Gå til innhold

AURORA eller andre som har gått på Pergo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om du/dere kan fortelle meg hva dette går ut på og hvem som kan få en slik kur? Jeg har veldig regelmessig syklus (får mens på dagen 30 dager etter første dag av forrige mens), men har etter 6 måneders prøving ikke blitt gravid enda. Mannen min og jeg har sex annenhver dag eller mer fra jeg er ferdig med mens til neste mens kommer. Er 29 år gammel og veldig klar for å få barn:)

Fortsetter under...

pergo får du ikke annet en hvis det er påvist manglende eggløsning... det er et hormon som påvirker hypofysen som igjen sier at nå skal egget slippes... de fleste får heller ikke noe særlig hjelp før det har gått 1 år, så dere har jo god tid på å få det til på gamlemåten enda, hvis alt er normalt da selvfølgelig...

men er du bekymret så kontakter du legen din... det er mitt beste råd iallefall...

Du kan også få Pergo for å 'forsterke' eggløsningen din. Det er veldig forskjellig hvor tidlig du får hjelp og hva som skal til for at du kan få Pergo. Jeg har fått Pergo uten å ha prøvd et år pga at jeg ikke har EL, og da er det jo ikke noe vits i å prøve heller. Noen leger gir Pergo etter vanlig gu, noen krever sæd-test av mannen, og andre krever lap (kikkhull av magen) før de skriver ut Pergo. Det er et kraftig hormon, og mange blir dårlige av å bruke det, så jeg ville kanskje ikke anbefalt det uten at andre ting er sjekket ut først (som PCOS, endometriose, tette eggledere, dårlig sædkvalitet etc.). Hvis du er heldig (og krever litt av legen), så kan du kanskje få sjekket noen av disse tingene før det har gått et år.

Lykke til!

Hei!Jeg fikk mensen etter og ha kranglet meg til og få mer utredning...hadde vel prøvd rundt 6mnd da..husker ikke helt.Og kom inn på sykehuset og oppdaget at jeg hadde pco og sykluser fra 26-36 dager.Men nå i etter tid så viser det seg at jeg har litt problemer med progesteronet..er veldig lavt.

Du kan har jo stabile sykluser...så kanskje alt er bra med deg...men ikke mannen.Det vet man jo aldri.Kankjes snakke med en lege slik at han får levert inn en test så dere kan ute lokke det iallefall.Prøv og ha sex fra dag 10 til dag 20 er det mange som sier(annen hverdag)

Ønkser deg masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...