Roselilje Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 Har nå akkurat fått mensen igjen og er derfor rimelig lei meg. Mannen min og jeg har forsøkt å få meg gravid i syv måneder nå, og nå begynner jeg å bli bekymret for at jeg ikke kan få barn, selv om fastlegen sier at jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Søsteren min har tre barn og brukte bare 1-2 måneder på å bli gravid alle tre gangene- dette gjør det enda litt mer deprimerende for meg. Jeg er 29 år gammel, men føler meg usikker som en fjortis når det gjelder dette med graviditet! Kunne noen av dere fortalt meg hvor lang tid dere brukte på å bli gravid? Lover å ikke bli sint hvis det ikke tok lang tid... Hadde bare vært godt å høre fra dere som faktisk er gravide:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka med spire Skrevet 9. august 2006 #2 Del Skrevet 9. august 2006 Vi var prøvere i rett under ett år.. Sambo var mye vekke.. i en lang periode var han kun hjemme i helger.... Men det var faktisk i den perioden det klaffet for oss:O) Kanskje fordi jeg ikke tenkte så mye på det de mnd, for jeg trodde ikke det kunne klaffe.. Er nå 10+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #3 Del Skrevet 9. august 2006 hei med nr 1 brukte vi rett under 3 år. han satt 4 mnd før prøverør. nr 2 nå satt 5 mnd etter fødsel nr 1 . nå er vi lykkelig og får 2 tette. blir ca 14 mnd mellom de lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skytte72 Skrevet 9. august 2006 #4 Del Skrevet 9. august 2006 hei..... har du brukt prevangsjon lenge? såfall kan det bidra med at det tar litt lengre tid. det er vel ingen fasitsvar på hvor lenge en prøver. noen prøver 1 til og med flere år og noen blir gravide bare de ser en mann:) jeg var gravid i januar, men mistet i mars. nå er jeg gravid på nytt gjen. var egentli overrasket at det gikk så fort. tror du bare skal smøre deg med tolmodighet og pprøve å ikke tenke så mye på det(enklere sagt en gjort men.....) jeg fikk høre at hvis en hadde prøvd et år uten noe respons, kunne en ta kontakt med ufrivillige barnløse på sykehuset så utredningen kunne begynne. men det sies at en skal prøve et år først. jeg ønsker deg lykke til og håper du snart er å se inne her:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2006 #5 Del Skrevet 9. august 2006 Vi brukte ett år på og få min eldste.. Hun på 2 var ikke akkurat på menyen,men var like velkommen:) Og nå er jeg gravid med 3.. Klaffet på første forsøk i vinter,men endte i SA.. Denne gangen tok det ett halvt år...(Med afrodide EL-tester) Den må leses NØYE..Får som oftes to steker,MEN de skal ha samme farge...Så vet du det;) Masse masse lykke til dere,vet hvor slitsomt dette er..Trøst deg med att det kommer når du er klar:) (mager trøst,jeg vet..) Krysser fingrer og tær for dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roselilje Skrevet 9. august 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 9. august 2006 Takk for svarene deres:) Jeg tror det hadde vært lettere hvis jeg visste om jeg kunne bli gravid, men nå er det mange vonde tanker inni hodet mitt som får meg til å tro at jeg kanskje ikke kan få barn. I vår familie har alle kvinnene vært veldig fruktbare, så det skulle egentlig ikke være noe problem. Mannen min og jeg har et godt sexliv (har blitt veldig mye bedre etter at vi ble prøvere)og har sex annenhver dag eller oftere. Vi starter med en gang jeg er ferdig med mens og holder på helt til jeg får den igjen, for jeg ble tullete av å telle dager og tenke på eggløsning. Lurer på om jeg skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roselilje Skrevet 9. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 9. august 2006 Oooops- kom borti feil tast og sendte innlegget avgårde før jeg var ferdig... Lurer på om jeg skal forsøke akupunktur for å få litt mer balanse i kroppen. Noen som har hørt noe positivt om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skytte72 Skrevet 9. august 2006 #8 Del Skrevet 9. august 2006 har ikke hørt om det nei. men alt er verdt et forsøk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig! :) Skrevet 9. august 2006 #9 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Begynte å prøve i juli -05 Gravid i sept -05 Missed abortion des- 05 Gravid juni -06 Nå er jeg i 10 uke, og håper sterkt på at det skal gå bra denne gangen. Masse lykke til!! J Jeg ble gravid den mnd jeg trodde det var umulig at det skulle klaffe!