Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Har dere kjøpt inn ting å eventuelt hva?? Jeg har bestilt vogn for jeg vet hva vogn jeg vil ha uansett kjønn.. Men jeg har så lyst å kjøpe inn resten også...er helt syk...
nutri Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Har ikke kjøpt noe ennå. Synes ennå det er tidlig. Kanskje jeg har en liten sperre om å ha UL før noe som helst slags innkjøp. Har begynt å kikke litt på nettet da, på ulike utstyrsting; vogner, bilsete,osv. Tummytub som er nevnt her tidligere så ganske artig ut. Vi har ikke badekar og den så veldig praktisk ut.
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg har termin i midten av februar og har ikke begynt å kjøpe inn enda, men det er rett rundt hjørnet ) Har begynt å kikke litt ... Vi var på UL for en uke siden og fikk da beskjed om at vi venter en gutt. Tør imidlertid ikke stole helt på det enda... Skal på ny UL om en uke - og sier de det samme da blir jeg litt sikrere hehe... Tenkte jeg skulle begynne å kjøpe inn litt nøytrale ting.. .De aller fleste råder oss jo til å handle mens vi er friske og kjappe nok til å kunne kose oss med det... så hvorfor ikke handle litt egentlig . Jeg har ingen planer om å gå systematisk til verks helt enda, men heller ikke la være om jeg ser noe fint...
mamman til nyttårsbarn Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Vi har jo ett barn fra før, så vi har det meste Som sprinkelseng, sengetøy, dyner, vugge, stol, leketeppe, leker etc. I går hentet jeg vognen vår, en svart simo og en svart lammeskinnpose til. Siden vi vet at det denne gangen blir en gutt har jeg kjøpt inn litt klær som: - 3 bukser - nydelig "hentedress" (kjøredress) - noen bodyer (de er forbruksvare!) - sokker - lyseblå bamse til å ha på vognen - lyseblått teppe til å ha på vognen Jeg har også funnet noen kjønnsnøytrale babyklær fra den blivende storesøster, i tillegg har jeg fått en god del klær fra søsteren min som har en gutt. Du kan trygt begynne å handle inn litt småting som de fleste ikke gidder å gi i gave: tisselaken, dyner etc. I dag har gubben begynt på babyrommet, og jeg ivrer etter å innrede!
klar for #2 Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Vi ble 12 uker på vei på fredag og hadde sagt at da skulle vi ut å handle en ting til babyen. Så vi tok en liten tur på hm og kjøpte en bitteliten sparkebukse, body og en liten skilpaddebamse! Klarte ikke sluttte å glise jeg, helt sprø følelse å faktisk handle inn ting til vår egen baby!! verker etter å handle inn litt større ting, men tenker vi drøyer det litt til. Har den uke 18 ul i slutten av september, har funnet ut at det blir neste gang vi skal handle noe.
Gjest Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 hei. Er 20 uker på vei. Har ikke kjøpt inn noe enda. Vet vi får jente, vært på ultralyd og alt var kjempe bra, men jeg har liksom en sperre og tør liksom ikke helt å kjøpe inn enda... Har 3 gutter fra før. Gitt bort alt for vi skulle ikke ha fler......
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Hei :-) Har veldig lyst til å kjøpe store ting snart, bilsete og barnevogn etc men venter til etter UL. Har kjøpt en liten body med matchende sokker :-) Det var stas :-)
3 rosa og en blå Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 hei jeg har termin 2 januar og har begynt å handle inn da jeg var i morocco til barne faren da alt er mye billigere der nede. handlet inn en del klær og tepper, baby kurv og trille vogn og bilstol som kan brukset oppå vogna. bestilte vogn på finn.no og den skal jeg hente på mandagen. var på ul den 22 august og måtte datra mi få lov til å kjøpe en liten ting til gutten fordi vi fikk vite det ble gutt hehe..så da ble det bukse, genser, lue og klorevotter kjøpt.. jeg har jo masse fra før men det er så mye i rosa fordi jeg har 3 jenter og man kan liksom ikke ta på en gutt det, så det blir nok en del handling fremover
augustanr2 Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 hvilken vogn skal dere ha?? jeg har termin i slutten av november (men jeg slenger inn et innlegg likevel jeg:) )....har kjøpt masse klær på slag i sommer, seng er kommet i hus, bilstol skal vi få låne....men er kjempe i tvil om hvilken vogn vi skal ha......
