Gå til innhold

HiO og graviditet/baby


fru grim

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med høgskolen i Oslo når det gjelder graviditet og baby? Har fått tilbud på studie der, men har jo termin 19. april, så må i såfall ha med meg lille knøttet siste delen av studiet (om jeg ikke da tar permisjon og begynner der jeg sluttet etter permisjonen)... Er kanskje ikke alle skoler som er like begeistret for at babyer er med på undervisning, men kanskje noen vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å ta med en så liten baby på skolen, tenk hvor mye uro og bråk den lager? Du må nok satse på permisjon og at eksamen seinere.

 

Jeg ville reagert kraftig om det dukker opp en nyfødt baby på min forelesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

er helt uenig med den foerste som svarte. Jeg har vaert student paa HiO og det var aldri noe problem at de som hadde smaa barn tok de med til forelesningene. Det forutsetter selvfoelgelig at barnet ikke graater, men sover det meste av tiden. Ta med deg barnet paa forelesning du, ta de hensyn som er noedvendige, men forlang ogsaa at andre skal ta hensyn til deg. Eksamen er viktigere enn hva andre tenker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også begynne på HIO og har termin 9 mars. Jeg ringte og snakket med de ang permisjon og det de sa var at de krevde at man hadde fullført et semester før man tar evt permisjon.

Jeg vet ikke om jeg skal ta permisjon fra januar til januar enda, eller om jeg skal prøve å fullføre semesteret og heller ta permisjon ett år fra sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde håpet at jeg kunne ta eksamen selv om jeg har en liten baby, er jo tross alt bare snakk om et par-tre uker! Ellers må jeg altså avslutte til jul da...

 

Om planene mine blir slik jeg har tenkt, vet jeg ennå ikke, men jeg kommer selvfølgelig til å ta alle nødvendige hensyn til medstudenter i forelesninger og ellers. Får jeg en "bråkebøtte" av en unge, så skal jeg også klare å ordne det på et eller annet vis, uten å plage slike som "Anonym", som heller ikke denne gangen tørr å signere med nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremst at barnet ikke får kolikk, og hyyyler... kjipern!

De 3 første mnd svært rolig mnd med barnet, den sover, spiser og bærsjer.

Men jeg var svært sliten, og opptatt av barnet, gikk i ammetåka og glemte nesten å dursje...

 

Er du tøffere enn meg, og føler du kan stå for utfordringen, så er det bare å forlate forelesningen om barnet gråter....!?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei datter fra før som fikk kolikk, så jeg vet at slike ting kan forkludre det. Vet jo aldri hvordan barn man får, noen "bare" spiser og sover, mens andre kan være urolige, så dette må jeg såklart ta hensyn til. Var også sliten, trøtt og slik som deg med min første, men så lenge det ikke er snakk om mer enn 2-3 uker, så håper jeg at jeg klarer å takle utfordringen. Ellers får jeg bare ta permisjon og heller begynne der jeg måtte slutte etter endt permisjon, er jo ikke verre enn det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn fire måneder før jeg var ferdig med treårig utdannelse på HiO. Jeg hadde permisjon tre uker etter fødselen (passet veldig bra med opplegget på skolen da, bl.a. var det en undervisningsfri uke), Etter dette tok samboer permisjon mens jeg fullførte. Jeg var allikevel mye hjemme i denne perioden. Jeg pumpet melk til babyen, men det sier seg jo selv at ikke kunne være mange timene på skolen i gangen.

Det var slitsomt, og jeg vet ikke om jeg ville gjort det på ny. Hadde med babyen en del på skolen, men ikke i undervisning, kun gruppearbeid o.l. Var heldig og kunne følge undervisning helt opp til fødsel.

Kommer sikkert litt an på type studium også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner siste året på sykepleien på HiO nå, og har termin 23.februar. Jeg kommer til å gå så lenge jeg orker, og ta permisjon antagelig ett år. Sykepleien siste året er vanskelig med mye praksis og slik som man ikke kan ha med seg et spedbarn på.. I følge rådgiver er det mange som har prøvd å gjennomføre siste året uten å ta et halvt år/ ett år permisjon, men de har enda tilgode å se noen som har greid det.. og de har jo drevet skole noen år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...