Gå til innhold

De som sier at graviditet ikke er en sykdom skulle jammen meg hatt juling.


trompet (fødeklar)

Anbefalte innlegg

Jeg er :

 

Spy syk

Humør syk

Godte syk

Sove syk

 

Og innimellom kan jeg være på grensen til sinn syk..

 

Bring it on, sier jeg bare.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hehe, men seriøst..

Når jeg gikk med førstemann var jeg frisk og pigg som bare det, spøy hver morgen, men så var alt bra.. Jeg klagde derfor ikke. Så har venner blitt gravide, og de har klaget, sykmeldt seg etc.. Og JEG har ikke hatt tålmodighet med de i det hele tatt. Ikke giddet å vært sammen med klagerne etc... (for alle klagde jo ikke, noen har hatt det som meg)

Men, nå har jeg fått ris til egne bak... Jeg er virkelig syk, jeg er kvalm, jeg har vondt, orker ingenting, er engstelig etc... og vært sykmeldt!!!

Jeg har lært å ikke dømme noen nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv valgt å bli gravid, med de gleder og sorger det medfører, så du får dessverre ingen sympati fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeten i seg selv er ingen sykdomm, men den fører med seg mange plager for enkelte...

Noen blir mer plaget enn andre og noen takler det bedre enn andre igjenn...

 

Alle er forskjellige, så her må vi bare ikke dømme hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er ingen sykdom! Men noen av plagene den medfører kan være grunn til å sykemeldes ja.

Selv fikk jeg en nerve i klem da bekkenet løsnet sist, og måtte ty til krykker. Samme om jeg stod eller satt så var det like ille. Hadde ikke store valget annet enn å gå sykemeldt, selv om jeg kjedet vettet av meg!

 

Og du overfor her som ikke deler ut sympati fordi graviditet er selvpålagt, håper du opplever en krafig bekkenløsning uten noen form for sympati fra de rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. jeg vet nå vel det at det ikke er en sykdom. Prøvde bare å være litt morsom..Sto opp halv syv i dag. Sjefen "glemte" å informere meg om at jeg ikke skulle på jobb før kl halv ti i dag.Kunne jo sovet helt til halv ni jo. Akkurat når jeg spydde som værst føltes det faktisk veldig alvorlig.

 

Jepp, det er selvpåført og jeg tar alt som kommer. Men jeg kan faktisk få lov å klage litt fordet syns jeg.

 

Jeg hadde det også som en over her, med første mann var jeg frisk som en fisk og syns de som klagde var pyser.

Men i forrige og dette svangerskapet er jeg faktisk veldig dårlig til tider.

Men jeg går ikke gjennom hele svangerskapet med enn slik instilling. Noen ganger er det bare værre enn andre.

 

Til dere som tok dette veldig bokstavelig. Jeg er ikke voldelig heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, denne var bra. Vi trenger litt galgenhumor når formen ikke er helt på topp:). Håper du blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Ja det er helt utrolig hva graviditeten gjør med kroppen vår. Men det er jo ikke så rart da det er ENORME forandringer på gang!

 

Jeg "klikka" på min kjære Pappa som jeg ser så sjeden bare pga en uvesentlig kommentar, og dette var faktisk 2 dager før jeg oppdaga at jeg var gravid!! Dere kan tro han lo godt når jeg ringte å fortalte at jeg var gravid... Han hadde virkelig stussa på oppførselen min den dagen. uff uff... (Jeg ropte til han og begynte å gråte. Ble "argsint" som vi sier her i nord.)

Nå er jeg 6+5 på vei, og priser meg lykkelig for at jeg har sluppet unna kvalmen, eh... så langt ihvertfall, man ska vel aldri si aldri;) Det holder med skikkelig ømme bryst, og små mage smerter/sting innimellom, for ikke å snakke om at jeg er mye mer trett en vanlig...

 

Jeg stemmer i med deg "Trompet"; "Bring it on!"

 

Ps, og lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser galgenhumoren i det "TROMPET".

Forrige svangerskap så startet bekkenløsningen der kvalmen sluttet.

Jeg satt de to siste mnd i en stol før fødselen...følte meg ikke "on top of the world"

I tillegg til hard mage slik at man trøkker ut tennisballer, og går som en cowboy etterpå!!

Klager ikke jeg, har en datter fra før, vet det er verdt det, men synes uhorvelig synd i meg selv for tiden....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..jeg er også kjempekvalm hele tiden. Går rundt med en vannflaske hele tiden og må ta en sup hver gang jeg brekker meg for å unngå å spy (jeg hater å spy og gjør alt for å unngå det, ja, jeg vet det er teit og bedre å spy blabla).

Nå har jeg blitt forkjøla i tillegg og syns veldig synd i meg selv hehe...Jeg er snart 12 uker på vei, men var kvalm så og si helt til siste dagen forrige gang. Føler dette svangerskapet er verre, men det er nok fordi at nå har jeg en ett og et halvt-åring som skal ha pleie. Sist kunne jeg bare legge meg ned omtrent når jeg følte for det.

 

Det som irriterer meg er at de som ikke er plaget i det hele tatt i svangerskapet hele tiden må proklamere det for alle og enhver: Jeg merket ikke at jeg var gravid engang jeg...Eller: jeg la bare på meg 0,0007 gram jeg...Meget irriterende! Som om jeg går rundt og er syk i 9 mnd bare for å få oppmerksomhet, eller legger på meg fordi jeg spiser for mye. Jeg har ikke spist snop på 12 uker nå og kommer nok ikke til å gjøre det på noen måneder til. Men jeg husker at de 2 siste mnd var jeg litt godtesyk...Huff..

 

Men, det må sies at jeg er ikke den som går rundt og klager altså. Når folk spør meg hvordan det går så sier jeg at det går bra. Men mannen min får jo naturligvis høre litt da...hihi..

 

Jeg synes vi er tøffe jeg, som bærer et barn i magen i 9 mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...