Gå til innhold

hmmmm... lurer sån...

Simen og Julie

Anbefalte innlegg

Boligpriser...

jeg og sambo har en leilighet på 23kvadrat og betaler 4350,- i mnd...

er det veldig mye mere en på fastlandsnorge...

(har kjøpt leilighet på 67kvadrat til 1.050.000,- men den er ikke ferdi før i mai) (grrr... må ha liten beby i liten leil...)

jeg bor i longyearbyen på svalbard, og jeg vet at boliprisene er høye, men hva er de i forrhold til fastlands Norge???

Fortsetter under...

Vi bor i oslo og har akkurat solgt vår 70 kvm (3roms) store leilighet for 1,5 mill. Kjøpte oss rekkehus på 110 kvm rett i nærheten (alstå i oslo) for 1,830 mill og det er billig til å være oslo!!!!!!!!! Et av de rimligste utkantstedene i oslo faktisk!!!

En venninne av meg har akkurat begynt å leie en sentral leilighet på ca 50 kvm (sammen en annen venninne). De betaler 8000 kr mnd totalt i leie der!! I følge henne (hun har vært rundt på mange visninger) var prisen helt normal!!

Oslo er helt sykt dyrt både på leie priser og kjøpe priser!!!

Annonse

I oslo må du ofte ut med 3-4000 bare for en liten hybel eller rom i kollektiv, hvis du skal bo sentralt.

I Tønsberg-Horten distriktet ligger vel prisene normalt på 4500-6500 for 30-50 kvm. Om du er heldig får du enda bedre plass enn det. Det handler egentlig om hvor det er i forhold til buss, høgskole, byen osv.

Vi har vært heldige, fått eget hus med uteplass til 4000mnd +strøm

Nå på Notodden har vi tre etasjer i rekkehus/tomannsbolig for 4500+strøm. I tønsberg/oslo ville det vært umulig uten kontakter tror jeg, på Notodden er det forholdsvis normal pris.

Men så selges også tilsvarende leiligheter som vår for rundt 800 000

Det er det ikke mange steder du får!!

Vi har kjøpt en leilighet på Søfteland (30-40min fra Bergen) som skal være fedig i midten av November.

Leiligheten er på 73 boa og Kostet 1 800 000,- og vi får en husleie på ca 4500. Dette er da boretslag og vi betaler i denne summen hver månede leiligheten,kommunale avgifter og felles utgifter til boretslaget.

Håper dere trives når dere kommer til fastlandet igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...