Gå til innhold

Hva får vi skrive om her inne?

Anbefalte innlegg

Hei alle Desemberjenter, jeg er så ufattelig glad for dette forumet her!

Jeg er selv 35 år og førstegangsfødende, er stemor til 3 skjønne barn fra 6- 12 år, som bor hos oss 50% av tiden. Er innflytter til Bergen og bodd her i 2 1/2 år nå, - jeg trives godt og har fått gode venner. Ser på meg selv som en lykkelig skapning om dagen, med en frisk liten jente i magen... -så langt man kan se det da.

Jeg er stort sett glad om dagen, men blir fort lei meg og trist om det er noe som ikke er så "godt". Det er vel flere som kjenner seg igjen... Da er det sååå utrolig godt å komme inn på disse sidene å stille akkurat de spørsmål man ønsker, og ikke minst lese alle de forskjellige innleggene. Skriver ikke så mye selv, men leser endel. Jeg lærer mye av dere alle. Jeg ser at "ALT" er innenfor "normalen", -om du skjønner hva jeg mener.

Takhøyden er STOR, med temaer om; klær, kløe, penger, oppkast, sex, vogner, hus, krangling, sorg, glede osv osv.

Takhøyden bør være STOR, -jeg synes den er det.

men...

Jeg ble så lei meg da jeg så at man ikke bør skrive om vekten sin.

Hvorfor? Man bør vel få lov til å skrive om vekten om man ønsker det, uten at man skal føle ubehag/tabu ved å gjøre det.

Jeg vet ikke hva som er normalt, og det å se at det finnes alle kategorier gjør at man slapper noe mer av. Skjønner at vekt er følsomt tema for mange, er selv STOR. Har bestevenninne m Anorexia som fødte frisk gutt i Mai.

Jeg håper virkelig ikke at vi begynner å sensurere hverandre her.

Da vil jeg ikke inn på siden lenger, - for det kjennes ikke godt lenger om det skal bli slik.

Hadde vært fint om vi kunne være enige om STOR takhøyde så ALLE kan føle seg trygge til å spørre om følsomme og vanskelige ting.

Jeg tror nok vi er nokså enige om dette.

Vennlig Desemberjente-hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5860279-hva-f%C3%A5r-vi-skrive-om-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil skrive om vekt er det ikke noe problem. Men du må nok forvente å få desverre noen krasse svar tilbake. Jeg for min del har ingen problemer å snakke om vekt i det hele tatt. Men kan jo også forstå de som ikke liker tanken på dette.

Det har vært litt action på skravlesiden ang de som har "skrøytet" av at de har lagt på seg så lite og tenker mer på figuren enn babyen.

Men her på des.klubben er det så og si fritt frem til å skrive hva du vil, men ville holdt meg unna skravlesiden hvis du vil skrive noe om vekt :-)

Håper du kommer til å trives her hos oss

Dette forumet bør være åpent for både store og små problemer, opplevelser, "vondter", gleder og sorger. Synes vi har det så fint her inne med alle de koselige desemberjentene!! : )

Når det gjelder vekt og debatt om det så synes jeg det skal være lov å skrive om det, om man har bekymringer eller andre tanker rundt temaet. Og så må vi bare respektere hverandres meninger uten å bli "uvenner" eller synes at andre er teite fordi vi har ulike ting som opptar oss. Jeg vet med meg selv at formen og humøret svinger veeeeldig!!

Friske og konstruktive svar og innlegg må være lov, og så er det faktisk mulig og lov å la være å svare på innlegg på denne siden.

Velkommen inn hit til oss! : )

Her inne er takhøyden stor, men som andre også har skrevet, er nok det med vekt et tema som vekker mange følelser.

Syns ikke selv at det skal sensureres, for alle har faktisk muligheten til å la være og lese innlegg om temaet, evt. la være å svare på innlegg som berører dette.

På Skravlesiden er dette et veldig følsomt tema, da det er noen som har satt seg som mål i livet å være kranglete og ufin med andre.

Selv har jeg ikke opplevd desemberklubben som noe annet enn koselig, og det håper jeg fortsatt at den vil være- uavhengig av tema som blir tatt opp.

Så fint innlegg du har skrevet!!

