Gå til innhold

Noen lærere/adjunkter her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg er lærer i vgs.

1) Du må sette deg nøye inn i fagplaner og de lærebøkene skolen bruker.

2) Du bør tenke gjennom og kladde en halvårsplan hvor du synliggjør tema, læreplanmål, prøver, innleveringer osv.

3) Du bør tenke igjennom og planlegge ditt første møte med klassen. Husk at du får bare én anledning til å gi et førsteinntrykk, og elevene er raske til å dømme. Ikke tenk at du "tar det på sparket", det merker de med en gang.

Lykke til!

Hei!

Jeg har nå jobbet på en barneskole i 2 år, og husker godt første dagen min... Jeg følte at det jeg lærte mest av var å snakke med de andre lærerne på skolen. Skolene er så forskjellige og derfor er det godt å snakke med de som faktisk jobber der du skal jobbe. De sitter inne med mye info om hvordan hverdagen er på deres skole er. Dere skal sikkert ha noen planleggingsdager snart og da får du sikkert nok av tid å snakke med de andre. Det er sikkert en del andre som også er på team med deg, de kan sikkert hjelpe deg masse. Det er godt å jobbe med noen andre på team, det kommer flere spørsmål utover året også. Jeg var helt åpen på dette overfor de andre, og har spurt noen få om det er greit at jeg graver og spør dem litt ekstra. De har i etterkant sagt at de syntes det var veldig hyggelig! :o)

Lykke til! Det går helt sikkert kjempefint!!

Ja jeg er læårer i kulturskolen så det er litt annerledes da...men jeg setter som mål hva jeg ønsker at gruppen skal oppnå iløpet av året, så hva de skal oppnå innen jul som er halveis...og deretter setter jeg uke for uke mål, men de forandrer seg innimellom for kommer an på om gruppen jobber bedre eller dårligere enn jeg regnet med og da må jeg tilpasse litt da :-)

hei. jeg er lærer på vgs.

Sett deg grundig inn i læreplaner, fagplaner og skolens pedagogiske plattform. Forbred deg på bøkene de bruker, og lag deg noen utkast på periodeplaner. Vi samarbeider i team om planene, men greit å ha forbredt noe. Elevene våre er også med på planlegging av temaer og arbeidsmåter.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...