Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 dette innlegget hører kansje til inne på forum for spisefortyrelser...men tror jeg for raskere svar her. er i uke 30 og har den siste tiden (2uker ca) kastet opp nesten alt jeg spiser hver eneste dag. er så redd ungen lider pga meg. jeg er ikke redd for og legge på meg, jeg er jo gravid men jeg klarer ikke beholde noe mat nesten, kaster opp fordi jeg er deprimert og har angst. vurderer sterkt og ringe til jordmoren min og fortelle dette til henne.... hvor mye mat trenger en baby når jeg er i uke 30??? takk for svar
Gjest Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Nesten ingen mat på to uker er ikke bra. Nøyaktig hvor mye den trenger vet jeg ikke, men ringer du jordmor, evt føden og forklarer problemet får du nok hjelp. Det synes jeg du burde gjøre med en gang, før dere begge får problemer av det.. Lykke til:)
jakm80 Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Du bør absolutt ringe jordmoren din, dette er en ting hun bør få vite og kanskje kan hjelpe deg med. Det er viktig med næring for at både du og barnet skal holde dere friske, foreløpig får sikkert barnet næring, men det tærer på dine ressurser og i lengden vil du bli syk og utarmet!! Ring jordmor og fortell hvordan du har det.
Gjest Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Jeg ville ringt til jordmor/legen min og snakket om dette. De kan jo ha noen gode råd om hva du kan gjøre for å holde på maten. Kanskje trenger du noen å snakke med om følelsene du sliter med? Om du har en god og forståelsesfull lege/jordmor, så kan det jo hjelpe å ta en samtale med en av dem... Vet ikke noe om hvor mye mat en baby trenger i uke 30, men så mye er det nok ikke. Og babyen tar jo først av maten du spiser, slik at det vel heller blir DU som lider av for lite mat, vil jeg tro. Håper det løser seg for deg.
Linda - mor til to! Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Du må ringe jordmor, så får hun vurdere om du trenger innleggelse eller noe slikt - for å få intravenøs næring i tilfelle. Dette skjedde med en bekjent av meg, hun spiste ikke og ble lagt inn, for å få i seg næring. Det er viktig å få mat og drikke / næring i kroppen, vet du! Både du og barnet trenger overskudd og energi å gå på..! Jordmor/ lege vil hjelpe deg etter beste evne! Lykke til.
Brava Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Du bør ta kontakt med lege. Oppkast kan gi elektrolyttforstyrrelser, og du bør derfor få tilskudd. Det vil bli tatt bl.prøver osv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 fikk komme ned på føden der og pratet + tatt UL ...babyen har det fint men jeg må prøve og holde på noe av maten for min egen helse ...................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå