Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Ikke mye aktivitet her inne nå for tiden ser jeg.. Her går alt greit, Baby like aktiv som tidligere og jeg har fått gå ned i 50% på jobben. Er godt. Begynt i perm nå C-millan? Hvordan er det med hendene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei!

Det var nok godt tenker jeg, og få redusert arbeidstida :o)

Her går ting litt skeis nå om dagen, mye dårlig i tilleg til at min kjære farfar døde inatt. Det er mega hardt må jeg innrømme. Har bodd i generasjons bolig med farfar og farmor i 15år av mitt liv. Ikke var han spesielt gammel heller, han fylte 67år tidlig i sommer, men han var syk da, veldig syk. Han hadde kreft. Uff, nok om slike saker.

Hvor er dere andre damer hen da? Det nærmer seg termin for de fleste av oss nå vel? Gleder meg så til og få det overstått altså :o) Få hilse på frøkna som vokser og gror i magen.

Skrevet

Jeg begynner perm neste fredag,henda mine er uten følelser de...

Uff,da stakkar deg ajas ikke noe greit når man mister noen...

Her er d veldig aktivitet sparker som bare d...

Har igjen 29-dager til termin:-)

Stoor klem:-)

Skrevet

her er alt kaos, mannen har fått blod på tann og nå pusses det opp for harde livet her.

ja ja det blir nok bra til slutt.

halsbrann for full guffe om dagen,jeg tror snart jeg blir gal.

ellers er det bra mye liv i babyen og storesøster.

Skrevet

Uff, ja det var trist å høre om farfaren din ajas... Hadde han vært syk lenge kanskje? Var jo ikke gammel..

Joda det var godt å få jobbe litt mindre nå ja.. Får rett og slett dårlig samvittighet, når jeg blir så sliten som jeg kan være noen ganger på og etter jobb. Føler at det er feil når jeg ikke har tid til å kjenne babyen i magen i løpet av hele dagen..

Ellers så føler jeg meg veldig frisk i grunnen. Rart å tenke på at det bare er 7 uker igjen nå. Nå MÅ jeg begynne å ordne litt mere hjemme.. Endelig ble vi ferdige med barnerommet til den blivende storesøster..Ble kjempefornøyd!! Stakkar jenta har ligget i sprinkelsenga si helt til nå, så var på tide med ordentlig seng. Har sovealkove som er kjempekoselig nå, hun kan nesten ikke vente med å legge seg om kveldene..

Ellers har vi et par prosjekter til som jeg gjerne ville hatt ferdig med huset ganske så fort, Håper min mann får litt mere blod på tann også..

Tenke meg du ser frem til å begynne på permisjonen din C-millan. Hadde vært koselig å treffes igjem snart.. Nå har jo i alle fall jeg gode muligheter nå som jeg ikke jobber så mye.

Skrevet

Han har hatt kreft i ett år og vært veldig syk de to siste mnd.

Det hadde vært kjempe hyggelig med et treff snart ja! Begynner vel og bli en stund siden sist nå, gjør det ikke det da?

Gubben her i huset har omsider fått malt gangen, men de listene lurer jeg på om må male seg selv :o) Ellers så driver vi og rydder og herjer fremdeles her i huset. Det er liksom så mye som skal ryddes og fikses. Så har vi jo to barnebursdager her denne mnd også, så det er nok og finne på :o) Heldigvis begynner barneparken på mandag, så da går det kanskje ann å få gjort litt mer uten denne ekspert hjelpen fra mine ivrige små hjelpere :o)

Kjempe stas med nytt rom tenker jeg ja :o) Minsten her fikk ny seng for litt siden, og han er helt i hundre for å legge seg i den "store gutte senga" si.

Skrevet

Jeg har fri tirdag onsdag torsdag og fredag neste uke. Jobber bare mandag og søndag, blir en bra uke... Kunne ta et formiddagstreff kanskje? Clint for eksempel?

Skrevet

Atte, hvor er Clint egentlig da? Plutselig litt fjern nå :o)

Om det evt blir formiddagstreff, kan jeg desverre ikke til uka da det er tilvennings uke for minstemann i parken.

Skrevet

Clint er jo kafeen utenfor det nye sentrumskvartalet. Koselig der.. Er det kanskje bedre etter at barna er lagt for kvelden? Etter halv åtte eller noe?

Skrevet

Å ja, det stemmer det :o) Ikke greit og huske alt vettu :o)

Til uka passer det i hvertfall best sånn etter seks en gang for meg.

Hva med dere andre da?

Skrevet

Heisann... var hos legen idag, alt var bra! Babyen var ca 3kg, han trodde den ville bli ca 3700gr til termim..

Veldig aktiv enda denne lille..

