Gå til innhold

Er det store forskjeller på hvordan fryseforsøket blir gjennomført fra sykehus til sykehus....

Anbefalte innlegg

Det virker som det er store forskjeller på praksisen ang fryseforsøk. Jeg leser at noen begynner på medisiner (hormoner) fra første mens dag.... Jeg har ikke fått beskjed om dette. Jeg skal bare komme inn til en ultralyd på min 10 mensdag. Så skal jeg ta eggløsningstest, og etter eggløsning skal det gå 3-4 dager før innsetting. Altså ingen medisinering! Jeg bruker haukeland sykehus.

En annen ting med det samme; jeg har to og to egg på frys. Regner m at de da må ta opp og tine to egg om gangen. Setter de inn begge eggene hvis de tåler opptiningen....? Vanskelig å si nei til et egg hvis begge tåler opptiningen!! Vet ikke helt om jeg er klar for tvillinger.... Har en jente på 1 1/2 nå. Men det er jo samtidig kjedelig hvis jeg bare setter inn ett egg, og så vil det ikke feste seg! Større sjangse med å lykkes med to egg! Hjelp, dette blir et vanskelig valg. Hva har dere andre gjort som har vært i en slik situasjon.

Skal forresten ha innsetting i uke 34 hvis alt går etter planen.

Fortsetter under...

Hei solstrålen:-)

Vet egentlig ikke helt ang praksisen på fryseforsøk, jeg....men det virker som det er forskjell fra den enkelte pasient til den andre....

Jeg holder til på St.Olav og selv om jeg har regelmessige sykluser og eggløsning, så må jeg gå på hormonkur.

Begynner på Progynova første mensdag og holder på rundt 17-20 dager til slimhinna er over 7mm......

Så er det pån med Progestan.

Tror det er like vanlig å ha fryseforsøk uten hormonbehandling, men skjønner ikke helt hvorfor det gjøres forskjell.....

Hvis du har 2 og 2 egg på strå, tar de opp ett og ett strå og tiner.

Vet ikke prosedyren med å sette inn 2 egg på Haukeland, men de setter ikke inn 2 på St.Olav. De mener det ikke er større sjanse for at to skal feste seg enn ett....de sier litt sånn "enten eller". Enten fester begge seg, eller ingen........

Anbefaler deg å snakke med dem om antall egg, slik at du ikke står der på innsettingsdagen og har et skikkelig dilemma med ett eller to egg......

Kan være greit å gjøre seg opp en mening om dette på forhånd :o)

Jeg skal etter planen ha innsetting i uke 35/36.

Lykke til framover!!! :o)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...