Gå til innhold

Oktober: 3. trimester - hvor mye har dere gått opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er dette totalt eller i 3.trimester??? Kan vel ikke være helt riktig å gå opp en kg på 6/7 mnd? Her er det totalt 10 kg, men ca 3 kg i 3.tri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA!

det er ingenting!!! jeg har gått opp 10-12kg. syns alle andre går opp så lite...:(

men jeg fikk lov av jordmor til å gå opp 10 til:)

så da er det greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt i svangerskapet har jeg gått opp ca 1-2 kg ja.. Må vel bemerke at jeg har litt å gå på fra før også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg er 32 uker og 3 dager på vei. Har gått opp 4kg i følge badvekta i løpet av hele svangerskapet. Grunnen er ganske enkelt kvalme hver bidige morgen siden dag en. Oppkast hver dag fram til 5-6 mnd. Etter det oppkast et par ganger i uka. Jeg ville heller gått opp flere kg enn å kjenne på denne uendelig kvalmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 uker og har gått opp 12 kg. Har stoooor mage og ligger noe over på SF-mål, men synes ikke jeg har lagt på meg så mye ellers på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uke 32 + 3: 3,5 kg. Har hatt dårlig matlyst, men babyen tar heldigvis sitt for symfysemålet ligger like over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 29 og lagt på meg 13 kg! Ble litt sjokk hos legen i dag ja.. De kiloene kommer litt vel fort synes nå jeg, men hverken jeg eller mannen min kan ikke se at jeg har lagt på meg stort annet enn pupper og mage. Håper det er mye baby-greier og at det går av fort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 og har lagt på meg 13 kilo. Syntes det høres mere ut enn hva jeg ser i speilet. Selvsagt kan jeg se jeg har lagt på meg men syntes i grunn jeg ser fresh ut. Som en sunn og frisk mamma :-)

 

Var hos kiropraktor her om dagen (er ikke dårlig men er med på et forsknings prosjekt) og hun sa at jaja jeg fikk holde meg unna bamsemumsen. Kunne ikke annet enn å bli litt provosert og svare som ærlig er at jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet over kostholdet mitt. Javel så har jeg gått opp 13 kilo men jeg spiser sundt og i normale menger. Selvsagt har jeg som alle andre spist is i ny og ne i denne sommer varmen men jeg har ikke "tatt av" på noen som helst måte.

 

Syntes alle som svarer på disse kilo spm her inne har gått opp relativt lite i gjennomsnitt.. er det fordi alle de som har gått opp 10 kilo + så langt unngår å svare?

Eller har det noe å gjøre med aldersgruppen her inne på forummet?

 

Gjennomsnittet i Norge (etter 9mnd) ligger vel på totalt mellom 12-18 kilo totalt ett sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei triad!

jeg er oxo i uke 32. 32+4 vel og merke. det jeg vil si er at jeg er helt enig med deg. føler vi har samme tankegang når det gjelder kilo o.s.v. jeg var hos jordmor for 3 dager siden og da hadde jeg gått op 13 kg og var noe over sf mål,men absolutt ingen fare. alle er forskjellige og noen legger på seg bare de ser på en sjokolade(meg f.eks),mens andre bare goffler i seg det de har lyst på.. men vi får bare se på det sånn, at den dagen vi føder får vi den raskeste slankekuren ever!!

lykke til videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 32 nå, og har gått opp 12 kilo. synes ikke det ser sånn ut, føler bare at det er magen som har vokst. har gått opp 4 kilo bare den siste mnd, så jeg lurer på hvor mye mer jeg skal gå opp de siste 2 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 30 hadde jeg gått opp 6,9kg hos lege (men gik først ned 9kg, så er på minus enda =)

Men nå er det 2uker siden kontrollen, og har sikkert gått opp 2kg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt deppa av å sammenlikne vektoppgang her inne. Fram til uke 24 syntes jeg det var greit, men i ferien har jeg jammen gått opp en kilo i uka - og jeg har lærerferie! Har heldigvis stoppet litt opp etter jeg kom hjem, så nå ligger jeg på ca 9 kg, uke 30. Har ikke lyst å fortsette med dette tempoet i 11 uker til! Godt å høre at det er flere som har lagt på seg mer enn 1 og 2 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert dette er galt. Jeg har gått opp to kilo totalt jeg fra det jeg veide før jeg ble gravid. Gikk først ned flere kilo og så har jeg gått litt opp igjen. I forrige svangerskap gikk jeg ikke opp mer enn 5 kilo totalt. Men babyen vokser som den skal så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...