Gå til innhold

Redd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk en del blødninger og smerter i magen (kramper) etter sex, vil ikke tro dette er normalt. er i 12uke

noen som vet hva jeg skal gjøre??

 

*hilsen jente 19*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spørs jo litt hvor mye blødninger det er og hvor lenge du blør. Jeg vet det er normalt å kunne få litt etter sex, for sex skal jo ikke være noe fare for fosteret! Se det an litt og er du urolig så ville jeg ringt legevakten å hør med de, så slipper du bekymre deg, de er greie å bruke til å få råd hos de! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk litt blødninger etter sex i 1 trimester sist, men alt gikk bra.

 

Jeg ville ringt legen.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være rifter i skjeden? Jeg får av og til mens-smerter etter sex....

Tror ikke det er så mye du kan gjøre, bare vente å se det ann. Om du får sterke blødninger/smerter så ring legevakten/legen din.

 

Husk, penis treffer ikke rett på, men ved siden av livmoren.. Det visste ikke jeg før min første graviditet, da var jeg 28 år...

 

Lykke til;-) Tror dette går bra jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, det er helt normalt! Skjeden blir mer fylt med blod enn normalt under graviditet. Blodkarene blir skjørere, og det er nettopp derfor det er vanlig at noen av disse brister og det vil komme friskt blod, og evt. litt brunlig etter hvert. Det er ikke farlig og det er helt normalt. Smertene er at livmoren trekker seg sammen etter sex/stimuli (orgasme) og det er musklene i livmoren som lager krampene, de samme som trener seg opp til fødselen. Dette er også helt normalt og helt ufarlig. Det hjelper faktisk til å lage musklene i livmoren kraftigere og sterkere, det har jeg faktisk lest ett eller annet sted. Så bare nyt sexen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...