Jeg kan sikkert møte på fredag, hvis d passer for dere andre?

Bilen er ikke klar enda, er kanskje klar om 14 dager håper vi har bilen når babyen kommer...

Hvordan er d med dere andre?

Klem:-)

Skrevet

Hei hei!

Godt og høre at alt sto bra til :o) Det er litt slitsomt at de er så aktive når de begynner og bli så store syns jeg. Det er jo selvfølgelig koselig, men de dytter og herjer så :o)

Kjedelig med bilen da. Vi driver og ser etter en ny bruktbil vi da, men det er så mye om og men syns jeg :o)

Tror ikke jeg klarer og få blitt med på noe treff denne uka, desverre.

Nå er det natta på meg, må tidlig opp i morgen skal i begravelsen til farfaren min :o(

Skrevet

Hvordan gikk begravelsen Ajas?

Fint å høre at alt er bra med babyen din C-millan. Gleder meg til mandag da jeg skal på kontroll hos legen. Lillegutten min er fortsatt like aktiv som før og jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke surre seg skikkelig inn i navlestrengen sånn som han holder på.. Snur seg helt fra side til side ofte flere enn en gang om dagen! Altså sånn at jeg kjenner hikken først på venstre side nesten i lysken, så litt senere er hikken på andre siden. Noen ganger vet jeg ikke engang hvordan han ligger, om hodet er ned eller opp...

Jeg har fri fredag, så kan godt ta et lite treff. Helst på dagen? Går det C-millan? Eller er det denne fredag som er site jobbedagen din?

Skrevet

Det var en fin begravelse, i den forstand som det går ann da...

De der bebbisene er snodige i grunn! Får så vondt av de kjempe bevegelsene jeg, heldigvis er frøkna ganske mye roligere nå.

Skal på kontroll til jordmor på tirsdag jeg da, gleder meg masse. Skal bli godt og høre hjertelyden igjen :o)

Skrevet

Fint begravelsen gikk fint da..

Skjønner hva du mener med vondt ved store bevegelser.. Venter bare på at lillegutten skal roe seg litt også.. Men, da blir vel det en bekymring tenker jeg. Er jo nesten så jeg blir bekymret om jeg ikke kjenner livstegn fra ham på en halv times tid.

I morgen skal jeg på spa på Sundvollen! Blir kjempedeilig. Sånn snart mamma-pakke jeg fikk til bursdagen min.

Skrevet

Kan jeg få bli med i lomma di vær så snill? :o)

Det høres SÅ utrolig deilig ut :o)

Skrevet

Joda var på spa! Merkelig opplevelse.. Som sagt så skulle jeg ha en pakke med behandlinger som heter snart mamma. Kom dit og fikk på meg badekåpe utdelt. Inn på behandlingsrom og så sa damen; Ja da kan du legge deg ned på magen først. Jeg: HÆH?? Tror ikke det går så bra nå..HUN: Åhhnei.. Det er jo mange gravide som synes det går greit å ligge på magen.. Synes dere det er behaglig å ligge på magen på en hard benk? Har tross alt bare 6 uker igjen, og det å ligge på magenkunne ikke falle meg inn.. Så da ble jeg liggende sånn litt i ustabilt sideleie da på en smal benk.. Sikkert naivt av meg, men jeg trodde at siden de hadde et opplegg for gravide spesielt så hadde de en spesialbenk med plass til mage? I alle fall etterhvert ble det over på ryggen i heeelt flatt leie for maske på magen og fotmassasje. Hodet ble på en måte liggende lavere enn magen og det ble ikke så veldig lett å puste. Ble kvalm og uvel, fikk etterhvert mere under hodet, men ble ikke bra. Er nok desverre for gravid for spa nå. Anbefales ikke før etter baby er kommet ut og du kan ligge på magen igjen..

Høres vel utakknemlig ut nå men.. Må ha med at litt smågodt var det til tider altså, men ikke den deilige opplevelsen jeg hadde gledet meg til. Litt skuffet.

Da er du begynt i perm ikke sant C-millan? God helg til alle!

Skrevet

Å, d hørtes ikke noe godt ut...

Ja, jeg har begynt perm. Godt å kunne ta d med ro, få ordna de tingene som er igjen nå..

Jobber du 50% enda mandy?

Vi skal i barne bursdag imorgen til tante-ungen min, han blir 2år..

Jeg kjenner mye liv, d presser mye nedover...

God helg til dere alle sammen:-)

Skrevet

Deilig med perm C-millan? Jeg jobber fortsatt 50%, men regner med at det blir litt mere tilrettelagt på jobben nå siste 2 ukene. Skal gå litt sånn i tillegg til de andre.. Er først nå jeg får begynt å ordne litt også, men synes det står litt for mye igjen ennå..

