Gå til innhold

te uten koffein?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal jo drikke mindre kaffe, te og cola når vi er gravide har jeg fått med meg. Er det noen som vet om det er pga. koffeinet eller er det andre ting som også gjør at vi skal holde oss unna dette? Jeg er ganske glad i te og lurer på om det gjør noe om jeg drikker koffeinfri te?? Anybody?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut koffeinholdige drikker - Kaffe, te, cola og en håndfull andre leskedrikker inneholder koffein. Koffein virker oppkvikkende, og kan ødelegge søvnen. Prøv å begrens inntaket av slike drikker til formiddagen, og unngå dem helt om ettermiddagen og kvelden. Som gravid bør uansett begrense koffeininntaket til tilsvarende et par kopper kaffe om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...Beklager, ser nå at jeg misforsto spørsmålet ditt helt jeg. Klart du kan drikke koffeinfri te:) Det fins mange gode alternativ på helsekostbutikkene. Vil anbefale teene fra "London Herb". De er helt koffeinfrie, og smaker masse. (Jordbær og vanilje, og blåbær er veldig gode!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt forrige svangerskap hadde jeg lyst på cola hele tiden og drakk det mye uten at det gjorde noe....kaffe skal en være forsiktig med,te inneholder på langt nær så mye koffein som i kaffe så det kan man fint drikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale teene fra "London Herb".

 

Jepp, det er disse jeg viser til. Elsker dem, de er knallgode. Det er godt, da vet jeg at jeg kan drikke det uten dårlig samvittighet:). Takk for raske svar alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...