- veldig godt å ha dette forumet.... det er derfor jeg er så redd det skal bli ødelagt....

Jeg vet ikke hvor mye du har lest på Skravlesiden og på 2.tr. siden. Der går det vektdebatter nesten daglig, og mange av dem er ikke gode debatter.. Det blir fort sånn "Jeg er i uke 25 og har kun lagt på meg et kilo, jeg er såååå glad jeg har vært så flink!" Senest i går hadde "Gulli" en vekttråd hvor hun skrøt av at hun kun hadde lagt på seg fire kilo i uke 35. - og hvor hun skrev noe om at det var synd på alle dem som har lagt på seg mer...

Det er klart at man skal kunne ta opp vekttema her inne! Dette har jeg også understreket i flere av vektinnleggene mine her. Er man redd for at man har lagt på seg for lite, er man bekymret fordi man har lagt på seg for mye etc, etc, etc, så er det bare å spørre.. Men skryteinnlegg er vi ikke så glade i her.

Hvis vekt blir et av de heiteste temaene på desemberklubben, så synes jeg oppriktig at det er veldig trist. - og da vil jeg ikke være her inne lenger. Vil jeg høre noe drit om hvor tragisk det er å ha lagt på seg 7 kg i uke 25 slik jeg har, så kan jeg jo bare lese litt på Skravlesiden.

Du skriver at du ikke vet hva som er normalt å legge på seg.. og det er nettopp det som er poenget: det finnes ikke noe fasit på dette. Jeg er gravid for tredje gang og har lagt på meg ulikt for gang til gang. Derfor er det veldig vanskelig å sammenligne vekt. Om jeg legger på meg 5 kg og du legger på deg 10 kg, så er det rett og slett ikke sammenlignbart, fordi vi kan ha hatt veldig ulikt utgangspunkt.

Vi har hatt noen tråder hvor vi har målt magen (kanskje jeg skal starte en ny en i dag), DET har vært morsom tråd! Da sitter fokuset på babyen og magen, ikke på hvor tykke overarmene våre er, liksom..

Håper du fortsetter å kose deg her inne... - jeg håper at vi alle fortsetter å kose oss her inne.

Kjekt å lese at du holder til i Bergen, forresten! Det gjør jeg også.. :-)

jeg slet med vekta før jeg ble gravid og klarte å gå litt ned i vekt men burde gå ned mer... men nå er jeg gravid og skal ikke tenke på vekta mi. jeg skal bare sørge for at den lille har det bra...

jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være så vanskelig å snakke om vekta her inne... vi som er førstegangsfødende lurer jo litt på hva vi kan forvente å legge på oss osv... ei venninne at meg som ble gravid når ho var 18 la jo på seg 35 kilo!

jeg syns vi skal spørre om ting vi har på hjertet, det er jo derfor dette forumet ble til....

Annonse

Jeg for min del er så glad for at jeg kan være anonym, men ser at det ikke alltid er godkjennt at noen er her inne. Jeg liker meg best anonym. Til andre Anonyme - vi må få være det! Hadde jeg et nick, så er man jo også anonym da, -men redd for å få pepper av noen her...

Hold lista høy!!!

Takker for bra innlegg!

Hei, jeg synes vi kan snakke om alt her inne, bare det ikke blir sånn som på skravlesiden... Vi er jo mange forskjellige personligheter - og forskjellige meninger følger dette... Tror det handler om hvordan man snakker til verandre - og på hvilken måte man svarer...

Høflighet varer lengst spør du meg....

hei lessist.

jeg er veldig glad for at du satte ut dette innlegget. det var jo jeg som skrev det innlegget om vekt som så veldig mange misforsto. denne ble skrevet ut uten noen som helst hensikt av å skryte fordi jeg ikke hadde lagt på meg. jeg håper nå at man kan skrive det meste her inne uten at det blir masse oppstyr av det.

Tenkte bare å dele noe som jeg hørte en gang for lenge siden.

Fra naturens side skal kvinner ha nok fett- og næringsreserver til å kunne fø på et barn i to til tre år!

Og det er jo nettopp det vi skal (ikke 2-3 år nå til dags da), kunne gi næring til babyen og da må de fleste legge på seg litt! : ) Det er jo bare helt naturlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...