idamortil2 Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Jeg har brukt nesesprayen for å få utdrivninga i gang siden jeg har blitt en smule stressa ved amming siden lille gull har streva litt før hun får begynt å suge. Noen ganger har det stoppa helt opp tilogmed etter å ha tatt sprayen. puppen har vært full, men ingenting kommer ut. Så i går kjøpte jeg disse lecitin tablettene og nå står strålen ut av meg nesten før hun får begynt å suge.... Håper jeg kan slippe å bruke nesesprayen noe mer... Kan det foresten bare være psykisk eller kan tablettene fungere så raskt? Og daglig vanlig dose er hvor mange miligram? Jeg tok ca 4000 mg i går og i dag.
petiteM's Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Hadde samme problemet som deg - mye stress og problemer med innovervendte brystvorter, gulsott hos vesla, dårlig teknikk, blodsprut ,dårlig utdrivning osv, osv. Oxytocin-nesespray funket overhodet ikke, hadde superspreng, og alt var gale. Går nå på et regime med mye havre, lecithin-kapsler, ammete + akupunktur (avspenning + utdrivning), og har endelig fått det til:-) Tar bare en kapsel om dagen nå - startet opp med 3x, men har tydeligvis god effekt med èn... For min del sitter nok dette med dårlig utdrivning i hodet. Mye stress rundt hele ammegreia gjør nok at jeg ikke har slappet skikkelig av. Fikk god hjelp med akupunktur for hode-problemet, så du skal nok ikke se bort ifra at troen på kapslene har enorm effekt:-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Hvor kjøper dere Lecitin? Er det reseptbelagt?
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Sjekk artikkelen http://www.kellymom.com/nutrition/vitamins/lecithin.html, for dosering og info. Lecitin er et soyaekstrakt, og kjøpes i helsekostbutikker. Det er m.a.o. ikke reseptbelagt. Sjekk at det merket du kjøper inneholder nok mg pr kapsel, ellers kan du ende opp med å måtte ta voldsomt mange kapsler for å komme opp på anbefalt dagsdose ved ammeproblemer (3600-4800mg). Jeg har kjøpt merket "Kloster", hver kapsel inneholder 1200mg. Jeg tar 3x1200mg pr dag, tilsammen 3600mg fordelt på 1 kapsel til frokost, lunsj og middag. Skal gradvist trappe ned, men kommer nok til å ta minst 1 pr dag hele ammeperioden for å unngå tilbakevendende tilstoppede melkeganger og kuler i puppene.
petiteM's Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Mine er fra produsenten "Natumin". Inneholder 1200mg virkestoff. Kjøpt på Helsekost og anbefalt av jordmor på ammepoliklinikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå