Gå til innhold

nå begynner jeg å bli sliten av dette.....

Anbefalte innlegg

har en på 6 mnd.

Aldri vært glad i å sove på dagen....men er jo trøtt etter et par timer,surver og gnir øyer...men greier altså ikke roe seg og sove....Matingen kl 11 blir da et mareritt fordi da er han trøtt og vil nesten ikke sove...sovner momentant somregel da etter maten(men spiser jo så lite så blir fort sulten igjen)*sukk*Når trenger de ikke sove på dagen mer?hehe gleder meg

Fortsetter under...

Mange barn trenger søvn på dagtid til de er godt over 2 år (selv om det er store individuelle forskjeller).

Gutten din gir tydelige signaler på at han trenger søvn. Er det ingenting du VET får han til å sovne? Vi hadde samme problemet som deg da gutten vår var 3 mnd. Etter kolikk var det vanskelig å få han til å sovne på dagtid selv om han var stuptrøtt. Hvis jeg trillet tur sovnet han, så det ble til at jeg dro på klær og gikk på tur tre ganger om dagen (uansett vær, i februar). I begynnelsen gikk jeg et godt stykke slik at han sov en stund. Etterhvert som han lærte å sove til disse tidene gikk jeg kortere og kortere, og til slutt fant han roen selv og sovnet uten trilling. Etter at han fikk nok søvn på dagtid ble han en annen gutt:) Blid og fornøyd, og mye enklere å ha med å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...