Gå til innhold

Oktober: flere som har fått kjipe kommentarer?


spuntemor

Anbefalte innlegg

Var ute for å kose meg sammen med mannen min i går. Vi møtte en gammel tante, og det første hun sa var: "Jeg ser du har lagt på deg mye i sommer!" Jeg tenkte at jeg skulle ta det i beste mening, for det stemmer jo. Både magen og kroppen har vokst. Sa vel bare ja og ha, så hun syntes hun måtte kommentere det igjen: " Ja, du har lagt mye på deg. Har du en del vann i kroppen, kanskje?" Da ble jeg så provosert at jeg bare sa at vi var nødt til å gå videre for å rekke det vi skulle. Har gått opp fem kilo siden ferien begynte i slutten av juni, og har dermed gått opp ni kilo så langt (uke 30). Er egentlig litt misfornøyd med vektoppgangen i sommer og innser at det blir vanskelig å holde seg innenfor 12 kg, som var målet mitt. Dermed blir slike kommentarer ekstra kjipe. Det er noe litt annet å si: Så stor mage du har fått siden sist.

 

Mannen min hadde et svare strev med å muntre meg opp igjen og det gikk vel heller dårlig. Jeg prøver å si til meg selv at det ikke betyr så mye og heller fokusere på hyggelige kommentarer. Det viktigste er jo at barnet har det bra i magen, resten blir jo bagateller, helt klart, men man blir jo litt ekstra nærtagende med alle hormonene som er i sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nemli.

Er lita av vekst og heller spe før graviditeten.

Har lagt på meg 12 kilo, det meste over magen, uke 30.

Virker som om mange må kommentere "hvor diger" du er.

De er oftest kvinner og har litt ekstra uten å være gravide har jeg til slutt funnet ut. Neste gang kanskje jeg ikke klarer å holde tilbake en "ja men jeg har en god grunn". Slike kommentarer sårer,spesielt siden jeg egentlig bare er så veldig glad over svangerskapet og at alt har gått bra hittil. Prøver å tenke at det sier mer om dem enn meg.

Men at jeg kommer til å huske svært godt hvem som sa hva, ja desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig i at folk kunne tenkt seg om litt mer ja. Jobber selv på et treningssenter og når alle disse mini/slanke/stramme personene kommenterer og kommenterer er det til å bli GAL av. Er blitt flink til å "ta igjen" og være litt ironisk som "tuuuuuuuuuuusen takk, så kjekt å høre hvor diiiiiiiiiiiiiiiiiiiger jeg er blitt" osv. Det hjelper på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at ikke helt at folk ikke tenker på at slike kommentarer kan være sårende å få. Det er jo ganske mye koseligere å høre at nå har du jammen fått en stor og flott mage enn å få høre at du er blitt så svær - selv om det kanskje er det de prøver å si...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også skikkelig såra for hver en kommentar, klarer ikke venne meg til dem. Prøver å la de gå men kjenner at jeg blir skikkelig lei meg.

Hvorfor skal det være slik, som om at det er helt ok å si at en har lagt på seg når en er gravid.

Svigermor sa til meg: Ser du har blitt større i ferien, ikke bare magen, beina, rompa, lår og ja blitt litt større overalt.

Jeg kjente tårene presset på. Dette er det værste med å gå gravid synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått så veldig mange kommentarer i dette svangerskapet. Har gått opp en god del , men det er for det meste mage og rumpe, lår. Fikk jo noen kommentarer etter ferien nå, men til de svarer jeg bare at det er jo bra at jeg vokser for da vet jeg jo at ungen vokser! Da har de ikke sagt så mye mer om det.

forrige gang ble jeg veldig irritert når folk kom å kommenterte alt. Men man må prøve å se det fra de sin side også. det er jo ikke vondt ment når de sier at du har blitt stor, eller "nå har du lagt deg mye ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde det bare var meg som var full av hormonar....har blitt kjempe såret av disse "digre"kommentarene!!

Har alltid vært en stor jente,men aldri følt meg mobbet,og synd at folk ikkje tenkar ovar at gravide har følelsar de og,om MANGE av de!!!

Kunne alldri funnet på å si sånn til andre som e gravide!

Alle e forskjellig,og koffor ska folk henge seg opp i vekten?!?

Blir supermottivert til slanking ettar fødselen..!

 

hissigproppen...!

 

Hormoner?!?

 

thi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt ei t-skjorte der det stod "IKKE SI JEG ER DIGER - DA BLIR JEG LEI MEG!" eller noe sånt. Er det ikke flott at vi legger på oss da??? Tenk om barnet var unormalt lite og ikke vokste normalt? spiser det jeg har lyst på, uten å overdrive på noe slags vis. Det er jo ikke plass til så mye mat i magen likevel.

 

Har lagt på 11 kilo - og føler meg ganske så stor. Det siste man trenger da er "Nei så svææær du er blitt!!!!" (tok en tur til frisøren i går - det hjalp litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...