mammatilleander ogPatrick Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 hei termin 1 jan og her er mye kommet i hus alt, babysengen er skrudd sammen og oppi ligger alle de andre tingene vi har kjøpt til vårt lille nurk=) skal bestille vogn og alt annet av store ting vi trenger om to uker=) gleder meg sinnsykt.. skikkelig moro å handle til vårt lille nurk=)
Storebror & Lillesøster Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Er også helt handlesyk,har kjøpt litt klær,ska se på vogn i helga,skal også kjøpe sprinkelseng,lekegrind og stellebord blir helt gira her...
chri chri-83 Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 hei. Vi har termin 9.jan. og har enda ikke handla inn noe. Men vi har vært mye rundt å sett på seng, stellebord, vogn osv. så vi vet hva vi skal ha. Vet ikke når vi skal starte å handle, men det blir vel snart håper jeg. Min egen mor er hysterisk overtroisk, og er redd for at det betyr ulykke å handle inn noe før fødselen, og mener det aller nødvendigste skal handles inn rett før fødselen. Huff... hun forsto ingenting når vi fortalte at vi hadde vært å sett på barnevogn. mente det var alt for tidli. og da var jeg 20 uker.
cecilie stolt mamma :) Skrevet 19. september 2006 #13 Skrevet 19. september 2006 hei Jeg er 24 uker på vei og har ikke kjøpt inn noen ting ennå. har vært og kikket litt på vogn og stellebord så vi vet hva vi skal ha, tenkte og vente en stund til...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #14 Skrevet 27. september 2006 Jeg er 22 uker på vei og har begynt å kjøpe inn litt. klarer ikke vente.... Har bla. kjøpt vogn, seng, vugge, noen bodyer og reisedress. Klarte ikke dy meg fant den fine merkegenseren str 12 mnd, det var den sisste som var igjen, måtte bare ha den. Har sett meg ut det meste av ting jeg vil kjøpe frem over! Vet at svigermor har kjøpt en god del allerede, men vi må vente så lenge på å få det, siden hun bor i Hellas. Dette er første babisen min og jeg gleder meg så til å få hilse på lisje`pia vår. skal vente ett år til før vi innreder soverommet, skal bo delvis i Hellas dette året. hilsen kjøpeline=)
Myntebo Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er i gang nå :-) Har kjøpt bag til vogn brukt og bestilt sportsvogndelen. Videre er seng og madrass på plass + en del klær i str 56. Er usikker på om jeg trenger noe i str 50? Innkjøpslisten er laaaang, men heldigvis har jeg bestemt meg for hva jeg vil ha og hvor jeg skal kjøpe det. Kommer også til å ønske oss en del babyutstyr til jul.
linneha Skrevet 7. oktober 2006 #16 Skrevet 7. oktober 2006 Er 23 uker nå, har kjøpt inn seng, dyne og pute, helseteppe, noen få plagg, sengesett og gardiner til barnerommet.
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #17 Skrevet 13. oktober 2006 eg ville sett litt på high trek vognen, bebe confort, hvis eg hadde vært deg lykke t!
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 er også 23 uker.jeg og samboeren har kjøpt alt det "store" vogn,seng,bilsete,stellekommode,dunpose og masse småting som litt klær,noen kluter og tepper madrass til senga,jeg kan vel egentlig ikke huske alt i skrivende øyeblikk.. men vi kjøpte alt så tidlig var mest pga at det var salg på masse av det vi var ute etter. kan jo ikke avvise at jeg koste meg stort da. men alt er oppbevart på butikken sitt lager,bare noe smått som er hjemme her. er veldig gøy,men pengene flyr..
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #19 Skrevet 22. oktober 2006 Vi har kjøpt barnevogn, bilsete og noen søte bodyer vi ikke kunne dy oss for(som passer både gutt og jente). Seng, madrass, bæresele og stellebord har vi fått. Vinterdress for nyfødt, lammeullspose, voksipose og reiseseng har vi fått løfte om å få + masse babytøy. Venner/familie er i gang med å strikke/hekle diverse ulltøy, leketeppe og babyteppe. Vi tar en oppsamlingsrunde på dette i desember, også har vi tenkt å sette oss ned og finne ut hva vi eventuelt mangler Har MASSE å gjøre nå frem til jul, så det blir ikke tid til å handle inn så mye mer før i romjula/januar. Har termin 6.feb så vi får håpe på en fødsel maks 2 uker før termin....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå