Gå til innhold

væske ut av brystvortene

Anbefalte innlegg

er det noen av dere som har fått det? er i 16+1 nå og lå i badekaret,leste babybok og skulle bare se hvordan det var å håndmelke for moro skyld..da kom det plutselig mye blank væske ut av den ene puppen!!hehe...ringte selfølgelig mor da og hun sa at det var helt normalt men hun hadde ikke fått det så tidlig..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5865272-v%C3%A6ske-ut-av-brystvortene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke tidspunktet for når råmelken kommer har innvirkning på hvor lett det blir å amme. Mener jeg fikk råmelk nogenlunde tidlig i svangerskapet også med førstemann. Ammet gjorde jeg fra knøttet var ute, selv om han stort sett ville bruke de første dagene på å sove. Den dagen jeg skulle hjem fra sykehuset (dag 4), fikk jeg feber og var redd jeg hadde fått en eller annen infeksjon. De ansatte på barsel`n beroliget meg med at det bare var melkproduksjonen som hadde startet skikkelig, og at det var helt vanlig å få feber når melka kommer.

Tydeligvis hadde råmelka i svangerskapet lite med skikkelig melkeproduksjon å gjøre.

Annonse

Da jeg var gravid med førstemann var jeg nervøs, siden mine pupper ikke ga noe som helst tegn til å lekke en dråpe. Jeg var i uke 38 og spurte jordmor om jeg var defekt, og at jeg ikke var istand til å produsere melk. Hun lo og sa jeg heller skulle være glad jeg hadde sluppet alt prakket md våte laken osv såpass lenge. Jeg hadde akkurat like god sjanse for å få til amminga som alle andre gravide. Hennes beskjed var nemlig følgende:

OM MAN LEKKER ELLER IKKE I SVANGERSKAPET HAR INGEN BETYDNING FOR MELKEPRODUKSJONEN ETTER FØDSEL!

Dette nevner jeg altså nå for å berolige dere som kanskje sitter med samme usikkerheten som jeg gjorde sist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...