Gå til innhold

April: Har dere begynt......


tyren-78

Anbefalte innlegg

å tenke på når barna skal få noe annet enn morsmelk? Tilvenning av grøt etc. ....

 

Jeg tror ikke det er så lenge til jeg skal begynne å prøve med litt grøt om kvelden, dette er fordi hun spiser så my om natten. Får ikke til å kombinere amming og flaske om kvelden, så da blir grøt et alternativ. Jeg er så utrolig sliten hele tiden, får altfor oppstykket nattesøvn av å være våken så mange ganger.

Tenker at det kanskje er pga varmen, så kanskje det blir bedre nå som det begynner å bli kjøligere om natten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer på mitt eget innlegg jeg; Karina har fått grøt nå i kveld og hun likte det!!!!!(smil)

Smattet på alt hun fikk i munnen og selv om halvparten kom ut igjen( kanskje mer) så fikk hun da i seg noe...

Ser på det som veldig vellykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å fullamme til han er 6 mndr. Men det er bare fordi han sover så godt - han sover fra 19-20 til ca 6. Etter litt melk, sover han videre til 8-9. Hvis han begynner å våkne mye på natten, kommer jeg til å ombestemme meg og begynne med grøt om kvelden. (Storesøsteren fikk grøt om kvelden fra hun var 4 mndr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynnt å gi jenta mi nan med grøt. da blir det en veldig tykk melk, men har et ekstra stort hål i flaska. synes det var mye lettere å gi med flaske enn med skje. da kom det i hverfall ikke ut.

jeg føler hun sover mye bedre om natta nå enn hva hun gjorde før. er oppe ei gang fra 22 til 8 - 8,30. veldig fornøyd. deilig å kunne sove litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte med grøt for 4 uker siden, da han sov så utrolig dårlig om natta. De to siste ukene har han også fått middag. Siden da har han vært så vanskelig å ha med å gjøre, og nekter å ta puppen bare griner og sutrer, så i dag ga jeg han grøt til frokost, pupp, middag, pupp og grøt, og han er som en ny baby. Så han har sikkert vært sulten i to uker... Og han har sovet så godt i dag, to timer i flengen i forhold til før når det var max 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir litt grøt hver kveld, men er usikker på hvor mye han tåler... Vi lager bare litt, og den er ganske tynn, men det virker som om det går bra, han har fått hver kveld i minst en uke nå..

Sover litt bedre den første økten på kvelden, og syns også han sover mere på dagtid. Han er mer fornøyd nå, selv om han fikk nok melk før også, så måtte han spise flere ganger pr døgn for å få i seg nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gitt magnus grøt om kvelden i 3 uker nå, og jeg har fått tilbake den blide og fornøyde gutten min.og nå sover han hele natta igjen.

han begynte å bli veldig sutrete og våknet opptil 4 ganger om natta igjen (har sovet hele natta fra 8 uker)

han får nå grøt på 50 ml mme og flaske eller pupp etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora har fått grøt i fire uker nå. Hun vil nesten ikke ha pupp mer etter vi introuserte flaske, så her går det i grøt og mme på dagtid og amming om kveld og morgen.

Hun er ikke så glad i hvete-grøten, kanskje litt smakløs... Så i morgen tenkte jeg å kjøpe litt banan til å blande i.

 

Ellers vil hun ikke ha vann på flaske. Men mitt kalde vann fra glass er herlig, nam!!! Så dermed er ikke ting kokt lenger da.... Men det ser ut til å gå greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da han begynte å bli vanskelig å legge, startet vi etterhvert med mme på kvelden. Ellers starter vi med grøt når han er 5 måneder, i samråd med helsesøster. Føler jeg har ammet til den store gull- medalje, så det ble en stor lettelse da vi startet med erstattning på kvelden etter at jeg hadde ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...