Gå til innhold

August: Er det noen andre igjen som har passert termindato?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er her i dag også! Desverre:( 10 dager over termin. Dum som jeg er følte jeg på meg at noe kom til å skje i natt, men jeg ble lurt denne gangen også.Nå sitter jeg her trøtt som bare det med store blå ringer under øynene og uten noen baby. Hva var det der med ulv, ulv igjen? Klok av skade blir i allefall ikke jeg! Det her var nemlig 5. natten jeg følte på meg at noe var på gang - begynner å bli skikkelig "fed up" av falske forhåpninger. Burde egentlig bare belage meg på igangsetting på onsdag, men vil liksom ikke gi opp. Kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok overbevist i natt igjen. Brent barn skyr ilden, gjelder tydeligvis ikke her i gården i hvert fall;-)

Hehe.. Samme her! Jeg var skråsikker på at det skulle skje i natt!! Innbilte meg til og med at jeg hørte det berømte ploppet (som noen påstår at de hører like før vannet går) hele 2 ganger! Og kjente febrilsk etter om det bare kunne være en liiiiten antydning til fuktighet i senga, men neida.. Våknet klokken 9 i dag tidlig like barnløs som da jeg la meg i natt..

I dag er jeg kjempekvalm og fryser, så nå lurer jeg virkelig på om noe er på gang! ; ) Tar alle sånne fysiske plager som tegn på nærliggende fødsel.. Hehe.. : )

Men mest sannsynlig blir det nok samme visa som i natt.. Fake plopper og knusktørre laken..

; )

Det er nå 12 dager, snart 13 dager over termin....... Og det kan virke som om er det bare er jeg igjen som har ventet så utrolig lenge? Har hatt alle tegn i boka (i snart 3 uker) på at noe er i ferd med å skje, men det skjer jo ikke noe:( Bu hu! Jeg vil føde nå!

Mmor 2. aug

Snart 13dager overtid: Du er ikke den eneste- jeg er her fremdeles. Vært på overtidskontroll idag,men de ville ikke sette igang noe siden modningen var bra og babyen hadde det fint. Er jo bedre at det starter av seg selv, jeg vet det- har bare ikke så tro på kroppen min sin evne til å sette igang selv. Ble også strippet idag. Merker litt sterkere kynnere/begynnende riernå ikveld, men veldig uregelmessige. Ikke noe nytt egentlig, de pleier å gå over.

Jeg ble "lovet" å bli satt igang onsdag hvis ikke det har skjedd noe innen da.

Har du blitt sjekket for modning/strippet?

Annonse

Hadde termin 12. august. Ver ikke så veldig stressa med å "treffe" termindatoen men etter at den er passert føler jeg meg nesten litt mislykket og begynner å bli trøtt selv om formen har vært helt på topp fram til nå. Men de små finner nok veien ut til slutt tenker jeg, så vi får bare holde ut alle sammen:)

Hei venter prins 2/8!

Det ser ut til at vi ender opp blandt de 5.9% uheldige gravide som må vente ekstra lenge på babyene våre. Det er faktisk litt kjipt å tenke på at det er så få som føder barn etter 42 fullgåtte uker! Men, men, vi glemmer nok statistikk og dårlig humør når vi holder babyen i armene? Tilbake til spørsmålene dine: Ja, jeg har blitt strippet en gang i forrige uke og en gang idag. I tillegg slo jeg til med en ekstra stor dose bringbærkapsler + modningsakupunktur hos en annen jordmor i byen. Da har i alle fall jeg prøvd absolutt alt for å få babyen ut på "naturlig vis". Er bare noen timer siden jeg var hos akupunktør,så jeg vet ikke om det har noen effekt ennå??? Jeg skal på overtidskontroll på sykehuset i morgen, men fikk vite til min store skuffelse idag, at det bare var en kontroll. De kommer ikke til å sette igang noe før på torsdag og ikke stoler jeg på at de setter igang da heller:( Hadde myk/ganske moden livmorhals idag og 2 cm åpning. Stusselige saker.

Håper alle andre her inne slipper den psykiske påkjenningen det er å vente sååååååååååååååååååååå sinnsykt lenge .Jeg har vært utrolig heldig med hele svangerskapet mitt med svært lite vondter, men humøret forsvant og ble skikkelig surt femte dagen etter passert termindato. Jeg ønsker venter prins 2/8 og alle andre gravide lykke til på ferden. Håper dette blir det siste dere hører fra meg før babyen er ute i verden;)

(Sorry at det ble noe kluss med innlegget ovenfor!)

5,9%? Jeg leste til og med at det bare var 3% som fødte etter 13 dager over jeg!! :-( heldige vi da- he-he.

Da jeg var på overtidskontroll igår var det 6 stykker som kom omtr. samtidig på overtidskontroll, så det var faktisk godt å se at jeg ikke var den eneste..

Jeg har også hatt et helt ukomplisert svangerskap frem til nå, kanskje det er det som ble problemet..

All venting er forhåpentligvis glemt når vi har babyene våre i armene.

Lykke til du og.Ikke lenge igjen nå. Hold ut! Og tenk at nå kan barnet ha bursdag ved skolestart-mye kjekkere enn i fellesferien :-)

Når blir dere satt i gang da? Her (i Tromsø) er det 14. dagen tror jeg. Har hørt at noen steder venter de nesten 3 uker e. termin.. Skal på overtidskontroll på fre, det er min 12.dag, så håper de gjør noe da!!! Er så lei av å vente at jeg nesten ikke tenker på å føde lenger engang.. Tror i hvertfall ikke det skjer noe før fredag.

Ja så absolutt, begynner å bli lei nå. Hadde termin den 12., og nå er jo det 3 dager siden. Merker absolutt ingenting heller. Har prøvd 2 runder med modningsakupunktur, og tenker å kjøpr bringebærbladte i morgen hvis det ikke skjer noe... Noen som har andre tips. Jeg går selvfølgelig lange turer og setter igang vaskeprosjekter hver eneste dag....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...