detgårihundre Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 Lillegutt er ca 10 mnd og har begynt tilvenning i barnehage. Pga den økonomiske situasjonen måtte vi gjøre det slik, selvom jeg helst ville venta hvertfall til jul. Dessuten har jeg fått ny jobb og vil gjerne beholde den. Har hele tida tenkt at han er liten, men at det vil gå fint likevel. etter tre dager i barnehagen (har igjen to med tilvenning) sitte rjeg her med klump i magen og strigråter.. Synes dette er så tøft, hadde ikke trodd jeg skulle føle det sånn.. Han var aleine første gang i dag. jeg var der først 1-2 timer, så var han der et par timer alene, inkludert soving. Han hadde skreket veldig da han våkna (ikke så uventa) og litt i blant ellers, men tantene syntes han takla det bra ellers. Spiste all maten sin. Men ble ganske skremt av de eldre guttene som plutselig kommer med brå lyder og sånn. Tantene sier at de tror det kommer til å gå kjempefint..men jeg tenker at det er liksom jobben deres å si sånn.. Det er en familiebarnehage med 10 barn. Han er yngst, ellers er det to på 15-16 mnd, og resten på 2-3 år, noen fyller 4 i høst. Barnehagen virker ok, og tantene hyggelige, så er ikke det jeg er redd for liksom..er bare det at jeg er så redd for at han skal få traumer av at vi plutselig sender han bort...eller at han blir redd siden det er så mange fremmede..Ellers tenker jeg osgå på at han blir skremt og kanskje herja med av de som er eldst..Følte plutselig at familiebarnehage ikke var så lurt likevel..at han hadde hatt bedre av å være i småbarnsavdeling i en større barnehage sammen med flere på hans alder...men det er jo for seint nå! Kom også til å tenke på at kanskje dagmamma hadde vært bedre...Hva synes dere? Men så kjenner jeg ikke til noen dagmammaer, og veit ikke om det er like lett å stole på en fremmed dagmamma som på en barnehage med flere ansatte..uff.. Og et siste problem: hvis jeg skulle bytta til dagmamma, så blir han vel helt forvirra av enda noe nytt da..og jeg begynner å jobbe neste uke, så har ikke mulighet til noe mer tilvenning.. hjelp, alt er bare kaos i hodet mitt, og hjertet mitt skriker..samtidig som jeg på en annen side tror det kanskje kan gå helt fint.. Er det helt normalt å føle det slik, eller er det et tegn fra morsinstinktet mitt som jeg bør lytte til og handle? ps. han skal stort sett bare være tre dager der, og ikke helt fra morgenen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5864105-n%C3%A5-ble-jeg-i-tvil-om-jeg-har-valgt-riktigf%C3%B8les-s%C3%A5-grusomt-ang-barnhage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazy mama Skrevet 9. august 2006 #2 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Jeg sliter litt med det samme som deg. Jeg har en jente på 13 mnd som også går i fam.bhg med 10 barn. Og det er i en gruppe med blandet alder, mange store gutter i 4-5 årsalderen. Det gjør meg helt svett! Gruppa varierer litt ift dagene da, mange på halvplass. Men nå etter 3. dagen, så ser alt fint ut. Jenta mi var der i 5 timer alene i dag, vinket når vi dro, og jublet da jeg kom og hentet henne. Hadde ikke grått i det hele tatt. Så jeg håper endelig det varer. Du er jo heldig som skal ha han der bare i 3 dager, jeg har mi der på heltid. Det syns jeg er mye for en liten frøken på bare året. Men men, slik er det, vi kan ikke velge og vrake når en har hus og hjem å forsørge. Jeg har nok ville prøvd ut barnehagen litt lengre, hvis jeg var deg. Og jeg trøster meg med at jenta mi er minst, krabber og trenger mest hjelp. Dermed så får hun nok det. Jeg syns også at dagmamma virker mer usikkert da... Jeg hadde hatt mer problemer med å takle det, tror jeg, men en kan jo være heldig. Er det mange ansatte i barnehagen din da? Har du noe som gutten din kan bruke som er trygt når han sover, er lei seg osv? Feks en koseklut,eller en pute som lukter hjemme? Det kan hjelpe til trøst. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5864105-n%C3%A5-ble-jeg-i-tvil-om-jeg-har-valgt-riktigf%C3%B8les-s%C3%A5-grusomt-ang-barnhage/#findComment-5865324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
june05 Skrevet 9. august 2006 #3 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg tror du har valgt rett. Det er jo uvant for den lille gutten din å være uten mamma, men det tar ikke mange dagene før han stortrives. Da kommer han til å vinke farvel og komme jublende mot deg når du henter ham. Det er tøft å levere fra seg et barn, men om du overfører din usikkerhet til ham vil tilvenningen ta lengre tid. Vis ham at du stoler på de ansatte og at du tror han kommer til å få det fint. Jeg har selv valgt familiebhg til mine to små, holder på med tilvenning nå. Begge stortrives etter tre dager med tilvenning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5864105-n%C3%A5-ble-jeg-i-tvil-om-jeg-har-valgt-riktigf%C3%B8les-s%C3%A5-grusomt-ang-barnhage/#findComment-5866110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 9. august 2006 #4 Del Skrevet 9. august 2006 det er litt skillnad mellan barnhage og dagmamma. de fleste dagmammorna jeg kenner har barn fra 6 mnd till 3 år og då er det 3-4st barn. jag hade min førsta unge hos dagmamma før jag følte det att det var litt lettare..før der var alla barna jæmnåriga. men ændå fikk jag den lille kænslan om att jag øvergav henne. men det blir bættre efter en stund ner jag såg hur bra hon hade det og hur glad hu blev varje gång. men det er ju ikke likt før alla barn, hoppas att det blir bættre før deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5864105-n%C3%A5-ble-jeg-i-tvil-om-jeg-har-valgt-riktigf%C3%B8les-s%C3%A5-grusomt-ang-barnhage/#findComment-5867774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå