Gå til innhold

Søvn og mat


Gjest

Anbefalte innlegg

Henrik er 14 dager, han sover mye på dagen, men veldig lite om natten.. I begynnelsen måtte jeg vekke han annenhver time for å gi han mat (har gulsott). Han spiser nå ca hver annen-tredje time på dagen, men om natta går det av og til bare en time imellom. På sykehuset sa de jeg skulle gi han mat når han ville ha.. og nå er han vant til det:)

Jeg har en jente på 6 år fra før, men hun var helt motsatt av han.

 

 

Hvordan er det med dere og deres barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Slik var det her også de første 3 ukene. Hun ville ha mat nesten hver tme både dag og natt. Nå er snuppa 4 uker og spiser hver 2-3 time om dagen, og på natta går det 3-4 timer mellom. Så kanskje det snart snur hos dere også. Og kanskje drikker de så ofte fordi de er tørste nå i denne varmen....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3 uker nå, og i natt fant jeg ut at hvis jeg gir ham to pupper på kvelden, så sover han nesten 4 timer. Utfordringen er å holde seg våken nok til å få ham våken nok til to pupper. Jeg ga ham to pupper også i natt, ca 4, og da sov han til nesten 8. Lykke!

 

Jeg fant ut at min ofte brukte puppen som smokk, så jeg skaffet heller en smokk han vil ta. Han får mat med ca 2,5 t mellomrom, da vet jeg han er mett når han har tømt puppen, så da gir jeg han smokk eller har han bare inntil meg hvis han maser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gutten min mat hver 3. time, 6-7 min på hver pupp (da får de i seg meste parten av melka på hver side har jeg lest)

Må ofte vekke han på dagen for at han skal spise da, men det går greit!

På kvelden bader vi han før han får ligge litt lengre på hver pupp.

Dette funker kjempe bra, de siste nettene har han sovet fra 23-24 tiden til 05-06 tiden på morgenen:-)

 

Dette har resultert i at han er mest våken på dagen og sover om kvelden, håper det varer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har siden fødselen sovet fra ca 2200 til fire fem tiden. Har da fått mat og sovet til åtte ni ca. Men nå sovner ho tidligere på kvelden, i åtte ni tiden, våkner da litt tidligere på natten, men sover greit helt til det er morran. På dagen er det også mye soving, jeg vil tippe at det går mellom to og fire timer mellom hvert måltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er det også mye amming.. og det varer lenge av gangen! Er det mange som bare bruker noen minutter på hver pupp? Min lille ligger i hvert fall en halv time, og da kan hun godt ta en ny runde på neste pupp kort tid etter.. og neste og neste og neste... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg gir lillegutt mat når han vil på dagen, men har fått beskjed om å vekke han hver 3.time hvis han sover mer. Han sover veldig mye. Om kvelden mater jeg ca kl 23, og da sover han til ca kl 5. Mer mat og så sover han til 8-9tiden. Om dagen sover han også veldig mye, men jeg skylder litt på varmen vi har her i sør. Aller er jo litt utslått av den. Kanskje det forandrer seg når varmen forsvinner.

Skal kanskje nevne at gutten er to uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke har nok morsmelk til å dekke behovet som han trenger til natten. Har hatt samme problem, som ble løst ved at gutten min fikk morsmelkerstatning i tillegg til pupp om kvelden. Man kan evt også heller pumpe en ekstra flaske etter amming på formiddagen, for da er morsmelkproduksjonen på topp, og gi han til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...