Gå til innhold

Hvordan gå frem for og slutte med nattpupp?Noen som har noen gode råd/tips?

Anbefalte innlegg

Jenta mi skal sove hos sin mormor og morfar om 2 uker,så hadde vært greit om hun sov hele natta..Di har ingenting i mot og vokne om natta for og gi henne mat..

Men fikk beskjed av halsesøster og slutte og gi henne pupp om natta,dette var på 6 mnd kontrollen...Dumme meg sa ja,men spurte ikkke om hvordan..

Jenta mi blir 7 mnd på søndag.

Nå har hun lagt seg for kvelden,og har spist godt,en porsjon grøt,mme og mm på sengen.Så nå vet jeg at hun har fått i seg godt med mat,og tenkte jeg skulle begynne og venne henne av med nattpuppen..

Hun pleier og spise to ganger i løpet av natten.

Noen som har noen gode råd om hvordan jeg skal gå frem?

Takker for svar(=

Fortsetter under...

jenta mi trengte bare litt ekstra kos for å kunne sove godt videre. Så jeg tok henne i armene mine og bysset henne en stund og noen ganger gav jeg henne vann. Det gikk kjempefint. Hun har pleid å våkne ganske ofte om nettene, men de fleste gangene har jeg bare trengt å putte i smokken. Men noen ganger våkner hun ganske mye, og det er nok da hun forventer å få pupp, da har jeg bysset henne litt eller sunget litt. De to siste nettene har hun sovet uten å våkne en eneste gang helt fra klokken 20 til 05. Det er veldig bra til å være henne. Dette har tatt sin tid hos oss da for vi har ikke brukt noen streng avvenningsteknikk, vi har gjort det sakte men sikkert, og det har faktisk gått ganske smertefritt.

MEN; veldig lurt om du lar pappan stå opp til henne om natten, av deg vil hun hvertfall bare ha pupp!!!!

Eneste som hjalp her var at jeg la meg på et annet rom! Da sov han natten gjennom 2.natten! Pappaen lå på rom med han 1 uke, og deretter flyttet vi han inn på eget rom. Gikk som en drøm, han var ca 10 mnd når jeg sluttet med nattamming, men helt unødvendig å nattamme så lenge ja, både han og jeg ble jo så mye mer opplagt på dagen når vi fikk en hel natt søvn:-)Pappaen gav han bare smokken når han våknet på natt, pleier å gå bra når de ikke senser lukten av mor:-)

lykke til.

Takk for svar aug-mamma.

Hannah sover på eget rom og det har hun gjort i snart 3 mnd nå.

Det hender hun vokner og jeg gir henne smokken,og hun sovner igjen med en gang,men andre ganger er det akkuratt som hun blir lys voken,og gir seg ikke før hun får pupp.

Får bare prøve meg frem,skal sende pappaen inn neste gang(0=

Annonse

Jeg trodde nattavvenningen skulle bli et h..... her, men det gikk overraskende bra. Tok 2 netter.

Jeg våket over henne,var på vakt og hørte når hun skulle til å våkne og fortet meg å gi smokken slik hun sovnet igjen. Altså hun rakk ikke å våkne for å få mat før hun sovnet igjen av smokken. Dette klarte jeg et par ganger. Ellers ble det litt gråting, men det var ikke hysterisk gråt. Viste henne at jeg var der, men at det ikke ble noe mat. Etter 2-3 dager skjønte hun det og nå sover hun natten igjennom. Kjempedeilig for mor og sikkert henne også. Hun er 8 mnd om 2 dager.

Lykke til. Du må bare være litt streng en periode. Og bruk gjerne pappaen :)

Takk for tips *jaja*..

Det er bare og forberede seg på noen våken netter altså(=

Men,skal bli deilig med en hel natt med søvn(=

Skal prøve å være sterk,vet jo at hun ikke har behov for nattmat nå (ifølge helsesøster),men når jeg er trett selv,er det så mye letter og bare dra frem puppen i noen min,så sover hun igjen..

Skal prøve og være rask med smokken(=

Takk takk,alle sammen(0=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...