers så må jeg rett og slett gå ut av systemet til aetat og prøve å få meg en jobb på egenhånd, hva som helst slik at jeg klarer meg også i permisjonen... Det spiller vel ingen rolle om jeg da jobber i forskjellige vikariat, fødselspenger får man vel allikevel? Synes det er et forferdelig system som forskjellsbehandler folk uten like - om man er arbeidsledig får man faktisk penger under permisjon, det er helt utrolig!!!! Ble rotete skrevet dette her, men noen som ser noen gode løsninger? Det trenger jeg sårt... Har grublet så mye fram og tilbake på dette nå at jeg ikke klarer å se klart lenger... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5869003-innviklet-system/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå