Gå til innhold

hvor mye mme drikker deres (/drakk de) ved åtte mnders alder?

Anbefalte innlegg

Jenta mi drikker ca 400 ml om dagen, (200 frokost, 100 på ettermiddagen og 100 før natta)

spiser ei halv brødskive sammen med morgenmelka, grøt og frukt og vann til lunsk, et middagsglass + frukt, og grøt frukt og vann før kveldsbadet.

Er det for lite mme, eller høres det greit ut? Bruker Hollegrøt som blandes med vann,så det er ikke melk i grøten, men dog er det jo væske der..

I&Y :)

Fortsetter under...

Hun drikker mer enn min gjorde da han var 8 mnd. Fikk som regel i han 250 ml fra flaska. I tillegg kom melka som er i grøten (gir Nestle, og den inneholder tørrmelk).

De skal helst ikke ha mer enn 500 ml totalt iløpet av dagen, og da skal melk i maten også regnes med:)

men ikke vannet i grøten? Mi får jo hollegrøt som blandes med vann? så det er jo 400 ml melk totalt i løpet av dagen det her da... lurer på om jeg skal kutte ut ettermddagskosen (100ml), som hun får etter andre duppen (da blir det 300 totalt med melk),men da blir det 4,5 time mellom middag og kvelds, så det kan bli litt lenge...

Du skal ikke regne med vannet nei. Det er total melkemengde som helst ikke skal overstige 500 ml, ikke total væskemengde. For mye melk kan virke hemmende på jernopptaket. Kan nok hende det blir litt lenge med 4,5 timer mellom måltidene ja. Er jo greit at de er gode å mette til de skal legge seg:) Men det er jo bare å prøve seg fram:)

Her går det mest i melk fortsatt, gutten min blir 8 mnd i morgen:)

Frokost: 250 ml Collett

Lunsj: Fruktbeger

Brunsj: 250 ml Collett

Middag: glass

Kvelds: 250 ml Collett

Når det har vært varmt vil han kun ha melk og det har han fått. Går ikke an å tvinge en baby til å spise noe han ikke vil ha.

Annonse

Min gutt på 9 1/2 mnd får 200 ML til frokost og 200 ML til kvelds. Tror ikke din baby får for mye MME, da får ihvertfall min det. Han spiser i tillegg grøt til frokost, brød og frukt til lunsj, 1 helt middagsglass til middag og grøt til kvelds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...