Gå til innhold

Hvorfor disse vektinnleggene????

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva dere får ut av det.....Dere vet jo fra informasjon at det vanlige er å legge på seg 10 - 15 kg. Hvorfor må dere sammenligne dere med andre da? Føler dere dere ekstra flinke hvis noen har lagt på seg to kg mer enn dere?

Det er mange her, som sliter med for mange kilo - og det kan være psykisk belastende i et svangerskap. Jeg har hatt det sånn en gang, og vet hvor tungt det er. Da jenter - hjelper det så innmari lite å ha så vektfokus her inne...De blir jo påminnte om sårbarheten dems hver dag.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5862070-hvorfor-disse-vektinnleggene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

folk kan skrive hva de vil her.

synd at du føler det slik.

jenter i dagens samfunn er jo veldig opptatt av vekt/utseende.

nevn noen som ikke er det liksom.

tror nok de fleste vet at de er normalt og legge på seg 8-15kg men allikevel er det jo tøft og se kroppen forandre seg, da må man få lovt til og skrive om dette!!!!

Jeg synes det er greit med disse innleggene, jeg.

Som førstegangsgravid er det mye jeg lurer på. Det kan f.eks være greit å vite hvor mye andre har lagt på seg når de har kommet like langt i svangerskapet som meg. Og også å se at det er store variasjoner i vektøkningen fra person til person, og at dette er helt naturlig.

Disse innleggene er er som regel godt merket i overskriften, da er det vel bare å la være å lese dem?

Det er vel et tema som så mange andre som går igjen her..

og jeg skjønner godt at det er mange som er opptatt av vekt..

Det er på en måte veldig opplagt at damer som er gravide legger på seg, men det er ikke opplagt hvor mye.. og det er klart mange av oss syns det er spennende å sammenligne.

Om noen syns de er flinke som ikke går opp så la de syns det da.. kanskje de faktisk er det.. kanskje de sliter med vekten selv.. hvem vet. .

Det er det som er så fint med et formum som dette.. man kan skrive og lure på hva som helst, og det er alltid noen som lurer på det samme..

Annonse

Hvorfor ikke skrive vektinnleggende sier jeg?

Selv gikk jeg opp 27 kg sist svangerskap og bikka 90 kg hehe. Får ikke komplekser av den grunn!! Alle blir seg selv igjen hvis de vil og står på for å bli det.

Blir ikke lei meg fordi noen bare går opp 8 kg.......mens jeg går opp 19 kg mer enn de ....

Alle er forskjellige og jeg syns det er morsomt å se hvor forskjellig et svangerskap er for forskjellige mennesker!

Lar rett og slett være å lese de innleggene, jeg. Nettopp pga. at jeg i årevis har slitt med vekta.

Jeg synes de som legger ut de innleggene er veldig flinke til å skrive tydelig hva innlegget dreier seg om og da er man jo ikke nødt til å lese dem om man ikke absolutt vil.

Synes ikke det skal være begrensninger på hva vi kan spørre om her inne (så lenge det ikke er langt over kanten for vanlig folkeskikk), det er jo opp til oss hva vi ønsker å svare på og hva vi ønsker å lese.

Skjønner at noen ikke klarer å la være å lese og dermed kanskje leser noe de får problemer med, men sånn er dessverre verden i World Wide Web, vi får en drøss med info vi kanskje ikke burde hatt.

Skjønner godt hovedinnlegger, det er generelt alt for mye fokus på kropp og vekt i samfunnet / media. Synd!

Å sammenlikne vekt har lite for seg. En kvinne med lite fett på kroppen, vil kanskje gå opp flere kg fordi kroppen vil lagre under graviditeten, mens en som har overskudd i utganspunktet kanskje ikke vil ha den samme vektøkningen..

Hvis du har gått opp 10 kg etter et gitt antall uker, er det jo kjempebra hvis det er det som skal til for at kroppen skal klare å bære frem et barn. Hadde du derimot mye å ta av i utganspunktet, er det ikke sikkert 10 kg er positivt for verken deg eller barnet.. Så hva får dere ut av å sammenlikne antall kg når dere ikke vet noe om utganspunktet?

Vel, uansett... nyt graviditeten, og kroppen, og magen og alt det andre, jenter!!

men hvorfor skal det ikke være lov å snakke om vekt?

skal alenemødre blir sure fordi at noen skriver om at pappaen til barnet kjennte første sparket idag? hvor fantastisk det er osv...klart det er fantastisk,men også et stikk i hjertet på de som ikke får oppleve dette med barnefaren,men skal ikke de få glede seg...eller andre ting som kan støte noen...? jeg har selv alitt med å være for rnd i kantene...å har slanket meg 25 kg...å det er ikke noe hyggelig å se tallet på vekta stige for hver gang jeg trør oppå den...men jeg synes det er bedre å få høre om dere andre,som er i samme situasjon..vekta mi forblir den samme,men det kalles å dele erfaringer på godt å vondt! vi må da være så voksne at vi kan tåle å lese innlegg som ikke vi er så opptatt av...å som regel er disse vektinnleggene tydelige i sin overskrift om hva de handler om...så da er det bare å holde seg unna hvis man ikke ønsker å lese om kilo og vekt...det er flere innlegg jeg ikke synes er like mye oppmuntrende,men da leser jeg dem enten ikke...å svarer hvertfall ikke hvis det ikke angår meg,eller jeg ikke ønsker å bruke tid på de emnene de diskuterer...sånn,da fikk jeg det ut;o)

Kanskje det hjelper å høre at andre er overvektige? det kan jo ofte være en trøst dersom en har lagt på seg mye selv.

Synes det er mye verre me alt fokuset på å absolutt skulle vite kjønn på UL... det kan jo ikke forandres på uansett så det blir jo det det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...