Rasko Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 I dag begynte lillegutt tilvenningen til barnehagen. Vi kom dit kl 10, og ble tatt godt imot av hun som er kontaktpersonen vår. Så gikk han rundt og utforsket avdelingen, og lekte på gulvet sammen med de andre barna. Vi (mannen min og jeg) fikk informasjon, men det meste var kjent, ettersom storesøster har gått på denne avdelingen tidligere. Ca 11.30 var det spisetid, og han spiste godt og kikket på de andre ungene. Ca 12 var det på tide å sove, og da dro vi hjem. I morgen skal han sove luren sin i barnehagen. Første dag i barnehagen gikk alt i alt bra! Noen andre som vil fortelle om første dag i barnehagen eller hos dagmamma? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5864148-april-f%C3%B8rste-dag-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2006 #2 Del Skrevet 9. august 2006 Snella mi begynte også tilvenningen i dag. Vi møtte opp klokken 9 og ble møtt av vår kontaktperson. Hun virket veldig usympatisk og lite flink med barn (håper jeg tar feil). Det var kun ei jente som hadde gått på avdelingen fra før og resten var nye. 8 av 9 barn har altså begynt i løpet av august. Da foreldrene til et av barna gikk begynte barnet å gråte, fikk helt vondt inni meg. Vet jo at det er normalt at de gråter i begynnelsen, men hun barnehagetanta (vår kontaktperson) ble bare sittende i ro uten å trøste. Hun kunne ha trøstet å prøvd å avlede littegrann syns jeg, er ingen ekspert selv, men personlig ville jeg prøvd å avlede barnet ved å leke, gå litt rundt å se etc.. Gruer meg til i morgen da jeg skal gå fra Ylva Enea. Heldigvis har hun gått hos dagmamma fra mars til juni, satser på at det er positivt i forhold til tilvenning og slikt. Ellers virket det som en grei barnehage, 3 voksne på 9 barn. Masse leker og stort uteareal. Ylva Enea lekte fint med de andre barna å utforsket avdelingen som bare det :-) Krysser fingre og tær for at snuppa mi skal trives godt å ikke gråte når jeg går fra henne. Blei langt dette, men måtte bare få ut litt ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5864148-april-f%C3%B8rste-dag-i-barnehagen/#findComment-5865401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå