Gå til innhold

Svanger uten anger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ønsket meg barn en god stund og jeg gleder meg stort sett til babyen kommer, men jeg må innrømme at jeg likevel flere ganger i løpet av svangerskapet har fått litt panikk med tanke på å bli mamma. Våknet om natta og vært engstelig. For hvordan jeg skal takle alt ansvaret, alt slitet og strevet, mangel på søvn og ingen tid bare til seg selv. Jeg har tenkt ”det er vel siste gang jeg kan gjøre det og det uten å bli mast vettet av” og at jeg vet veldig lite om små babyers behov.

Jeg trodde egentlig at jeg var 100 prosent klar for barn, men så får jeg slike tanker likevel.

Noen andre som kjenner seg litt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, og jeg venter nr 2!

Jeg tror imidlertid at det bare er et sunnhetstegn å tenke slik. Det ER et stort ansvar og en stor omstilling å få barn. Hvis man ikke tenker over det, vet man kanskje ikke helt hva man går til... hvis man tenker slik, er man også mer forberedt...mener jeg!

Skrevet

ja, kjenner meg igjen. Det er jo en stor omveltning i livet! men hvor klar kan man bli? Vil man ha barn må man starte en gang, tenker jeg. Vet at jeg er klar til å få barn, men selvføglelig tenker man over at man også "mister" noe av det man har som barnløs. Litt nostalgisk skal man være!1 Det er akkurat som om man av og til tenker på fordelene ved singellivet, selv om en har verdens beste mann og aldri ville hatt det annerledes enn hvordan en har det sammen med ham!!! En setter kanskje mer pris på det en har også ved å tenke litt silk av og til!

Skrevet

helt normalt og sikkert sunt!

-Tenk på det, at du har god tid.- og kan ta en dag av gangen:)

Skrevet

Jeg har termin i september, og har en datter på 13 plutselig gikk det opp for meg at jeg aldri mer skal være "barnefri". Når den lille i magen er rundt 13/14 år, er den eldste 26, kanskje hun har fått barn, og jeg må jo stille opp som mormor..... Snakket med en mann på jobben om dette han har barn på 30, 27, 12, og 9 år... og ett barnebarn på 6år!!!

han sa at det var alltid unger... hehehe

men jeg for ta det som kommer, jeg er i hvertfall klar over det. det skremmer meg uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...