Gå til innhold

Eg blir såååå fortvilt av amminga. Eg har bare løst å slutte.

Anbefalte innlegg

Eg har strevd så sinnsykt me den amminga, eg har hatt melkespreng og holt på å få brøstbetennelse eg har pumpa meg eg har amma ho eg har brukt skjold på ømme brøstvortn og eg bruke innlegg i bhen eg bir sinnsyk av alt d streve, føle eg e en melkemaskin, har jo ikkje tid t anna enn den amminga, eg vil bare slutte no....

Dattra mi e bare 2 uke gammel og d e alt før tidli, men eg e såååååååååååååååå lei.

Fortsetter under...

jeg siser bare; HOLD UT!! Det blir mer styr med flaske koking og opp om natta for å varme flasker!! JEg hadde det som deg, har faktisk vært gjennom 3(!!!!!!!!!!) brystbetennelser og to penicillin kurer, jeg har vasospasmer så er ikke alltid så behagelig å amme, jeg bruker skjold, klarer ikke slutte med det.

likevel synes jeg det er verdt strevet! melka di er jo perfekt for ditt barn, tenk på det!!

nå går det mye bedre med meg og gutten min er bare 5 uker!! hold ut noen uker til, det blri bedre, TRO MEG:)

masse masse lykke til:)

Jeg tenkte som deg og gjør det noen ganger enda, men: det blir bedre, jeg lover deg. Etter en måned går det bedre og etter to mye bedre. Sånn er det i hvert fall for meg. Jeg var ikke forberedt på hvor mye slit det var med ammingen, men det er nok bare å holde ut, ellers vil du nok angre senere. Lykke til.

Jeg skjønner deg veldig godt. Fikk såre brystknopper allerede på sykehuset og det kjentes ut som glasskår som skulle ut av puppen. Satt med tårer i øynene når den lille bebisen min ville ha mat, men for all del ikke gi opp!!!!

Plutselig en dag så ble den ene puppen god å amme i fra og nå 14 dager etter så er jammen meg den andre puppen også bra. Gutten min er nå 6 uker så d har tatt litt tid, men vil absolutt anbefale deg og ikke gi opp!!!

Jeg gjorde brukte ingen hjelpemidler for å bli bedre, men jeg gikk mye me puppene bare og luftet dem når jeg var hjemme i huset....litt pga varmen og litt pga at jeg fikk beskjed om at det var viktig og lufttørke dem etter amming! Til samboers store glede kan man vell si:)

Føler veldig med deg, men hold ut!! Som det blir sagt over her, det er MYE styr med flasker.

Jeg styrte og strevde mye de første 6 ukene. Gikk en tur på ammepoliklinikken, fikk orden på teknikken, og så var det hvertfall ikke sårt lenger:-) Forbedring fra sår og blodsprut til ingen smerte ila. noen dager. Brukte både skjold, albueskjell og melkeoppsamlere, samt lufttørking osv osv. Var bare teknikk, og så ble altså alt bra.

Sjekk videoer på ammehjelpen.no om påkobling og ammestillinger, er sikker på at dere får det til med litt trening:-)

2 uker er det "allerverste" punktet for de aller fleste. Det suger bokstavelig rundt denne tiden. Ammingen, kort avløst av bæsjebleier, ;) , tar all tid nå. Jeg håper du kan få noen andre til å ta seg av deg. Heng på, sov så mye du kan og snart sitter du der og kan ikke fatte hvor stort barnet ditt er.

Trenger du motivasjon for mm?

Diabetes, allergi, astma, kreft, Chrons, Cøliaki...helt ned til sengevæting hjelper mm mot! Og du beskyttes mot brystkreft.

Annonse

Ai, ai, jeg vet hvordan du har det! Jeg har en gutt på fire uker, og har hatt sår på brystvortene hele tiden...har gått på antibiotika siden jeg fikk bakterier fra sykehuset (!). Men nå er den ene blitt helt fin og det gir meg håp om hvordan det kan bli hvis den andre også blir bra. Og det skal den bli! Selv om det fortsatt er et sår på den ene er det faktisk litt mindre vondt nå.

Men, jeg har akkurat bestilt time på sykehuset for ny bakterieprøve, nå skal dette bli bra! Gi det litt mer tid du også, selv om det er knalltøft! Før du evt. bestemmer deg for å slutte bør du ihvertfall søke hjelp, da har du ihvertfall gjort det du kan. Sørg for nok hvile og ikke vær redd for å spørre andre om hjelp og råd. Føler med deg og ønsker deg lykke til!

Stakkars deg, jeg vet hvordan du har det. Jeg hadde såre brystvorter og 5 brystbetennelser!!!! før jeg endelig ga opp. Det var etter tre mnd. og det var altfor lenge. Prøv noen uker til før du gir opp, men husk at det går helt fint å slutte også.

Jeg var deprimert i 3 mnd, og orket såvidt å ta i sønnen min og gruet meg til hvert eneste måltid. Jeg må si at å gi flaske var for meg veldig mye enklere, og ikke mye styr i det hele tatt i forhold til ammehelvete.

Du kan jo prøve å ta kontakt med helsestasjonen, kanskje de har en ammeekspert der som kan hjelpe deg (det hadde de der jeg bor). Lykke til uansett hva du velger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...