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissAntrop Skrevet 9. august 2006 #10 Del Skrevet 9. august 2006 Hei, Jeg hadde gått på p-piller i 12 år, sluttet i begynnelsen av juni og ble gravid under første eggløsning. Jeg tror det er viktig å finne ut når man har EL og jobbe hardt med saken dagene før og den dagen. Jeg har venninner som har prøvd i over 1 år, og så blitt gravid, og vi regnet også med at vi måtte jobbe med saken en stund 7 måneder er egentlig ikke så lenge, og jeg håper dere lykkes veldig snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roselilje Skrevet 9. august 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 9. august 2006 Problemet mitt er at jeg tror det skal klaffe hver gang skjønner du Tusen takk for svar i alle fall. Jeg krysser fingrene for at du skal få et fint svangerskap og føde et nydelig barn. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
måkki Skrevet 9. august 2006 #12 Del Skrevet 9. august 2006 Har prøvd aktivt siden jul, med el-tester hver pp. Fikk symptomer og alt før hver mens, men mensen kom ja... Til slutt ga jeg opp og kastet el-tester og bare slappet av, hadde liiite sex og der satt den...helt utrolig, men det skjedde her i gården. Har ikke hatt noen symptomer her bortsett fra uteblitt mens og at kroppen koker... Vil ikke si at alle må ta det med ro og så sitter den, men det funket bra med meg.. og er vel 4+1 i dag og håper virkelig det går bra. Lykke til og håper du får en liten spire snart!!¤¤¤¤¤¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig! :) Skrevet 9. august 2006 #13 Del Skrevet 9. august 2006 Grunnen til at jeg ikke trodde det skulle klaffe den mnd jeg ble gravid var fordi jeg var på reise når jeg skulle ha eggløsning. Så denne mnd planla jeg bryllup, malte barnerommet, planla å male loftstua, reiste på tur til ei venninne som bor en flytur unna. Eggløsningen hadde blitt forsinket tydeligvis. kanskje pga flyturen:)...,og jeg ble gravid to dager etter jeg kom hjem. Jeg var irritert på folk som sa at jeg ikke måtte tenke så mye på å bli gravid...bla bla bla...de som adopterer blir gravide etterpå..bla bla bla. Jeg tenkte det måtte være feil at de som ønsker "mest" å bli gravid ikke blir det. Men etter min opplevelse...anbefaler jeg deg å late som om du ikke tenker på det... ikke ha sex så ofte... annenhver dag i el- perioden.... Masse lykke til! Det skjer snart skal du se... Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet (fødeklar) Skrevet 9. august 2006 #14 Del Skrevet 9. august 2006 1.jenta kom på første forsøk. 2.jenta tok 9pp nå er jeg 7 uker på vei med nr 3 og det tok ti pp.. Ønsker deg lykke til og håper du kommer inn hit snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #15 Del Skrevet 9. august 2006 Vi prøvde i litt over 7 mnd. Trodde også at det var noe galt med meg,siden vi hadde ofte sex men alikevell ikke ble gravid. Jeg var også snar med å springe og kjøpe meg test så snart som jeg var forsinket (noe jeg ofte var),og ble like skuffet ver gang. Men så ble det til at jeg ikke tenke så mye på det (opptatt me andre ting) og der plutselig så satt det. Er nå 12+3. Tror det er lurt å ikke tenke på det. Kroppen slapper kanskje mer av da. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkVissVass Skrevet 9. august 2006 #16 Del Skrevet 9. august 2006 hei! Vi brukte bare dager... helt utrolig utrolig flaks. Hvis dere har brukt "bare " ett halvt år, (og jeg skjønner godt at det føles lenge!) så ville jeg ikke bekymre meg enda. