Gå til innhold

Noen som har peiling på sommervikars rettingheter innenfor kommunalt?

Sussa85 - snart 2?

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg her da... vært til legen pga av ryggen. SYKEMELDT..farsken. Har hevelse i ryggen etter alt for tungt og uvant arbeid de siste 4 ukene. Så da er spm mitt. Har jeg rett på sykepenger?? Sjefen nekter og sier at jeg må minst ha jobba 2 mnd før jeg får sykepenger. Jeg leser selv på nett osv at det er 4 UKER som er grensa. Skal ringe kommunen i morgen, men er nysgjerrig nå. Får jeg penger eller ikke? Sukk..skal d gå utover meg at jeg som ny ble utnyttet totalt? Brukte meg rett og slett opp. Har gått 120% i 4 uker nå. Og hvordan regner de ut sykepenger? Jeg har jo hatt fast jobb i 4 uker nå. Men nå er det slik at jeg tar på meg vakter her og der. Skjønner meg ikke på reglene..

Klem

Sussa_85

Fortsetter under...

Hei,

sikker på at du har rett til sykepenger! Jeg husker jeg hadde en korttidssykemelding når jeg hadde jobbet under en måned i en sommerjobb og jeg fikk sykepenger da. Det er bare å dra til legen, få sykemelding og sende det til arbeidsgiver som da sender det videre til trygdekontoret. Han har ikke rett til å si at du ikke får sykepenger. Det er jeg nesten bombesikker på! Stå på!

Hei!

Mener å ha lest at disse reglene gjelder ikke når du er gravid, da kan man sykemeldes fra første dag i en ny jobb og prøvetiden utgår. Sykepenger regnes ut fra den lønna arbeidsgiveren din oppgir til trygdekontoret, du får samme lønn når du er sykemeldt som ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...