Gå til innhold

måltider til en på ca 5 mnd? tips/ erfaringer

Anbefalte innlegg

hei! Lurer litt på hva dere gir deres barn på ca 5 mnd? Har selv begynt med grøt på kvelden, og prøver litt til lunsj. Tenkte jeg skulle prøve litt frukt også. blir dette for mye tro. Junior her får mme, grunnet melkesukker allergi.Hadde vært fint og hørt hva andre ï samme situasjon gjør, eventuelle råd:)

Fortsetter under...

Hei.

Min er født dagen før din:D

Og han spiser grøt til frokost, halvt middagsglass til middag og grøt til kvelds, får melk etter hvert måltid og kun flaske ca. to-tre gng om dagen. Han spiser også fruktpure, og får smake på banan..

Han er fornøyd og blid:-D

Klemmer

hun er født 12.03.06, så litt yngre enn din =)

hun har en uken nå fått holle hirsegrøt, veldig tynn på flaske. og i går og i dag har hun fått 50 ml. litt tykkere med skje. gir henne ikke noe "fast føde" før hun har hatt avføring, og i dag var det kl. 14:30, så da fikk hun grøt.har også en skje med malte ekstrakt oppi.

ellers lever hun på MM =)

Hei igjen!

Så artig å treffe andre som har baby med laktoseintoleranse! Det har nemlig gutten min også. Han er født dagen etter din :o) Regner med at dere også har hatt en tøff start også da ;o)

Mini får Nutramigen 6 ganger i døgnet ca. Får i tillegg, som jeg skrev over, et grøtmåltid med 10 ts. Hs sier at det ikke har noen hast siden han legger godt på seg ;o) Ja og så får han sviskesaft da, det regulerer magen så fint :o)

Klem

Annonse

hei! jeg gir han nestle sine grøter jeg da, og det har gått bra. har brukt ris og mais grøtene:) De siste dagene har jeg prøvd med havre grøt, og det virker som det går bra, så her virker det som han har blitt mye bedre. Fikk beskjed av legen av at han kunne vokse melke sukker intoleransen det av seg, håper det stemmer. Jeg gir han full porsjon grøt hver kveld, og en halv porsjon til lunsj. Gjort det i ca 2 uker. han er veldig glad i grøt:)

Så flott at han liker grøt! Kanskje vi også skal tørre å prøve Nestle sine vi også da :o)

Kan jeg spørre hvordan han fikk diagnosen, hvordan fikk dere mistanke? Lurer også på sånn ca hvor mye Nutramigen han spiser? Vår er et lite matvrak, tihi, selv om Nutramigen smaker pyton ;o)

Er så sjelden å treffe på noen med det samme, så blir litt ivrig jeg ;o)

vi ble sendt til barnelege,etter mye skriking, magevondt osv. Fikk beskjed om å prøve Prosobee morsmelk erstatning uten melk. Og han sa vi ville få en ny unge hvis hans mistanke stemte. Og ja vi fikk en mye mer blid og fornøyd unge, hadde ikke lenger så vondt. Dette ble oppdaget når han var ca 7 uker gammel. Han bruker som sagt Prosobee, og ikke Nutramigen, men funker jo på samme måte. Jeg lager flasker på 200 ml ferdig blandet og han spiser det han vil, Aldri opp alt, unntatt når han får en flake ved 0600 om morningen da blir den tom. Men grøt spiser han alltid opp:)

ja det er sjelden en hører om noen som har det samme, som er så små. Når ble det oppdaget hos dere da?

Akkurat som å høre vår historie! Ble også oppdaget da han var 7 uker pga mye skriking og magevondt. Fikk tatt avføringstest som barnelegen også mente pekte i retning av melkeintolleranse. Vi får Nutramigen på blå resept, og det er jo bra. Er jo utrolig dyr slik mme. Får dere prosobee på blå resept? Har også prøvd denne men barnelegen anbefalte Nutramigen da han sa at babyer kan i verste fall også utvikle allergi mot mais?

Mye styr med flasker, men utrolig godt når det ble oppdaget. Hvor lang tid tok det før dere merket bedring? Ble han helt bra med en gang?

Kjekt å "prate" med deg!

vi merket bedringer ganske raskt. så det var deilig.

Ja vi får Prosobe på blå resept. Legen mente den var like bra:)

Syntes og det var mye styr i føsten med flasker, men etterhvert gikk det greit. På en måte deilig å kunne spise det en vil. Det kunne jeg ikke når jeg amma.

Er sønnen din blitt mye bedre da?

Annonse

Ja han sa han antagelig var vokst det av seg innen han ble et år, kanskje før. derfor prøver jeg nå grøt med tørrmelk i, og det virker som det går veldig bra. men vi får bare vente og se.

Hvor er dere foresten fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...