Gå til innhold

Noen som har peiling på sommervikars rettingheter innenfor kommunalt?

Sussa85 - snart 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her da... vært til legen pga av ryggen. SYKEMELDT..farsken. Har hevelse i ryggen etter alt for tungt og uvant arbeid de siste 4 ukene. Så da er spm mitt. Har jeg rett på sykepenger?? Sjefen nekter og sier at jeg må minst ha jobba 2 mnd før jeg får sykepenger. Jeg leser selv på nett osv at det er 4 UKER som er grensa. Skal ringe kommunen i morgen, men er nysgjerrig nå. Får jeg penger eller ikke? Sukk..skal d gå utover meg at jeg som ny ble utnyttet totalt? Brukte meg rett og slett opp. Har gått 120% i 4 uker nå. Og hvordan regner de ut sykepenger? Jeg har jo hatt fast jobb i 4 uker nå. Men nå er det slik at jeg tar på meg vakter her og der. Skjønner meg ikke på reglene..

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville trodd at det er 4 uker. Synes det var rart at sjefen din nekter å betale... Ta å ring LO eller Handel og kontor de kan sikkert hjelpe deg... Og meld deg inn, det lønner seg... (Av erfaring)

Skrevet

Hei!

Vet ikke hvordan det er i forhold til vikarer, men når jeg ble fast ansatt i en kommune måtte jeg ha vært der i 8 uker før eg kunne bruke egenmelding iallfall, tror det va det samme m sykemelding... Men dette kan jo være ulik praksis fra kommune til kommune... Jeg var i Bergen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...