Cat&Gullungene Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Den lille jenta vår er 4 dager i dag, og har et ENORMT sugebehov. Synes jeg ammer henne hele tiden (har henne faktisk ved brystet nå), og innimellom må vi avlaste litt med å stikke lillefingeren i munnen hennes. Da suger hun som vanvittig. Det virker som om jeg har masse melk (det siler alltid masse fra det andre brystet når jeg ammer), så det kan ikke vœre at hun får i seg lite og derfor virker uttilfreds. Vi har kjøpt inn et par smokker, men når kan man begynne å bruke disse? Har hørt at man skal vente en stund, og ha opparbeidet god ammeteknikk (noe jeg føler at jeg allerede har). Hjelp - noen som vet ????
Gemini77 Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Ingen regel på det.. Her begynte lillegutt da han var 1 uke gammel. Han hadde/har også enormt sugebehov. Var utrolig deilig å begynne med smokk så puppen fikk hvile litt.. :-) Hørt om mange som har begynt allerede på sykehuset, så hvis du føler ammingen er vel etablert så er det bare å prøve.. Lykke til! :-) PS. Gratulerer med den lille jenta!!!
Line_78 Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Hei! Ja, regelen er vel som du sier, at babyen må være trygg på ammeteknikken. Fins nok ikke noe fasitsvar på hvor gammel h*n må være. Vi begynte med smokk til vår gutt da han var 4 dager gammel, siden han hadde et kjempestort sugebehov, og jeg hadde rikelig med melk. (han spiste til han gulpa, så fortsatte han, og gulpa selvfølgelig mer siden jeg fortsatt hadde masse melk). Han tok smokken med en gang, og ble ikke forvirra. Men er nok mulig vi var litt tidlig ute i forhold til det som anbefales.
ribita Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 tror jeg ville ventet litt - plutselig blir hun forvirra også roter man det til med ammingen. Iallefall hvis du ikke er sår på brystvortene. men klart, blir det for ille er hun nok ikke den første som bruker smokk så tidlig.
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Gutten min var også slik, skulle sutte hele tiden!!! Så han fikk smokk da vi fortsatt var på sykehuset! 3 dager var han da.... Men han "kunne" (om jeg kan si d) å sutte da han ble født!! så det var ikke noe problem! Jeg merka heller ikke noe forskjell etter han fikk smokken, bare at han ikke hang på meg heele tiden:)
Cat&Gullungene Skrevet 9. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2006 Synes det er veldig vanskelig, spesielt siden samboer er så veldig "naturlighets" opphengt, og er imot smokk etter så kort tid. Men det er da søren ikke han som sitter og ammer hele tiden med supersåre brystvorter!!!
Vona Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Hei! På sykehuset fikk vi beskjed om å ikke gi smokk før etter 14 dager... Dette for å ikke forvirre sugeteknikken.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 sønnen vår var ikke så interessert i å spise etter fødselen. Orket ikke... Var ikke helt i form (bl a for høye verdier av hvite blodlegemer) og gikk på både penicilin og antibiotika fra han var 6 timer gammel... Han lå på nyfødt intensiv avdeling - og 1 dag gammel ga de han smokk på sykehuset for å stimulere sugingen. Så jeg mener du trygt kan gi smokk om ammingen går bra og behovet er der!!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 Sønnen min hadde smokk første gang jeg møtte han etter keisersnitt. Han låg på barneklinikken, og der var det vanlig å gi ungene smokk med en gang. Hørte aldri noe om forvirring ved sugeteknikk osv. Jeg ammet han også fra dag 1, og når jeg ikke var der fikk han smokk. Så.................
Hame ble født Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Må melk pro., kommer godt i gang!Jeg har prøved etter 2uker og jenta mi ville ikke ha, hun brakk seg,. så ble ikke noe smokk, nå er hun snart 3mån, Hun sugge mye kun om kveld, da ser jeg at hun svelge melk. Du kan se på halsen suge hun melk, kan hun godt suge hvorfor ikke?! hun skal ikke IKKE bruke pupp som smokk! da for du sår! lykke til
nick_329145 Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Hadde også barn på nyfødtintensiven som fikk smokk allerede første dagen. Hadde aldri noe problem med amminga selv om hun bare såvidt hadde smakt på puppen før hun fikk smokk. Og amminga var langt fra etablert, fikk først melk ca fire dager etter hun fikk smokk. Fullammet 6 månder.
rødt&blått Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Snuppa mi begynte med smokken dagen etter fødsel ene og alene pga stort sugebehov. Ble anbefalt av de ansatte på barsel. Har ikke hatt noe problem med ammingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå