Gå til innhold

Nervøs fortsatt....

Anbefalte innlegg

Er i uke 15-16, og har sett at det er liv i begge (venter tvillinger)i uke 12 og hørt hjertelyd i uke 13. Men når tiden går blir jeg fort mer og mer nervøs. Ingen ting tyder på at det er noe galt, men det sitter nok igjen fra sist da jeg opplevde MA i uke 13 og fosteret tilsvarte uke 8. Følte meg så lurt av min egen kropp, kunne å en måte ikke stole på signalene jeg hadde.

Ser at magen blir større, men bekymerer meg så for at det skal være noe galt med en av de. Det ville vært så tungt.

Klarer dere å slappe av og nyte graviditeten? jeg gjør det i perioder, men enkelte dager er litt tyngere enn andre.......

Takk for alle svar, det hjelper alltid

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5867123-nerv%C3%B8s-fortsatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal trøste det beste jeg kan... Mistet i uke 13 for noen år siden, var helt i sjokk, og da jeg ble gravid 6 mnd senere, var jeg helt utenfor. livredd og engstelig, bekymret meg hele tiden. Men, alt gikk bra...

Det er tungt å tenke disse tankene, men du er ikke alene. Går du til jordmor, bør du snakke med henne. Snakk om følelser, grin og hulk. Jeg fikk utrolig støtte fra min jordmor!

Lykke til og mange varme tanker

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg har også hatt MA . Det var i uke 14 men fosteret hadde vært dødt LENGE! Likevel hadde jeg alle "vanlige" symptomer. Er nå i uke 15, men klarer ikke slappe av.

JEg har vært på ultralyd flere ganger å sett hjerteaktivitet og utvikling, men likevel redd. Klarer slappe av til tider da. Nå kjenner jeg også liv noen ganger, men får også panikk hvis det er lenge siden jeg trodde jeg kjente noe..

Men man må jo prøve å nyte dette her.. Å jeg er overlykkelig over å ha kommet så langt!!

Lykke til med tvillingene dine, alt går bra skal du se:)

Ta en tur til jordmor å få høre hjertelyden er mitt tips for å roe nervene. Har selv opplevd spontanabort og denne gangen sa jordmor at jeg ikke skulle gå å gruble om alt var ok, da skulle jeg komme en tur innom henne. Det var veldig betryggende og godt å bli tatt på alvor med mine bekymringer.

Jeg har vært på sykehus til ultralyd flere ganger - og blir utrolig bra fulgt opp der. Trodde legen min også tok dette alvorlig men nå viser det seg at dem har "glemt" å sjekke jernlageret mitt og at det har vært noe rart med 2 urinprøver jeg har levert....

Legen min har ferie til mandag, og ingen kan si noe mer. Grunn til at jeg fant ut dette er fordi jeg sammenlignet skjemaet mitt med det skjema jeg hadde med datteren min å så noe manglet og noe så rart ut. Vurderer å bytte lege nå!! Jordmor har forresten også ferie nå:)

HURRA!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...