Gå til innhold

Dere med tøybleier; hva har barnet på overkroppen?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker brettebleier fra Nøstebarn til min jente på 1,5 mnd. Har til nå brukt body, men disse må skiftes til hvert bleieskift fordi de er blitt så våte. Brukte omslagstrøye med en gang hun var født, men disse er nå for små og kryper lett opp slik at det blir glipp mellom ullbukse og toppen. Hva bruker dere? Kunne gjerne tenkt meg ullundertrøye m\kort eller lang arm. Noen som vet hvor jeg kan få tak i babystr av dette? Bor i Bergen. Vet de har på Nøstebarn, men kune gjerne tenkt meg noe billigere:)

Fortsetter under...

Jeg bruker også brettebleiene fra Nøstebarn med brillebukse og ullbukse over. Jeg bruker som regel å ta på body over der, men den blir ikke våt. Lanolinet i ullbuksen trekker til seg all urin slik at hun er helt tørr utenpå.

Ullbodyen fra Nøstebarn er kjempedeilig synes jeg, men jeg tror de ha ulltøy til barn på sparkjøp også.

Sparkjøp sitt ullundertøy er heilt kurant, særleg med tanke på prisen, men kvalieten kan jo ikkje måle seg med Nøstebarn. Cubus sitt ullundertøy er også bra, men litt dyrare enn Sparkjøp sitt. Elles er det ein enkel jobb å strikke ei trøye i Nøstebarn sitt finaste merinoullgarn, viss du er glad i å strikke.

Eg har aldri brukt noko anna enn body (ull eller bomull), og har aldri hatt problem med at det har vore vått. Så anten har ikkje ullbuksene dine trutna skikkeleg enno (dei må verte skikkeleg våte eit par gongar for å trutne), eller så er det på tide å setje dei inn med ein lanolinkur.

Eg juksar forresten, eg, då: bruker microfiberbukser frå Motherease i staden for ullbukser. Då treng du iallfall ikkje bekymre deg for at det skal verte vått.

Vi hadde det same problemet ei stund i begynnelsen. Det eine som gjorde det var at ullbuksene ikkje var trutna (vi hadde brukt feil garn, så det var ikkje så rart...), og det andre var at bomullsbleia stakk utanfor "busebeinet" på ullbuksa. Strikka nye ullbukser, og laga litt buksebein på dei (2-3cm), sånn at eg kan dra ullen godt ned mellom bleia og bodyen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...