Gå til innhold

Er sånn i tvil!! Kobberspiral eller minipillen som prevensjon???

Anbefalte innlegg

Kobberspiralen kvier jeg meg så inn i h****** for at skal gjøre vondt når den blir satt inn. Og minipillen vet jeg ikke om jeg greier å huske å ta til samme tid hver dag..:-/

Alt annet med hormoner tåler jeg ikke, så det blir uaktuelt!

Hva ville dere tatt, og hvorfor??:)

Fortsetter under...

Jeg har satt inn hormonspiral. Det var litt småekkelt, men ikke direkte vondt å sette den inn. Vet ikke om det er verre å sette inn kobberspiral, men skulle tro det var omtrent det samme? Du trenger ikke grue deg for å sette inn spiralen. Det tar ikke lang tid, og jeg tror ikke det er mange som synes det er veldig vondt. Er du sikker på at du ikke tåler hormonspiral? Jeg tror ikke det er mer hormoner i den enn i minipillen.

Det er mindre bivirkninger med hormonspiralen enn kobberspiral.

Cerazette (minipille) er som p piller mht at man ikke trenger ta de til eksakt samme tid hver dag. Har flere timers slingringsmonn.. Jeg bruker de, er kjempefornøyd.

Har fullstendig fobi mot spiralinndytting, orker det ikke, selv om legen min sa jeg kunne få beroligende før han gjorde det :/ Klarer ikke!!

Jeg fikk satt inn kobbersipiral 6-7 uker etter fødselen og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Man er nok litt "vid" der inne etter fødselen. Jeg småblødde en stund etterpå og ble forespeilet vond og langvarig mens, men da jeg fikk mens 3 mnd etter fødselen gjorde det ikke vondt i det hele tatt (jeg har vært plaget med menssmerter). Jeg blødde en del, men det varte bare et par-tre dager. Dette er nok individuelt, men min erfaring med kobberspiral er bare positiv. Det er jo en fordel at man ikke får i seg "masse" hormoner, også. Men legen vil jo svare deg på disse spørsmålene og sammen vil dere finne ut hva som er bra for deg.

Hei!

Jeg tåler ikke hormoner så her ble det kobberspiral. Noe jeg er veldig fornøyd meg.

Jeg grua meg veldig etter fødsel for jeg sydde kjempe mye. Men for å være ærlig så merka jeg ikke at hun satte den inn. hun sa bare" ja da er den på plass"..

Gjett om jeg lurte da hehe..... hadde psyka meg opp i 4 mnd for å komme meg på etter fødsel kontroll hos legen.

Så gå for den du. Jeg har ike hatt noen bivirkninger, og i forhold til hormonspiralen blir du lettere gravid hvis du skal prøve igjen.

kobber kan du bli det med en gang, mens med hormoner (legen har fortalt) så kan det gå opptil 1 år, før en begynner å virke igjen. men hormonspiral er jo ikke noe alternativ for deg.

Lykke til hva du en velger:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...