Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har gjennom mange år og bitter erfaring funnet ut at det å legge barna sienere ikke førertil lengre morgener. Heller tvert i mot. Vet at det funker for noen, men absolutt ikke for mine barn.

Hvis jeg legger lillegutt på 19 mnd i sju-tiden, sover han mye bedre enn hvis han blir lagt seint (eks kl 21). Lenge sover de uansett ikke, bortsett fra tenåringene som aldri vil stå opp...

Her legges snupp kl 19.30 hver kveld og våkner ca 07.30 i ukedagene,mens i helgene kan vi sove til 09;)

Hun er sjefen i helgene ;o) Så lenge det ikke går utover rutiner på dagen/kvelden så får hun sove så lenge hun vil da:)

Annonse

skulle virkelig ønske det hjalp å legge han senere, men gjør vi det så våkner han ofte bae tdligere og er mer våken om natta :( MEN- når han legger seg tidligere, så blir han fortere trøtt på dagen, så ofte legger han seg 9-10 igjen og da blir jeg noen ganger med...da sover han ofte 1,5 timer mot 1 til vanlig....

fungerer nok ikke her i gården,nei. ofte resulterer det heller i at hun våkner tidligere. i feriene har hun fått være oppe lenger, og sover da litt lenger om morgenen, men det tar opptil en uke før den nye "rutinen" er etablert... det tar med andre ord flere dager før en slik ny rytme er innkjørt.

Funker ikke hos oss heller - her er det samme timeplan hele uka. Men jeg og gubben sover på skift sånn at jeg står opp på lørdagene og så står han opp (tidlig) på søndagene... Og så får vi sovet lenge begge to de få gangene vi har lånt snupp bort på overnatting (skjedd en gang på 16mnd, men gav absolutt mersmak) :o)

Som Aga skriver lenger oppe:Har gjennom mange år og bitter erfaring funnet ut at det å legge barna sienere ikke førertil lengre morgener. Heller tvert i mot. Ja slike er det for de fleste: en sen kveld eller to fører IKKE til sene morgener.

Men for den som ikke trenger å stå opp tidlig i uken heller, er det vanligvis slik at senere (fast) leggetid uken gjennom fører til senere morgener hverdag og helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...