Gå til innhold

Hei dere som er redde for å ikke gå ned i vekt igjen!!


Fru.Gravidpåny :-)

Anbefalte innlegg

 

Jeg hører til på "dinbaby" sidene men MÅTTE bare innom her for å gi litt oppmuntring til dere som er redde for å forbli "gravidstore" etter fødsel.

Nå har jeg et barn på 8 mnd og la på meg 22 kilo da jeg gikk gravid og følte meg som en flodhest på slutten, var kjemperedd for at jeg ville forbli slik og lå mange mange netter våken grunnet dette. Tenkte KUN på hvor stor og ekkel jeg følte meg og selv om de rundt meg prøvde å si at jeg vil bli meg selv igjen etter en stund kunne jeg ikke slappe av store deler av svangerskapet.

Nå skal det sies at min jordmor påpekte at jeg ville få STORE problemer med å gå ned i vekt siden jeg hadde lagt på meg så mye, jeg gikk gråtende fra helsestasjonen den dagen og fikk et anstrengt forhold til det å være gravid etter dette. (sluttet forresten hos henne).

 

Hadde jeg bare vist hva jeg vet i dag, er så lei meg for at jeg gjorde den tiden til et mareritt ved å bekymre meg unødig over vekten.

 

Uten at jeg har gjort noe som helst annet enn å spise sunt, gå tur og amme så hadde jeg etter 6 mnd kommet tilbake til start, (samme som før jeg ble gravid).

 

Så sant man ikke overspiser helt sykt mens man er gravid så tror jeg de fleste kommer fort tilbake til det normale, så klart er kroppen litt forandret og magen blir ikke like flat uten innsats.

 

Har forresten tatt 150 situps pr dag nå siste 2 uker og ser merkbar forandring.

 

Ville prøve å trøste og oppmuntre dere som føler det slik jeg gjorde,

ikke ødelegg den fine tiden dere er i ved å kun tenke på kilo kilo kilo, vær gravid og vær stolt, kroppene deres gjør en fantastisk jobb og normalt ordner den også opp etterpå ved å kvitte seg med overflødig kilo dersom man spiser normalt.

 

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var koslig å høre. Det er nok mange som sliter med de tankene. Selv synes jeg egentlig at det er forferdelig at vi fokuserer så mye på kroppen vår, men sånn er det nå en gang.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Åååh, nå ble jeg letta!

Jeg er så tidlig enda, men jeg har problem med å få plass i buksene mine og jeg har mareritt om at kjærsten forlater meg forde jeg er stor.

Dette har virklig plaget meg!

 

xoxox!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Helt enig m HI i en del, jeg har fått 3 sønner og er tilbake til mitt gamle meg i vekt og fassong, minste er litt over 5 mån. Gikk opp 36 kg med første, 28 med andre og litt over 20 med yngstemann, så stor ut for å si det sånn. Vært meg selv igjen etter hvert svangerskap og har også sluppet å trene som en gal. Har litt tro på at ammingen hjelper en del, men ikke for det, ammet bare i 2 mån med første mann. Har først begynt å trene nå for å komme i ordentlig form. Jeg fikk en komentar av min første svigermor når jeg ventet førstemann, at nå kunne jeg bare glemme å få tilbake fassongen. Vel, synes den komentaren var dum, fikk iallefall bevist det motsatte. Så jenter, det gjelder bare å ikke gi opp seg selv etterpå,det er fullt mulig å få tilbake kroppen sin. Hatt 3 ks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flott at du har gått ned igjen det du la på deg. Jeg la på meg 9 kg i svangerskapet, og gikk ned igjen 7 den første uken etter fødselen. MEN, i disse 5 månedene siden datteren min ble født har jeg gått opp tre kg, og går stadig opp. Jeg har konstant søthunger, og har ikke lyst på sunn mat. Det er helt grusomt. Jeg har aldri vært sånn før, har aldri vært spesielt glad i sjokolade - nå MÅ jeg ha det hver dag. Jeg lurer på om fler har det sånn? Jeg føler meg altså grusomt tykk, og blir deprimert av å tenke på at ammingen ikke har hjulpet meg noe til å gå ned, slik mange sier den gjør. Flere av venninnene mine har også hatt samme problem, at de bare måtte ha noe søtt hver dag. Jeg hadde det ikke sånn i svangerskapet. Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ble jeg faktisk litt letta. En ting er å gå ned drøye 20 kg, men at du gikk ned 36 kg etter førstemann er jo bare helt enormt. Må innrømme at jeg til tider har vært fortvila over vektøkning. Er 30 uker på vei og har lagt på meg 25 kg (1.70/75 kg før graviditet). Håper vektøkning stopper opp snart, men må si at jeg synes det er vanskelig å styre det. Litt ekstra blir det jo i jula også. Gjorde du overhodet ikke noe spesielt etter fødslene? Jeg tar jo gjerne imot trenings og slankeråd.Tror ikke jeg greier å komme igang med trening nå - har svømt før men føler ikke for å stille i badedrakt nå.. Vil gjerne ha tips på aktivitet du utførte etter fødslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

ÅÅHHHHH godt å høre!!!1 det er HÅP!!hurra.... er bare 10 uker gravid,men fytti grisen sin, skummelt syns jeg. hehe...

 

Søthunger: Kan jo være hormonelt da, men forsøke å lage et mønster med masse frukt, vann osv, etter enstund får faktisk kroppen din lyst på det, er i allefall min erfaring, i forbindelse med depresjon for noen år siden gikk jeg opp 15 kg. Men dette fungerte faktisk for meg. Aloe Vera juice kan også hjelpe, den fra forever living er bra, tatt den selv en periode, renser kroppen for avfallsstoffer, noe som kan gjøre det lettere å holde deg til et sunt kosthold. kan tas selv om du er gravid/ammer...

 

Lykke til i allefall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...