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #17 Del Skrevet 9. august 2006 Prøv soneterapi, det har hjulpet meg +++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse & Nurket :-) Skrevet 9. august 2006 #18 Del Skrevet 9. august 2006 Hei å deg. Jeg prøvde i 1 1/2 år før jeg fikk nr. en og var sikker på at det var noe galt med meg eller mannen min, men før vi fikk testet ut satt den der. Nr. to kom to år etterpå. De er nå 13 og 11. Fikk ny kjæreste i -99 og vi har prøvd i fire år. Har tatt alt av tester og ingen ting var galt med noen av oss, den ville bare ikke sitte.Vi har hatt tre insamasjonsforsøk (-04) og tre IVF forsøk (-05/06) og det klaffet på siste forsøket :-)så vi håper den sitter nå..er 8+6 i dag...og har sett hjerte banke :-) Dette er ikke for å skremme deg, men jeg trodde dette skulle gå som en lek for vi har det så fint sammen og et flott sex liv :-D men alle kan ta feil. Jeg ønsker deg masse lykke til og gi ikke opp :-) Hilsen fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse & Nurket :-) Skrevet 9. august 2006 #19 Del Skrevet 9. august 2006 Glemte en ting, jeg begynte med akupunktur, og er sikker på at det har vært med og hjelpe oss :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #20 Del Skrevet 9. august 2006 dette var planlagt så tre mnd før den peroden vi skulle forsøke sluttet jeg på p-pillen.Vi brukte 1 mnd på å få det til (å jeg takker meg heldig for det) Han kom aldri inni meg selv om jeg gikk på pillen, har hørt det at hvis 2 personer har vært sammen veldig lenge kan og mannen altid har kommet inni henne så kan hennes kropp bli "immun" mot han sædceller og det ikke er så enkelt å bli gravid. Vet ikke jeg om det er 100% sant men har jo sett vennepar av meg som har vært sammen for alltid måtte ty till prøverør. Du må ha masse lykke til,å ikke stresse med det kan også hjelpe. Håper dere får det snart til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2006 #21 Del Skrevet 9. august 2006 Heisann Jeg sluttet på pilla i februar, og var gravid i slutten av april/tidlig mai. Er nå 16 uker på vei. hadde gått på p piller i 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #22 Del Skrevet 10. august 2006 Hei, Med vår første tok det 2 ÅR!!! Var sikker på at noe var galt og at vi ikke kunne få barn - så jeg ga opp. Da satt "nurket"!!!!! Deretter ble jeg gravid igjen uplanlagt (hoppet av i svingen) da jenta vår var blitt 10 mnd. Jeg mistet det "nurket"......MA....... Startet på p-piller igjen, siden det hele hadde vært så uplanlagt og egentlig alt for tidlig for oss... Kuttet p-pillene i januar og ble gravid igjen i april, så da tok det 4 mnd. Nå er jeg i uke 19 med barn nr 2. Min erfaring er at det var veldig vanskelig å få til nr 1, men når man først hadde fått det til en gang så ble det mye lettere etterpå... Tror det er noe i det med at kroppen er veldig fruktbar etter et svangerskap!!! Lykke til - håper det klaffer snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abracadabra Skrevet 10. august 2006 #23 Del Skrevet 10. august 2006 Vi forsøkte i over to år, så gikk vi til utredning for barnløshet, og fikk konstatert at alt var 100% OK med oss begge såvidt de kunne se... Vi måtte ty til IVF til slutt, og var så utrolig heldige at på første IVF-forsøket, tre år ca etter vi hadde begynt å prøve, klaffet det! Jeg sitter her god og rund nå i 25 uke... Vil ikke ta motet fra deg, men heller fortelle at selv om det verste skulle skje og dere ikke får det til, så finnes det håp. Det vanlige er vel at man begynner med utredning når det er gått et år, men håper dere slipper det - det er jo noen pp igjen! Lykke lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howdy Skrevet 10. august 2006 #24 Del Skrevet 10. august 2006 Hei hei! Jeg har ei god venninne som prøvde veldig lenge. Det gikk til slutt etter akupunktur som du nevner her. Hun fikk beskjed om at hun ikke ble gravid i første omgang pga mye ubalanse i kroppen og en dag etter noen behandlinger sa akupunktøren at nå var kroppen klar og straks etter var hun gravid :-) Så jeg har jo litt tro på det jeg da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MES81 Skrevet 10. august 2006 #25 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg ble gravid på "første forsøk" som 24 åring etter å ha brukt p-piller og nuvaRing siden jeg var 16. Dette er helt individuelt og det skal klaffe for dere begge to. Dere må huske å ha mye sex når du har EL, men det gjør dere sikkert også. Det er vanlig å bruke fra 2 mnd til 2 år etter å ha brukt hormonell prevensjon, leste jeg i en "bli gravid bok" jeg har lånt av en venninne. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå