Gå til innhold

August: Er det noen andre igjen som har passert termindato?


Mmor 2.aug

Anbefalte innlegg

Idag er det en uke siden termindatoen min og jeg begynner å bli temmelig utålmodig. Jeg har i to uker hatt mange tegn på at noe er i gjerde, men ingenting skjer! Tenk om babyen min har flyttet inn for godt? Humøret som stort sett har vært bra gjennom hele graviditeten begynner å falme. Føler meg som en tikkende bombe og stakkars neste mann som sier: Ååååååååå, har ikke du født ennå? Hva er egentlig vitsen med å spørre om idiotiske spørsmål med innlysende svar? Kanskje det labre humøret mitt går over når jeg får spist litt? Får håpe det! Jm sa forresten tilmeg på mandag at jeg ikke var typen som trengte å bli satt igang.Hva mente hun egentlig med det? Beats me??

Er det noen andre som føler behov for å syte litt, så er dere hjertelig velkomne til å gjøre det. Deilig å ikke være den eneste hormonbomba....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jada, her er det fortsatt flere av oss, jeg blant annet. Ser at jeg hadde samme termindato som deg tom.

 

Jeg skjønner deg godt-du har min sympati. Jeg har det veldig mye på samme måte som deg. Så vi overtidige for holde sammen :-) Humøret mitt går veldig opp og ned også, i dag våknet jeg skikkelig desperat, men etter å ha sovet noen timer til ser jeg litt lysere på det. I går lot jeg være å svare på alle telefonene som ringte(selv om de da sikkert trodde at jeg var i fødsel), blir stresset av maset jeg også, og sms tikker inn hele tiden. Jeg vil så gjerne føde selv, men har jo ikke kontroll over det!!!

 

At du ikke er typen som trengte å bli satt igang?- hun mente vel kanskje bare at du kom til å komme igang av deg selv?

 

Vi får holde ut og tenke at den som venter på noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag, men kjenner så godt igjen dine tanker..Gikk 12 dager over tiden med lillegutt, og trodde jeg skulle stryke med. Alle de utrolig teite spørsmålene: "Når tror du at du føder da?" osv osv.

 

Får håpe JM har rett, at du slipper å bli satt igang. Heng litt i dørkarmen, det skal visstnok hjelpe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er fler av oss. Jeg er så full av hormoner akkurat nå at jeg nesten begynte å grine når jeg så at jeg ikke var igjen her alene med alle mine hormoner. Fra tikkende bombe til overfølsom og tårevåt. Kjenner nesten ikke meg selv igjen jeg!

 

Håper at vi alle har født innen helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en uke over med 1 mann, og jordmora ga meg et tips:

"Gå hjem og få deg et nr". Herregud tenkte jeg..det har jeg IKKE lyst til!!!! Men hun sa at man skulle bare ta i mot og ferdig med det! He he.. Det virket.. sex på tirsdag, barn på torsdag.. ; )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, sorry at jeg ler, men kjenner meg så godt igjen. Humøret er heldigvis bedre nå enn det var sist uke:) Tror bare jeg har resignert litt, gitt opp, mistet troen på at han skal komme av seg selv, og venter på å bli satt igang om en ukes tid.

 

Telefoner er ikke noe moro! Har ikke lyst å fortelle igjen og igjen at "neida, han er fortsatt i magen han", "ingen tegn på fødsel her". Trenger liksom ikke å bli minnet på det igjen når jeg endelig har klart å tenke på noe annet...

 

Aga:

Sist, når du fødte 12 dager etter termin, ble du satt igang da? Eller startet fødselen av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble jeg satt igang ja. Håper av hele mitt hjerte å slippe det denne gangen, men det får nå bli som det blir...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke vært noe til hormonbombe gjennom svangerskapet, men i dag da jeg var på narvesen og kjøpte hjemmets kryssord, kakuro og sladrebladet D! var jeg nesten helt på gråten.. Det så bare så stakkarslig og desperat ut.. Men jeg gleder meg til å bli oppslukt av et heeeelt umulig kryssord.. : ) Har vel egentlig gitt opp alle disse kjerringrådene nå, men drikker likevel kopp etter kopp med bringebærbladte.. Det er jo så godt! : ) Håper virkelig at det skjer noe før helgen, for jeg har i alle fall IKKE tenkt til å gå på overtidskontroll neste torsdag..

 

Vel, lykke til alle sammen! Oppdateringer hadde vært kjekt.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Jeg er 11 dager over termin i dag og har så utrolig lyst til at fødselen skal starte av seg selv! Lurer på om det er vanlig, eller om de som først blir gående så lenge som regel blir satt igang... Har bare på følelsen av at alle jeg hører om, som føder så lenge etter termin, blir satt igang.

 

Håper du slipper det denne gangen da Aga:-)

 

Og alle dere andre også! (inkl meg selv;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje overtidsjentene burde begynne å tipse hverandre om tidsfordriv som kan få timene, dagene eller evnt. uka til å gå lit fortere. Mulig at vi blir litt mer positive av morsomme aktiviteter? For de som er i god form foreslår jeg å shoppe babystæsj og et eller annet til deg selv som du får på deg til tross for gravidemagen. Eks: et smykke, en klokke, badeolje, bodylotion. Det kunne også vært deilig med aromaterapi, fotterapi, en frisørtime, hudpleie, et deilig bad med badeolje (den økonomiske varianten) og sist men ikke minst masse god mat. Hvis du ikke er rastløs kan det hjelpe med en film, en god bok eller litt ukebladsladder. Andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Bodylotion.. Dèt skal jeg klare! ; ) Et annet bra tidsfordriv er jo å lage barselkaker, men vet ikke hva jeg kan lage iom at vi har så liten fryser at vi nesten ikke har plass til noe.. : ( Tørre kjeks kanskje? ; ) Også lurer jeg på, hvor lenge kan man oppbevare nøttebunner uten at de blir ødelagte og uten å fryse dem ned? Lurte litt på om jeg skulle lage suksesstertebunner og bare la dem stå uten fyll frem til jeg kommer hjem fra sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lakka negler (skal prøve meg på tærne og..), trent med vekter-kan jo se litt bra ut en plass, tatt en liten runde kickboksing med meg selv(tungt!) så får vi se om det skjer noe i natt.. Er snart 4 dager over. Hvis det ikke skjer noe til i mårra tar jeg meg en lang skogstur(med tlf!). Har prøvd å ta det rolig og sove og bla bla bla,men det skjer ingenting da heller,så vi får prøve litt av hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut å gå tur sammen med kjæresten nå. Tviler på at det hjelper, men jeg får i hvertfall frisk luft og det hjelper kanskje litt på det kjipe humøret mitt. Blir jeg for lenge hjemme av gangen går jeg på veggen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med termin 2 august?????? jeg og hadde det,og ikke noe som helst har skjedd. 1 eneste cm her og!...

jeg blir sinnsyk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Jeg er her enda; 9 dager over termindato! Bortsett fra litt menssmerter ser ikke dette lovende ut. Håper jeg slipper gelekur på onsdag. Ser ut til at det er ett eller annet med 2. august damene som ikke stemmer, slik som Mabell ovenfor antyder. Idag synes jeg at det kan være dagen vår? Kanskje det skjer noe når det nærmer seg kvelden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 6.aug og i går gikk slimproppen,men det betyr vel ikke annet enn at fødslen starter en eller annen gang innen noen uker?? Dette skjedde i går kveld og da var jeg skikkelig klar for rier-men nei da,har sovet godt og ikke en eneste vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel er jeg bare heeelt misunnelig på deg! Hehe.. Er jo litt morsomt at det i det minste skjer noe.. : ) Kanskje du får beibi iløpet av helgen da? Har lest om flere som bare må vente en dag eller to etter at slimproppen er gått, så kanskje.. : )

 

Lykke til uansett.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nøyaktig èn uke over termin og tiden går saaakte.. : ( Sover lenge hver eneste dag, slik at jeg får lìtt færre timer å vente.. : ) Ellers vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for å få tiden til å gå.. Skal gjøre litt husarbeid i dag, selv om det er dødelig kjedelig! Hvem vet, kanskje det er det som skal til for at fødselen skal starte?? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her fremdeles jeg. 13 dager på overtid. Var på overtidskontroll på sykehuset i dag. Babyen hadde det veldig bra, heldigvis:) Kanskje litt for bra, for virker ikke som han har lyst å komme ut med det første. Ble sjekket for modning, og det var ikke mye modent gitt! Ingen antydning til noen åpning. Legen prøde å strippe meg, men siden jeg var så lite moden så var det visst vanskelig. Så da er det ny kontroll på mandag, når jeg er 16 dager over. Er forhåpentligvis mer moden da, slik at jeg kan bli strippet på nytt. Men tviler på at jeg blir satt igang på mandag heller. Må maks vente til neste fredag med å bli satt igang.

 

Håper så ekstreeeemt at fødselen kan starte av seg selv denne helgen i stedet!!! At jeg plutselig kan bli knall-moden og vips så er det igang. Er heldigvis ikke umulig...

 

Mammaen min er på besøk denne helgen. Tar 8-10 timer å kjøre for å komme fra henne til oss, så ganske lang vei. Hadde jo vært så kjekt om hun kunne få oppleve å bli bestemor nå når hun er her! Hun satt av de fire ukene fra 14 dager før termin til 14 dager over termin til å holde seg hjemme slik at hun kunne komme på besøk hit med det samme hun hørte at noe var på gang. Men nå kunne hun ikke vente lenger... Hehe. Nesten like utålmodig som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle født onsdag- men har ikke det minste tegn på at noe skal skje.Våkner hver morgen og har håpet at vannet skulle gå-men har ikke et eneste signal fra kroppen på at noe er igang. samtidig henger både min mor og alle rundt på telefonen for å sjekke om det har skjedd noe..(Som om jeg ikke hadde orientert dem dersom noe skjedde)

Vel-jeg blir gal.Og babyen er mer enn velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg Tasselusken. Du har tross alt ventet lenger enn oss andre. Vi slipper deg foran i køen så får vi andre augustdamer slåss om de neste plassene;) Forresten,mens jeg er igang, krysser jeg fingrene for alle oss "overtidsdamer"- håper ingen av oss har behov for å bli satt igang!!!

 

Jeg har forresten også begynt å gjøre som Sylvia: ligge lenge i sengen for å slå ihjel noen ekstra timer;) Vet ikke om det er så lurt for jeg ender bare opp ekstra muggen når jeg først står opp, men det hadde jeg kanskje vært uansett i disse overtidsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for kryssing av fingre:-D Setter veldig stor pris på om jeg får komme først i køen nå ja!

 

Men håper virkelig at ingen av dere trenger å vente så lenge som det jeg gjør! Ønsker dere masse lykke til!!

 

Nå skal jeg sove litt (etter to netter med bare 4-5 timers søvn), sånn at jeg er opplagt til å starte fødsel i natt;-) Prøver å være optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her fremdeles jeg også.. 9 dager på overtid. Ble grepet av panikkangst/overfødeklar/depresjon tidligere i dag og fikk for meg at det ikke var liv i babyen siden jeg ikke har kjent noe særlig idag. Dro derfor på føden hvor jeg var i 2 timer eller noe. De tok det veldig alvorlig, sjekket med ctg, ultralyd, både lege og jordmor.. Alt var bra heldigvis, deilig å vite det. Han hadde bare tatt seg en lang søvnstund. Hodet var ikke festet ennå, men nå lå det iallefall langt nede i bekkenet. Babyen ble estimert til ca 3700 gram, og det er jo fint når det er såpass mye overtid..

Håper det blir fødselsboom i helgen da! Så dumt at du ikke ble satt igang i dag da, tasselusken! Får håpe det starter av seg selv i helgen da. Jeg skal på kontroll på sykehuset mandag igjen hvis ikke noe er skjedd, fikk beskjed om at de da mest sannsynlig ville sette meg igang. Så da er det jo ikke lenge igjen uansett.

 

Igjen; lykke til alle sammen! Måtte alle føde i helgen- gjerne i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser stort på at fødselen begynner i natt.. Uansett skal jeg ha mammastatus før helgen er over! : ) Satt og så på høyde nå og sa at dersom hun svenske klarte å komme seg over stangen, ville beibien min være ute iløpet av helgen.. Og hun kom seg jommen over!!! Så da er det bare til å begynne å vente for alvor her.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin 6/8 Er utrolig sliten av å vente.Gråter for ingenting. Satser på at det skjer noe i natt. Har mer værking i ryggen en vanlig,men det er sikkert bare forde jeg har løpt rundt i leiligheten i dag og ryddet for å få tiden til å gå. Våknet også 05.00 i dag og trodde barnet var død forde jeg kjente ikke noe liv. Mye gråting,men han begynte å bevege seg i 09. tia da jeg drakk te med sukker. Vente vente vente vente..................... Termindatoer noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...