Gå til innhold

Kirsty eller andre med peilling på ff og el-tester

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt veldig rare temper denne syklusen, men nå kjennes det ut som el har vært, og nesten uansett hvilke temper jeg setter i dagene som kommer setter ff el på CD15 eller 17. Jeg må ha en temp som er laver enn 36.3 imorgen for at el skal være seinere. Utifra sånn som jeg kjenner mitt el-slim har el vært og, men jeg tester fremdeles med eltester, og de er mye sterkere idag enn igår! Før det vistet nesten ikke teststreken! Er det mulig å få sterkere streker etter el?? (de er ikke positive enda)

Fortsetter under...

Hei igjen, hvis jeg forstår deg riktig har du tastet inn alternative temperaturer de nærmeste dagene for å finne ut hvilken dato FF markerer eggløsning? Og det du lurer på er hvorvidt el var på dag 15 eller 17 selv om du ennå ikke har fått positiv el-test?

Nå vet ikke jeg hva slags el-test du har brukt, men jeg har opplved at FF har funnet el-dag uten at jeg har fått positiv el-test. Dette har skjedd den ene gangen jeg brukte strips fra billig-test. Det viste seg i ettertid at jeg aldri testet positivt på disse el-testene ihht bruksanvisningen (teststreken ble sterkere i forkant av el men aldri like sterk som kontrollstreken pluss at den en gang ble sterkere etter el). Testet parallelt med CB digital og denne fant eggløsning som korresponderte med FF (når stripsen var negativ).

Derfor kan det godt være at du har hatt el og FF vil vise dette om et par dager (når du har hatt temperaturer over coverline/over 36.3 i 3-4 dager) men at du er som meg og ikke får "etter boka positivt-utslag" på el-testen.

Samtidig er det jo litt pussig at du får sterkere strekere på el-testen i dag enn i går. I teorien skal det ikke være mulig at dette skjer dersom el har vært (iom at el-testen reagerer på LH som når en topp FØR selve eggløsningen). Ergo el har ikke vært enda hvis man skal stole på testen. Som skrevet ovenfor stoler jeg mye mer på CB enn strips.

FF benytter advanced method for å finne el (og ikke FAM som jeg tror hun pernille.info bruker). Metoden til FF er altså basert på statistikk fra alle andre brukere av FF og er derfor ikke så lett å trenge inn i (i motsetning til FAM).

Dette gjorde deg sikkert ikke mye klokere, men spennende å se i de nærmeste dagene hva resultatet blir:)

Tusen takk for svar :) Det er strips fra billig-tester jeg bruker. Så du har også fått sterkere etter el en gang? Jeg testet to sykluser for et år siden, og da fikk jeg en nesten usynlig strek dagen før og samme dag som el. Sånn jeghusker det fra et år siden var det omtrent som den jef fikk på søndag og mandag. Trodde egentlig ikke jeg kom til å få noe som helst utslag på testene og ble litt gira da jeg fikk en ordentlig strek igår! (den var like sterk som den var da jeg testet med samme type strips ved ikm da jeg var gravid) Jeg er spent på hva tempen er imorgen! Håper den er lav slik at det er tydelig at jeg ikke har hatt el, for hvis ikke forstår jeg ingenting.

Er det flere som har hatt tilsvarende problemer med stripsene?

Jeg skal reise på festival imorgen og blir borte til søndag. Da blir det kanskje litt problemer med å få både tempet og testet, så jeg håper jeg blir litt klokere før jeg drar (litt derfor jeg har tastet inn forslag til temper, så jeg vet sånn ca hva ff mener når jeg ikke har muligheten til å logge inn)

Heisann!! De stripsene blir ikke hos alle helt positive. Så det kan være at el har vært ja. VIl ikke anbefale de, da er det beste med digital, eller stav tester... El testene blir ikke gradvis sterkere og sterkere, de går opp og ned i styrke hele tiden, uavhengig av når el er. Har opplevd mange ganger at streken blir nesten usynelig dagen før den blir positiv... så invester i noen bedre du :-) For å finne el tror jeg du skal baresere deg på el slimet, nesten positive tester og tempen. Kombiner de tre så finner du sikkert ut av det :-)

Kan ikke se el på charten din, men er mulig det er idag da... vi får se hva tempen blir imorra? Har selv prøvd å skrive inn temp fremover i tid for å se men det funket ikke, tror det må gjøres de riktige dagene...XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Annonse

idag kan det ikke være siden jeg hadde tempøkning fra igår. Alternativene er CD15, CD17 eller hvis tempen er lav imorgen en dag i nermeste fremtid. Selv tror jeg CD 17 ut fra alt det andre, men jeg tror jeg bare må vente og se det ann på tempen. HAdde håpet at el-tester skulle gjøre ting lettere for meg men det har det jo ikke gjort! Blir jo helt forvirra :) Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...