I dag skal jeg på kontroll til legen med UL så det blir kjempespennende. Lurer på hvor stor denne babyen blir jeg. Har i allefall vokst mye i magen siste ukene.

Står det bra til med dere andre?

Skrevet

Hei hei!

Heldige du mandy, som skal se bebbis i dag :o) Det har jeg og veldig lyst til og. Jeg skal vel få høre hjertelyden i morgen da, det hjelper jo litt :o)

Den der skrullete gubben min redde opp sprinkelsenga i går han da! Snakk om utålmodig sjel! Han redde opp og styra og ordna i to timer her i går, jeg satt bare og flira og så på jeg. Da senga var redd opp, fant han et nytt teppe som han puttet godt rundt " så det ikke skulle komme støv og basilusker" Nå går han bare og spør hvor mange dager det er igjen hele tida, snodig skapning :o)

Skrevet

Ja, d er godt å ha perm...

Vi har henta stellekommode hos søstra mi, kjøpte vippestol på skeidar igår.. Nå mangler vi ikke så mye til den første tiden.

Håper at bilen blir klar før babyen har tenkt seg ut...

Mandy har du vært hos jm i d siste? Jeg har ikke vært hos henne siden 20.07...

Jeg er ganske trøtt for tiden, men jeg har ikke menge plager...

Nå har jeg igjen 17 dager til termin..

Håper d er bra med dere andre!

Stoore klemmer:-)

Skrevet

C-millan, må ærlig talt innrømme at jeg er ganske misunnelig på deg altså!

17 dager igjen!!! Har igjen hele 50 dager jeg! Hvordan går det med hendene dine da? Husker jeg rett med at du får/fikk akupunktur på sykehuset? Hvordan fikset du det og hvor mye betaler du?

Har vært hos jordmor i dag og vi hadde en samtale på nesten en time i tillegg til det vanlige. Det var igrunn godt og få snakket ut litt, siden jeg har så mye bekymringer og er helt utslitt allerede nå. Hun ble ganske bekymret over hvordan jeg hadde det, så jeg fikk beskjed om og ringe henne med en gang det var noe. Var ikke hun tilstede, skulle jeg ringe føden og hilse fra henne og fortelle hvordan det er.

Sånn fikk jeg syti og klaga litt her og :o)

Hvordan er det med resten av "gjengen" da?

Skrevet

Jeg har ikke følelse i fingra...

D er gratis å få akupunktur på sykehuset, man kan få d fra uke 37 og ut..

Alle jordmødrene kan sette akupunktur da!

D er godt å få snakket med jm, viktig å ta opp ting man lurer på:-)

Lykke til alle sammen, håper d går bedre for deg ajas:-)

Stoor klem:-)

Skrevet

Var hos legen og fikk se lillegutt. Alt var bra. Jeg har i grunnen hatt ganske liten mage til nå, litt under snittet. Innbildte meg at baby kanskje ikke var så stor men neida det var han. Ligger på ca 8% pluss nå(i forhold til snittet....) Håper ikke det blir så ille... Første baby ble 4kg, og han anslo også denne til å bli ca det. Fikk ellers tatt den streptokokk-prøven. Har dere tatt den ennå? han sa at han tok den på alle gravide som selv spurte.

Jeg har 35 dager igjen nå, satser alt på å ta igjen deg jeg nå C-millan..He he.. Ang akupunktur så vil jeg også ringe en dag neste uke og spørre om jeg kan komme en tur.. Høres spennende ut da.

I dag har jeg vært i byen og kjøpt haugevis med søte bodyer til gutten. De som de har på Lindex er kjempesøte. Synes det er absolutt best med omslagsbodyer til å beg med. Nå har jeg også fått kommet igang med vasking av babyklær,er så koselig med de små plaggene hengende til tørk.. Min kjære monterer nye kommoder på soverommet for å ha klærne i..Høres så søt ut mamen din da, rer senga og greier allerede nå..

Skrevet

Ligger på ca 8% minus med vesle frøkna, kanskje jeg får en liten bebbis denne gangen? Hvertfall iforhold til de to første som var 4710g og 55cm og 4250 og 53cm lang. Jordmora tviler på at hun kommer til og veie over 3500g, MEN jeg tror det nå en gang ikke før jeg har frøkna i armene jeg da.

Ikke akupunktur før uke 37??? Da har jeg nå enda 4 uker igjen da SUKK!

Omslagsbodyer er virkelig det beste den første stunden ja! Mye kjekkere om de rund bebæsjer seg, slippe og dra møkka over hodet liksom.

Litt rart med de knøttsmå plaggene :o) Jeg kan ikke fordra og henge opp klær, men de knøttsmå klærne kunne jeg hengt opp ca 1000 ganger tror jeg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...