Tv2nyhetene. Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Jeg er reporter i TV2 nyhetene, og søker å komme i kontakt med enslige eller lesbiske kvinner. Også sæddonorer som donerer på det private markedet. Jeg ønsker å vite hva erfaringer dere har med de norske myndigheter og sæddonasjon. Reglene er slik at enslige kvinner og lesbiske ikke kan få donert sæd i Norge. * det er noen av dere som har reist til Danmark/USA i stedet? * Er markedet stort for å gjøre donasjoner privat, hvordan fungerer det i praksis at dere skaffer dere private sæddonorer? + All annen informasjon som er av interesse på dette feltet. Dere kan også sende meg en epost på [email protected] - evt. ringe på 22314754. Håper på positiv respons. Mange hilsener Hanna Seferowicz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5862327-tv2-nyhetene-erfaringer-med-s%C3%A6ddonorer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
"charlie" Skrevet 10. august 2006 #2 Del Skrevet 10. august 2006 mitt inntrykk er at de aller aller fleste - heterofile og lesbiske enslige og lesbiske par - drar til jordemoderklinikken Stork i København. det er nå åpnet en ny klinikk i København nylig - Vitanova - og noen har reist dit. Men har likevel inntrykk av at Stork er den etablerte aktøren også for norske kvinner ennå. Tror det er sjelden å dra til USA, det har mye med kostnader å gjøre. Ved vanlig inseminasjon kan man "risikere" mange forsøk - 4-6 forsøk er vanlig - og skal man til USA må man gjerne satse på et lenger opphold for å sikre å være der ved eggløsning. Til København kan svært mange dra som en dagsreise. Men noen kjøper sikkert sæd fra USA, og får det levert til f.eks. Stork (det har jeg gjort). Enkelte drar til England og til AVA-klinikken i Finland. Dette har dels med tilgjengelighet fra bosted å gjøre, dels er det noen som har behov for prøverørsbehandling, og det kan man ikke få i Danmark (ihvertfall ikke lovlig). Stork har tilgjengelig statistikk ifht norske "prøvere" og fødte barn, ref. hjemmesiden deres. Dette vet jeg forsåvidt mye om (fra en hetero-side, hvertfall!! ) så bare spør, hvis du vil vite mer. Har et spørsmål selv, jeg. Er dette en nyhetssak,da? hilsen snart 2-barnsmor, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5862327-tv2-nyhetene-erfaringer-med-s%C3%A6ddonorer/#findComment-5872991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå