Gå til innhold

forskjellen på oppkast og gulp

Anbefalte innlegg

Babyen min har nå "gulpa opp store deler av melka de foregående 3 måltidene. Så lurer jeg på forskjellen på gulp og oppkast. Er det oppkast når han ligger på ryggen og det fosser ut eller må jeg høre en slags brekkning? Han gulper stort segg en del, men som regel renner det bare ut på sida og ikke som idag som det har kommet overalt på han, meg og sofaen...hjelp, hjelp!!! Han virker fin i ettertid, kanskje bare litt mere sulten siden han ikke holder på det og kjempetrøtt etter mange timer uten søvn. Han er kanskje litt uvell?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5863992-forskjellen-p%C3%A5-oppkast-og-gulp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

opplevde det samme med jenta mi. det kom i strie strømmer. og da en dag spruten sto, ringte jeg helsestasjonen. de sa det ikke var farlig så lenge hun hadde våte bleier og hun la på seg. men du kan jo ta en tlf til helsesøster og spørre for sikkerhetsskyld... snuppa mi gulpet masse ganske lenge. ble sjeldnere med tiden, og nå er hun 7mnd og gulper en sjelden gang..

vet ikke helt forskjellen på gulp og oppkast, så da ville jeg spurt på hs. bedre å ringe en gang for mye enn for lite pleier jeg å tenke....

Lurte òg på korleis ein kunne veta at babyen min kasta opp òg at det ikkje berre var gulping - men så kasta han opp ein dag - og det er eg sikker var oppkast og ikkje gulp av ein grunn; skikkeleg spylukt!

Og ja dei kan gulpa store mengder!

takkitakk, da tror jeg det bare var store mengder med gulp han har gjort i natt og idagmårres. Amma han en gang nå i 4 tida og alt er vel igjen. Godt er det. Ringte helsestasjonen og, men de mente det ikke var noen fare så lenge han ikke virka annerledes, syk eller no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...