Gå til innhold

Amming å garvid igjen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vet om eg må slutte? (han e 10 mnd nå)

Når eg låg på føden med minien sa de at de va fint at eg amma fordi livmoren trakk seg fortere sammen.

 

Vil jo helst ha spiren i magen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mener at det skal være null problem, siden jeg leste her en dag at det ikke er noe problem å både amme nyfødt og det større barnet samtidig.. bare prioritere det minste barnet først.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg beskjed om sist, fra både jordmor, lege og Gro Nylander (det hun har skrevet):

 

- Du kan gjerne fortsette å amme. Det er ikke skadelig for barnet du bærer

- Pass på at du selv spiser og hviler nok. Både amming og graviditet krever ressurser av kroppen din

- Vær obs på sammentrekninger mens du ammer. Får du mensmurringer under selve ammingen kan det hende du bør vurdere å slutte - det er livmoren som trekker seg sammen.

 

Jeg ammet til jeg var 4 måneder på vei, og eldstemann var 18 månender. Da var jeg tynn som en strek og veldig sliten, siden jeg slet med dårlig matlyst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid og ammer min jente på 19 mnd - hun får i grunnen akkurat når hun vil. Jeg har tenkt å fortsette med det så lenge jeg ikke får noen plager, og da blir det nok tandem-amming når den nye babyen kommer.

 

Jeg vet at mange sliter med fryktelig vonde pupper og at amming gjør veldig vondt en stund, men de jeg kjenner som har opplevd det sier at det gir seg etter noen uker.

 

Jeg kan formidle kontakt med tandem-ammere og gravidammere om du ønsker, bare kontakt meg på [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...