Gå til innhold

Vil jeg kunne få fødselsstipend og evt hvor mye?

To gutter og en jente

Anbefalte innlegg

Jeg studerte full tid tom våren 2005. Dvs jeg måte utsette en eksamen høsten 2004 pga fødsel. Denne var på 15 sp og jeg tok den nå i vår (2006). Jeg søkte ikke om stipend dette halvåret. (Dum som jeg er). Kom ikke på at jeg hadde rett på støtte til utsatt eksamen. Nå er jeg gravid på nytt, med termin i november. Hadde egentlig tenkt å gå hjemme en tid fremover, men lurer litt på om jeg skal studere. Hvis jeg tar fag til høsten, og ikke klarer å ta eksamen, vil jeg da ha rett til fødselsstipend? Må jeg søke et nytt studium til våren, eller holder det at jeg eventuelt utsetter eksamen?`Må jeg ta et fulltidsstudium? Finnes det eventuelt en oversikt over hvor mye en får ut fra antall studiepoeng?

Håper noen har litt bedre peiling på dette enn meg!?

Fortsetter under...

for å få fødselsstipend må du ha studert de siste 6 mnd, og det kommer du ikke til å gjøre hvis du føder i november. da mangler su vel 2-3 mnd.så jeg vet ikke hvor lurt det er å begynne å studere bare for det. ring laanekassen og spør da vell =)

Men jeg tok jo 15sp i vår. Var student, selv om det var en utsatt eksamen! Teller ikke det? (Tok liksom permisjon fra denne eksamenen et år, på tross av at jeg tok noen fag det første halvåret.)

Har sendt mail til lanekassen, men de har ikke svart enda.

Hvis det viser seg at jeg kan ha rett på penger, holder det eventuelt at jeg kun utsetter høstens eksamen, eller må jeg ta fag også til sommeren?

Beklager masingen, men jeg forstår virkelig ingenting av dette......!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...